مقالات لپ تاپ گیمینگ, پرسش و پاسخ لپ تاپ, تاپ ترین های لپ تاپ, مجله لپ تاپ DG۶۳, مقالات و اخبار لپ تاپ

بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ | کدام مارک گیمینگ خوبه؟

بهترین برند لپ تاپ های گیمینگبهترین برند لپ تاپ های گیمینگ کدام است؟

بهترین لپ تاپ های گیمینگ در اشکال و اندازه‌های متفاوت و برای نیازها و بودجه‌های مختلف عرضه می‌شوند. این لپ تاپ ها حاصل تلاش برندهای گیمینگ مختلفی هستند که در سه رده حرفه‌ای یا پرچم‌دار، میان رده و اقتصادی ساخته می‌شوند تا پاسخگوی نیازهای مختلف گیمرها باشند.

در این مطلب قصد داریم تا بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم و محصولات پرچم‌دار، میان رده و مقرون به صرفه این برندها را به شما عزیزان معرفی نماییم.

در پایین 6 برند محبوب گیمینگ چه در ایران و چه در دنیا معرفی کردیم. بعضی از این برند ها همانند برند ایسوس در ایران از محبوبیت و طرفداران بیشتری برخوردارند و بعضی همانند برند Razer در دنیا بیشتر از سطح بازار لپ تاپ ایران شناخته شده اند. این 6 برند لپ تاپ های گیمینگ عبارتند از:

  • برند ایسوس (Asus)
  • برند ام اس ای (MSI)
  • برند اِچ پی (HP)
  • برند لنوو (Lenovo)
  • برند ایسر (Acer)
  • برند ریزر (Razer)
تعدادی از لپ تاپ های گیمینگ MSI از نمای پشت

تعدادی از لپ تاپ های گیمینگ MSI از نمای پشت – لپ تاپ های MSI معمولا در دنیا به لپ تاپ های گیمینگ قدرتمند معروف هستند.

آنچه در این پست خواهید خواند (نمایش فهرست مطالب)

مشخصات کلی یک لپ تاپ گیمینگ

بسیاری از بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی (گیمینگ) با صفحه نمایش هایی با رزولوشن 1080p و نرخ تازه‌سازی بالا عرضه می‌شوند. اما برخی از آن‌ها دارای صفحه نمایش 4K هستند که وضوح بیشتری را ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانید بین وضوح بیشتر و نرخ تازه‌سازی بالاتر یکی را انتخاب کنید. برخی از این لپ تاپ ها با کارت‌های گرافیکی فول سایز Nvidia GeForce RTX عرضه می‌شوند.

در حالی که برخی دیگر از طراحی‌های Max-Q کارآمدتر استفاده می‌کنند. به هر حال دست شما در انتخاب باز است.

در کامپوننت‌ها یا سخت‌افزار نیز بیش از هر زمان دیگری امکان انتخاب وجود دارد. در حالی که اینتل هنوز یک گزینه محبوب است، پردازنده‌های Ryzen AMD نیز در سال های اخیر در حال رایج‌تر شدن هستند. البته اکثر لپ تاپ ها به‌طورکلی هنوز از پردازنده اینتل استفاده می‌کنند. از نظر GPU یا کارت گرافیک نیز لپ تاپ های بسیار بیشتری از پردازنده‌های گرافیکی RTX انویدیا بهره می‌برند.

اگرچه AMD نیز به آرامی شروع به جفت کردن کارت‌های گرافیک خود با پردازنده‌های پیشرفته کرده است، چیزی که آن را «مزیت AMD» می‌نامند. مقاله مقایسه اینتل با AMD را به شما در اینجا پیشنهاد می‌دهیم.

مقایسه کنید؛ سپس بخرید

بالاتر نیز گفتیم که در بازار لپ تاپ های گیمینگ تنوع بسیاری وجود دارد. لپ تاپ های فراوان با پردازنده ها و کارت گرافیک های مختلف. ما برای راحتی هر چه بیشتر شما کاربران برای مقایسه کارت گرافیک ها و پردازنده های مختلف یک بنچمارک CPU و بنچمارک کارت گرافیک تدارک دیده ایم که می‌توانید به آن سر بزنید و ویژگی های هر کارت گرافیک و پردازنده را ببینید و مقایسه کنید.

