بازار لپ تاپ

قیمت لپ تاپ در بازار ایران/ لپ تاپ در کورس با پراید

2020 09 23 112645 min

قیمت لپ تاپ در بازار ایران

قیمت لپ تاپ و ورود آن به کانال قیمتی صد میلونی حیرت آور هست، حتی حیرت آورتر از روزی که پراید ۱۲۰ میلیونی شد!
هنوز گرانی بی کیفیت ترین و ارزان ترین خودروی کشور و شکستن مرز ۱۰۰ میلیون تومانی توسط مدل های هاچ بک پراید برای بسیاری از مردم توجیه پذیر و پذیرفتنی نشده که چشممان به گرانی سرسام آور لپ تاپ و عبور انواعی از این وسیله فناورانه از مرز ۱۰۰ میلیون روشن شده است.
تصور نکنید که ۱۰۰ میلیون تومان بالاترین قیمت لپ تاپ در ایران است چرا که قیمت هایی برای برخی مدل های این وسیله در بازار رد و بدل می شود که هوش از سر می پراند.
افزایش شدید قیمت لپ تاپ و کاهش قدرت خرید مردم را با معیار دیگری هم می‌توان مقایسه کرد. برای مثال قیمت لپ‌تاپ DELL Precision ۱۷ در سایت آمازون ۴ هزار ۹۹۹ دلار است. یعنی یک فرد امریکایی می‌تواند با دو ماه حقوق خود یک لپ‌تاپ روز تهیه کند. اما همین لپ‌تاپ با قیمت ۱۸۳ میلیون معادل ۷۰ ماه یا حدود ۶ سال حداقل حقوق – با حداقل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی مصوب سال ۹۹ – یک فرد در ایران است.

به نقل از تجارت نیوز؛ در حال حاضر اکثر برندهای موجود در بازار ایران، لپ‌تاپ‌هایی دارند که قیمت آنها از یک پراید صفر هم گران‌تر است. برای مثال یکی از نمونه‎های آن لپ‌تاپ دل (Precision ۱۷ M۷۷۲۰ FHD) است که قیمت آن ۱۸۳ میلیون تومان است.

یکی دیگر از انواع گران قیمت برندهای لپ تاپ موجود در بازار کشور مربوط به لپ‌تاپ‌های MSI است که قیمت برخی از مدل‌های گیمینگ آن به ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد و تنوع لپ‌تاپ‌های آن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

اما قیمت برخی دیگر از انواع لپ تاپ دقیقا معادل یک پراید صفر است. مانند قیمت مک‌بوک‌ پرو که قیمت آن از ۷۰ تا ۱۲۹ میلیون تومان در نوسان است. اما جالب‌تر اینکه قیمت روز این مک‌بوک معادل قیمت یک خانه ۵۰ متری در سال ۹۰ است.

به این پست امتیاز دهید:

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.