بسیاری از گیمرها ممکن است به سراغ رایانه‌های رومیزی (کامپیوتر ها یا همان PC) بروند تا در ازای پول خود، بیشترین عملکرد را دریافت نمایند. اما اگر جزء کسانی هستید که می‌خواهید یک ابزار قدرتمند برای بازی کردن را در کوله‌پشتی خود داشته باشید و بتوانید همه‌جا از آن بهره ببرید، حتما مقاله معرفی بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ را بخوانید تا بیشتر در مورد برند لپ تاپ های اطلاع پیدا کنید.

همچنین اگر بین خرید لپ تاپ گیمینگ یا کامپیوتر هنوز شک دارید و مطمئن نیستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله لینک شده را بخوانید.

بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ

در ادامه به معرفی 6 تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ می‌پردازیم. این برند ها بر اساس محبوبیت و انتخاب کاربران برگزیده شده اند. برند های ایسوس، MSI، HP، لنوو، ایسر و ریزر در ادامه معرفی می‌شوند و از هر کدام از آنها 3 لپ تاپ گیمینگ در بازه های قیمتی مختلف (پرچمدار، میانرده و اقتصادی) معرفی می‌شوند.

بهترین مارک ها و برند های لپ تاپ گیمینگ

بهترین مارک ها و برند های لپ تاپ گیمینگ

در آخر نیز نکاتی در مورد بهترین لپ تاپ های گیمینگ به شما گفته می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال بهترین لپ تاپ ها در هر بازه قیمتی هستید حتما مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ بر اساس بودجه در هر بازه قیمتی را بخوانید.

معرفی برند Asus – لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

تعدادی از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

تعدادی از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس – سری ROG

  • نام کمپانی: اِیسوس – (Asus)
  • وبسایت رسمی: Asus.com
  • تعداد کارکنان: 17,000 نفر در سراسر جهان
  • شروع به فعالیت: 2 آوریل سال 1989

اولین برندی که ما در اینجا به سراغ معرفی آن می‌رویم، برند محبوب ایسوس (Asus) است. لپ تاپ های ایسوس در بازار ایران از محبوبیت و تنوع بسیاری برخوردار هستند. برند ایسوس در سال 1989 در تایپه تایوان افتتاح شد. این شرکت به جز لپ تاپ تنوع کالای بسیار زیادی همانند مادربرد، مانیتور، سرور، تجهیزات گیمینگ و… دارد.

سری ROG که به جمهوری گیمر ها یا Republic of Gamers معروف است نیز دقیقا یک شاخه از برند ایسوس است.

در مقاله همه چیز در مورد برند ایسوس این برند را کاملا معرفی کردیم. همچنین ما به دوستانی که قصد خرید لپ تاپ ایسوس را دارند، خواندن مقالات مرتبط با لپ تاپ های ایسوس را نیز در بلاگ دیجی 63 پیشنهاد می‌کنیم.

این شرکت بیش از 17000 کارمند دارد که شامل یک تیم تحقیق و توسعه در سطح جهانی است. ایسوس با توجه به نوآوری و تعهد به کیفیت، برنده 4385 جایزه شد و در سال 2016 تقریباً 13.3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. در این پایین نیز به معرفی 3 تا از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس (Asus) خواهیم پرداخت. این لپ تاپ ها عبارتند از:

ایسوس مدل Asus ROG Strix G15 G513 (پرچم‌دار)

ROG Zephyrus G15 قهرمان جدید لپ تاپ های گیمینگ ایسوس است. این لپ تاپ مجهز به جدیدترین و قدرتمندترین سری پردازنده AMD Ryzen و کارت گرافیک Nvidia RTX 3000 فوق‌العاده قدرتمند می‌باشد و با داشتن 32 گیگابایت رم، قادر است شما را در اجرای سخت‌ترین بازی‌ها همراهی کند.

این مدل با عمر باتری افسانه‌ای و همچنین یک شاسی شیک ظاهرشده است. اگر یک لپ ‌تاپ گیمینگ با عملکرد بالا می‌خواهید که نهایت قدرت را در اجرای بازی‌های روز به شما ارائه کند، پس کمتر دستگاهی بهتر از این لپ تاپ خواهید یافت. البته عدم وجود وب کم و صفحه‌کلید کوچک (بدون اعداد سمت راست) از نقاط ضعف این لپ تاپ پرچم‌دار به شمار می‌روند.

ASUS-ROG-STRIX-G15-Laptop

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513

خرید لپ تاپ ایسوس G513

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 (میان رده)

شرکت ایسوس لپ تاپ Zephyrus G14 خود را در اوایل سال گذشته معرفی کرد که به خاطر فرم فاکتور کوچک 14 اینچی، پردازنده 8 هسته‌ای AMD Ryzen 9 4900HS و گرافیک GeForce RTX 2060 Max-Q Turing خبرساز شد. پردازنده جدید Zen 2 به G14 این امکان را می‌دهد تا از بسیاری لپ تاپ های گیمینگ 15.6 اینچی و 17.3 اینچی از جمله لپ تاپ های دارای پردازنده‌های نسل دهم Core i9 عملکرد بهتری داشته باشد. قیمت این لپ تاپ در حدود 45 میلیون تومان است.

ASUS-ROG-Zephyrus-G14

ASUS-ROG-Zephyrus-G14

خرید لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14

لپ تاپ های ایسوس سری TUF (گیمینگ اقتصادی)

سری TUF ایسوس دارای لپ تاپ های مختلف با مشخصات و ویژگی های مختلف است. 2 مدل FX517 و F507 که مدل های اصلی سری TUF در سال 2022 هستند و نسخه ارتقا یافته لپ تاپ های ایسوس FX516 و ایسوس FX506 هستند به عنوان لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی می‌توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. اگر بخواهیم کمی به ایسوس FX507zr بپردازیم باید بگوییم که این لپ تاپ یک فوق العاده با مشخصات زیر است:

  • پردازنده نسل دوازدهمی: Intel® Core™ i7-12700H
  • رم: 16GB DDR5
  • حافظه: 1TB NVMe
  •  کارت گرافیک: RTX 3070 8GB DDR6 85W
  • نمایشگر: 15.6 FHD 300Hz

البته این مشخصات ذکر شده برای یکی از بهترین مدل های سری TUF یعنی مدل FX507zr است. مدل های قبلی همانند ایسوس FX506 این مشخصات را ندارند.

Asus TUF F15 FX507

لپ تاپ ایسوس مدل FX507

خرید لپ تاپ ایسوس FX507

معرفی برند MSI – لپ تاپ های گیمینگ msi

تعدادی از لپ تاپ های گیمینگ برند MSI

تعدادی از لپ تاپ های گیمینگ برند MSI

  • نام کمپانی: اِم اِس ای – (MSI)
  • وبسایت رسمی: msi.com
  • تعداد کارکنان: 12,700 نفر در سراسر جهان
  • شروع به فعالیت: سال 1986 میلادی

برند مشهور MSI نیز که یک برند تایوانی است همانند برند ایسوس به لپ تاپ های گیمینگ قدرتمندی که دارد معروف است. برند MSI در دنیا به سازنده لپ تاپ های گیمینگ قدرتمند معروف است منتها در بازار لپ تاپ ایران سهم زیادی ندارد و خیلی مشهور نیست. در لیست 100 لپ تاپ قدرتمند دنیا لپ تاپ های MSI را به وفور می‌بینید. این برند لپ تاپ های گیمینگ در سال 1986 تاسیس شده است.

یکی از لپ تاپ های خوب گیمینگ دیگر لپ تاپ ایسوس FA507RE است که میتواند تجربه ای خوبی به شما بده.

به جز لپ تاپ های گیمینگ این برند تولیدکننده‌ی بزرگ مادربرد، کارت گرافیک، و بسیاری دیگر از تجهیزات و قطعات کامپیوتری محسوب میشه و تمرکز اصلیش بر روی ساخت محصولات گیمینگ قرار داده است.

لپ تاپ MSI Pulse GL66 (گیمینگ حرفه ای)

لپ تاپ MSI-GL66-Laptop

لپ تاپ MSI-GL66-Laptop

در ادامه معرفی 3 لپ تاپ از برند MSI تصمیم گرفتیم لپ تاپ MSI Pulse GL66 را به عنوان یکی از لپ تاپ های پرچمدار این برند که در دیجی 63 موجود است معرفی کنیم. این لپ تاپ سخت افزار بسیار مناسبی دارد و به یکی از بهترین انتخاب ها در بین لپ تاپ های MSI بدل شده است. پردازنده i7 11800H به همراه کارت گرافیک RTX 3070 از مزایای این لپ تاپ است. دیگر ویژگی ها و مشخصات این لپ تاپ عبارتند از:

  • CPU: i7 11800H
  • RAM: 16GB DDR4
  • SSD: 512GB NVME GEN3
  • VGA: GeForce RTX 3070 8GB
  • Display: 15.6FHD 144Hz

همانطور که در مشخصات این لپ تاپ هم می‌بینید، علاوه بر پردازنده و کارت گرافیک این لپ تاپ از یک صفحه نمایش FHD با نرخ رفرش 144Hz نیز بهره می‌برد. این پکیج با 512 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم DDR4 تکمیل می‌شود. یک لپ تاپ گیمینگ پرچمدار از برند MSI با مشخصات خوب؛ اینطور نیست؟

خرید لپ تاپ لپ تاپ MSI-GL66-Laptop

لپ تاپ MSI Sword15 (گیمینگ میانرده)

نمایی از لپ تاپ MSI Sword 15

نمایی از لپ تاپ MSI Sword 15

لپ تاپ MSI Sword 15 از آن دسته لپ تاپ هایی است که در اکثر مقالات ما تا به اینجای کار معرفی شده است. نمونه آن نیز آخرین مقاله منتشر شده فروردین 1401 یعنی مقاله «بهترین لپ تاپ های بین 30 تا 40 میلیون تومان» است. این لپ تاپ گیمینگ با مشخصات مناسب و قیمت بهینه ای که دارد در اکثر لیست های ما قرار گرفته است. مشخصات این لپ تاپ از این قرارند:

  • CPU :INTEL CORE I7 11800H
  • RAM :16GB DDR4 3200MHZ
  • SSD :512GB NVME GEN 3
  • VGA :GEFORCE RTX 3050TI 4GB
  • DISPLAY :15.6″ FHD 144HZ

تفاوت این لپ تاپ گیمینگ MSI با مدل قبلی در کارت گرافیک است؛ کارت گرافیک این مدل RTX 3050 Ti است که در مقابل RTX 3070 بسیار ضعیف تر است. به همین بهانه و مقایسه RTX 3070 و RTX 3050 Ti برای شما بنچمارک و عملکرد کارت گرافیک RTX 3070 را قرار داده ایم تا بتوانید از قدرت این کارت گرافیک قدرتمند که بر روی لپ تاپ قبلی MSI یعنی لپ تاپ MSI Pulse GL66 به کار رفته است را ببینید.

عملکرد RTX 3070 Laptop در بازی ها

نام بازی

نرخ فریم در حداقل کیفیت

نرخ فریم در کیفیت UHD

God of War 2022

112

36

Halo Infinite  2021

116

41

Battlefield 2042 2021

134

47.3

Far Cry 6 2021

119

44

Cyberpunk 2077 2020

109

20

Assassin´s Creed Valhalla 2020

119

33

خرید لپ تاپ MSI Sword 15

لپ تاپ MSI مدل GF63 i7 (گیمینگ اقتصادی)

MSI-GF63-Laptop

MSI-GF63-Laptop

لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 نیز یکی دیگر از لپ تاپ های گیمینگ برند MSI است که از قدرت مناسب در کنار قیمت خوبی برخوردار است. این لپ تاپ گیمینگ پردازنده نسل 10 دارد با این وجود یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند محسوب می‌شود، داشتن کارت گرافیک GTX 1660 به همراه 512 گیگابایت حافظه SSD و همچنین یک صفحه نمایش 144Hz یکی دیگر از مزیت های این لپ تاپ است.

  • CPU: I7 10750H
  • RAM: 16GB
  • SSD: 512GB NVME
  • VGA: GTX 1650TI
  • Display: FHD 144Hz

خرید لپ تاپ MSI مدل GF63

معرفی برند لنوو – لپ تاپ های گیمینگ Lenovo

نمایی از لپ تاپ لنوو لجیون - از لپ تاپ های گیمینگ لنوو

نمایی از لپ تاپ لنوو لجیون – از لپ تاپ های گیمینگ لنوو

  • نام کمپانی: لِنوو – (Lenovo)
  • وبسایت رسمی: lenovo.com
  • تعداد کارکنان: 60,000 نفر در سراسر جهان
  • شروع به فعالیت: سال 1984 میلادی

برند لنوو که یکی دیگر از برند های عرضه کننده لپ تاپ های گیمینگ است در طی چند سال اخیر در ایران محبوبیت فراوانی به دست آورده است. سری Lenovo Legion که طی چند سال اخیر مدل های مختلفی داشته است بسیار محبوب شده است. این مدل را در پایین تر معرفی و بررسی خواهیم کرد. در اصل کمپانی Lenovo یک شرکت چند ملیتی آمریکایی و چینی است که یکی از بزرگترین مهره های توزیع کننده لپ تاپ و تجهیزات جانبی دیجیتالی و لوازم کامپیتور محسوب می‌شود.

به نقل از ویکی پدیا:

این شرکت، نام «لنوو» را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید که برگرفته از «Le» ابتدای «Legend» و «novo» به معنای «نُوین» در زبان لاتین می‌باشد.

جدای از نام این برند، لنوو یکی از اصلی ترین بازیکنان و رقبای شرکت هایی همانند ایسوس، ایسر، و MSI در دنیای لپ تاپ است. و اما برسیم بر سر معرفی چند لپ تاپ لنوو از این برند دوست داشتی:

لپ تاپ های گیمینگ لنوو – سری Lenovo Legion

سری لنوو لجیون 5

سری لنوو لجیون 5

لپ تاپ های سری Legion از برند لنوو در طی سال های 2019 تا 2021 عملکرد فوق العاده ای از خودشان در بازار نشان دادند. این لپ تاپ ها در چند سری Legion 5، Legion 5 Pro و Legion 7 و Legion 7 Slim عرضه شده است. لنوو لجیون 5 از دیگر لپ تاپ های معرفی شده بسیار مشهور تر و پرطرفدار تر است. این لپ تاپ در چندین کانفیگ و نسخه مختلف عرضه شده است که در پایین معرفی شده اند:

لنوو Legion 5 15 ACH6

این لپ تاپ لنوو که یکی از استاندارد ترین نسخه ها و کانفیگ های موجود در ایران است از مشخصات زیر برخوردار است:

  • CPU :AMD RYZEN 7 5800HS
  • RAM : 16GB DDR4 3200MHZ
  • SSD: 512GB NVME GEN 3
  • VGA :RTX 3050TI
  • DISPLAY :15.6″ 165Hz

شاید لازم به ذکر باشد که لپ تاپ خود من (نویسنده مقاله) نیز دقیقا همین لپ تاپ لنوو Legion 5 ACH6 است. پردازنده Ryzen 7 5800H به همراه کارت گرافیک RTX 3050 Ti و صفحه نمایشی با نرخ رفرش 165 هرتز به شما این امکان را می‌دهد که در بازی ها نهایت لذت را ببرید!

خرید لپ تاپ لنوو Legion 5 ACH6

لنوو Legion 5 17

این نسخه از لپ تاپ لنوو نیز دقیقا همانند Legion 5 ACH6 است با این تفاوت که صفحه نمایش آن 17.3 اینچی و پردازنده آن رایزن 5 5600H است. همچنین نرخ رفرش این صفحه نمایش 144 هرتز است نه 165 هرتز. متقابلاً قیمت این لپ تاپ نیز نسبت به لپ تاپ بالا پایین تر می‌باشد. کارت گرافیک این لپ تاپ نیز همانطور که در پایین و مشخصات این لپ تاپ می‌بینید GTX 1650 می‌باشد.

  • CPU: RYZEN 5 5600H
  • RAM:8GB DDR4 3200MHZ
  • SSD: 256GB NVME GEN 3
  • VGA: GEFORCE GTX 1650W 4GB
  • DISPLAY: 17.3 ” FHD 144HZ

خرید لپ تاپ لنوو مدل لجیون 5 – 17 اینچی

معرفی برند ایسر – لپ تاپ های گیمینگ Acer

Acer Predator Helios 500

لپ تاپ ایسر هلیوس 500 از برند ایسر – یکی از برند لپ تاپ های گیمینگ

  • نام کمپانی: اِیسر – (Acer)
  • وبسایت رسمی: acer.com
  • تعداد کارکنان: 7,000 نفر در سراسر جهان
  • شروع به فعالیت: سال 1976 میلادی

برند ایسر با سری معروف نیترو 5 مخصوصا در ایران به یکی از رقیبان اصلی برند ایسوس تبدیل شده است! این برند نیز همانند لنوو یکی از برند های لپ تاپ های گیمینگ چند ملیتی است با این تفاوت که مرکز آن در تایوان است. ایسر در چندین سری Aspire، Nitro و پردیتور (Predator) عرضه می‌کند و به فروش می‌رساند. این برند لپ تاپ های گیمینگ، کامپیوتر های رو میزی (PC)، نوت بوک و انواع لپ تاپ مهندسی، سرور و تجهیزات شبکه و…. را به بازار جهانی عرضه می‌کند. در پایین چند لپ تاپ ایسر به همراه مشخصاتشان را برای شما آورده ایم:

لپ تاپ Acer Helios Predator 300

acer-predator-helios-300-2021

ایسر پردیتور هلیوس 300

در میان برند لپ تاپ های گیمینگ ایسر 2 سری گیمینگ دارد، سری نیترو و سری Predator. سری پردیتور دارای مدل هایی همانند هلیوس 300 و هلیوس 500 است که در اینجا قصد معرفی ایسر پردیتور هلیوس 300 را داریم. این لپ تاپ همانطور که در عکس بالا نیز می‌بینید از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است. مشخصات این لپ تاپ قدرتمند ایسر عبارت است از:

  • پردازنده: INTEL CORE I7 11800H 11TH
  • رم: 16GB DDR4 3200MHZ
  • حافظه: 512GB NVME GEN 4
  • کارت گرافیک: GEFORCE RTX 3060
  • حافظه: 15.6 ” FHD 144HZ

این مشخصات برای اجرای بازی ها حتی در کیفیت High مناسب است. 16 گیگابایت رم به همراه پردازنده Core i7 11800H و 512 گیگابایت حافظه SSD پر سرعت به شما قدرت بسیار زیادی برای مانور دادن در برنامه هایی که نیاز به قدرت پردازشی دارند می‌دهد.

قیمت و خرید لپ تاپ ایسر پردیتور هلیوس 300

سری لپ تاپ های ایسر نیترو 5

Acer Nitro 5 Banner

لپ تاپ ایسر نیترو 5

لپ تاپ ایسر نیترو 5 یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین لپ تاپ های بازار ایران است. ایسر نیترو 5 دارای نسخه ها و کانفیگ های بسیار زیادی است. در دیجی 63 نیز ما چندین نسخه مختلف از این لپ تاپ را داریم که به ترتیب مشخصات و لینک خرید آنها را برای شما درج کرده ایم. ایسر نیترو 5 از آن لپ تاپ هایی است که واقعا نیاز به تعریف ندارد اما اگر علاقه مند هستید می‌توانید جعبه گشایی ایسر نیترو 5 را در آپارات ما ببینید. مشخصات و مدل های مختلف ایسر نیترو 5 موجود در دیجی 63:

ایسر نیترو 5 | AN515-57 – با پردازنده اینتل
  • پردازنده: INTEL CORE I7 11800H
  • رم: 16GB DDR4 3200 MHZ
  • حافظه: 512GB NVME GEN 3
  • کارت گرافیک: GEFORCE RTX 3060
  • صفحه نمایش: 15.6 FHD 144HZ

این مشخصات برای گیمینگ بسیار بهینه است. کارت گرافیک RTX 3060 به همراه Core i7 11800H به معنی واقعی دست شما را در پردازش ها و عملیات های سنگین باز می‌گذارد.

خرید ایسر نیترو 5 | AN515-57 – با پردازنده اینتل

ایسر نیترو 5 | AN515-45 – با پردازنده AMD
  • CPU : AMD RYZEN 7 5800H
  • RAM : 16GB DDR4 3200MHZ
  • SSD : 512GB NVME GEN 3.0
  • VGA : GEFORCE RTX 3060 85W
  • DISPLAY :15.6″ FHD 144HZ

این نسخه نیز دقیقا همانند لپ تاپ بالا است با این تفاوت که به جای پردازنده Core i7 11800H از پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5800H استفاده می‌کند. این پردازنده نیز دقیقا همانند Core i7 11800H از بهترین پردازنده های عرضه شده در سال 2021 است.

خرید ایسر نیترو 5 | AN515-45 – با پردازنده AMD

ایسر نیترو 5 با پردازنده اینتل نسل 10
  • CPU : INTEL CORE I5 10300H
  • RAM : 8GB DDR4 3200MHZ
  • SSD : 256NVME GEN 3
  • VGA : GEFORCE RTX 3050
  • DISPLAY : 15.6 FHD 144HZ

مزیت استثنایی این لپ تاپ، قیمت مناسب در کنار داشتن صفحه نمایش مناسب است. نمایشگر این لپ تاپ نرخ رفرش 144 هرتز را به همراه کارت گرافیک RTX 3050 دارد. این کانفیگ می‌تواند بازی ها را حداقل در کیفیت متوسط با نرخ فریم مناسب برای شما اجرا کند. میزان حافظه رم و SSD نیز قابل ارتقا است.

خرید ایسر نیترو 5 با پردازنده نسل 10

معرفی برند HP – لپ تاپ های گیمینگ HP

Hp-Gaming-Laptops

Hp-Gaming-Laptops

  • نام کمپانی: اِچ پی – (HP)
  • وبسایت رسمی: hp.com
  • تعداد کارکنان: 256,000 نفر در سراسر جهان
  • شروع به فعالیت: سال 1939 میلادی

برند HP هم یکی دیگر از برند های لپ تاپ های گیمینگ است که محصولات و خط تولید بسیار گسترده ای دارد و چندین لپ تاپ گیمینگ نیز عرضه کرده است. HP به معنای هیولت پاکارد که نام 2 موسس این برند بوده است، گذاشته شده است. لپ تاپ های HP در گذشته در بازار ایران تنوع نسبی خوبی داشتند اما امروزه دیگر اینطور نیست و سهم بازار بیشتر به رقبایی همانند ایسوس و ایسر و… رسیده است.

برند HP در اصل تولید کننده لپ تاپ گیمینگ نیست با این وجود نام این برند در این لیست به این دلیل آورده شده است که لپ تاپ هایی مناسب با کانفیگ سخت افزاری مناسب و قیمت رقابتی عرضه کرده است. 2 مدل از لپ تاپ های این برند لپ تاپ های گیمینگ را در پایین معرفی کرده ایم:

لپ تاپ HP Omen 16

لپ تاپ HP Omen 16 نمای جلو

لپ تاپ HP Omen 16 نمای جلو

لپ تاپ HP Omen 16 به نظر بازار خوبی در آینده خواهد داشت. این لپ تاپ نسبت به مشخصات خوبی که دارد قیمت فوق العاده ای نیز دارد. از مشخصات و ویژگی های این لپ تاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • CPU : INTEL CORE I5 11400H
  • RAM : 16GB DDR4 3200MHZ
  • SSD : 512 NVME GEN 3
  • VGA :4GB RTX 3050TI
  • DISPLAY 15.6″ FHD 60HZ

البته که این فقط مشخصات این نسخه موجود در دیجی 63 است. این لپ تاپ مشخصات و کانفیگ های بسیار زیاد دیگری نیز دارد. HP سعی کرده است که در سری Omen 16 لپ تاپ های گیمینگ خوش قیمت با کیفیت مناسب را عرضه کند از همین روی پردازنده Core i5 11400H به همراه RTX 3050 Ti را در دل این لپ تاپ قرار داده است.

خرید لپ تاپ HP مدل Omen 16

لپ تاپ HP Vectus 16

HP Victus 16

لپ تاپ HP Victus 16

مدل دیگری که هم یک لپ تاپ گیمینگ و هم یک لپ تاپ مهندسی روزمره با سخت افزار مناسب محسوب می‌شود مدل HP Victus 16 از برند لپ تاپ های گیمینگ یعنی برند HP است. لپ تاپ HP Victus 16 دارای سخت افزار مناسب همانند پردازنده Core i5 1400H و کارت گرافیک RTX 3050 است. این لپ تاپ به یک نمایشگر 15.6 اینچی با نرخ رفرش 144 هرتز است. اگر بخواهیم یکی از معایب این لپ تاپ را بگوییم باید به وزن 2.4 کیلوگرمی آن اشاره کنیم!

دیگر مشخصات لپ تاپ HP Victus:

  • CPU : INTEL CORE I5 11400H
  • RAM : 8GB DDR4 3200MHZ
  • SSD : 256GB NVME GEN 3.0
  • VGA: NVIDIA GEFORCE RTX 3050
  • DISPLAY : 15.6 ” FHD 144HZ

خرید لپ تاپ لپ تاپ HP Victus

معرفی برند Razer – لپ تاپ های گیمینگ ریزر

Razer Blade Laptop

لپ تاپ سری ریزر بلید – یک لپ تاپ که بر خلاف ایران در دنیا طرفداران بسیاری دارد.

  • نام کمپانی: ریزر – (Razer)
  • وبسایت رسمی: razer.com
  • تعداد کارکنان: 1451 نفر در سراسر جهان
  • شروع به فعالیت: سال 1998 میلادی

شرکتی که در سال 1998 افتتاح شد اما در 2022 تقریبا همه گیمر ها آن را می‌شناسند!

برند ریزر یکی از برند های گیمینگ است که تقریبا تمام گیمر ها آن را می‌شناسند. این برند لپ تاپ های گیمینگ، تجهیزات گیمینگ PC و هر محصولی که به کار گیمر ها بیایید تولید می‌کند. در صفحه اصلی وبسایت ریزر شما می‌توانید تنوع بالای محصولات گیمینگ این برند را ببینید. متاسفانه در ایران این برند برای لپ تاپ خیلی شناخته شده نیست و حتی خود ما نیز در دیجی 63 در حال حاضر لپ تاپ موجودی از این برند نداریم اما یکی از بهترین مدل های آن را معرفی خواهیم کرد.

سری Razer Blade

یک لپ تاپ گیمینگ زیبا از برند Ryzer

یک لپ تاپ گیمینگ ریزر زیبا از برند کمتر شناخته شده Razer

در باب این لپ تاپ ها فقط همین را بگوییم که در وبسایت رسمی ریزر فقط 2-3 مدل لپ تاپ ریزر موجود است؛ اما همین 2-3 مدل دارای ده ها کانفیگ خاص است! سری های اصلی لپ تاپ های ریزر عبارتند از:

  • RAZER BLADE 17
  • RAZER BLADE 15
  • RAZER BLADE 14

کمپانی ریزر دست شما را در انتخاب کانفیگ این لپ تاپ بسیار باز می‌گذارد! پردازنده اینتل نیاز دارید یا AMD؟ کدام کارت گرافیک RTX را می‌خواهید؟ صفحه نمایش FHD یا QHD یا حتی 4K! کدامش را می‌خواهید؟ ریزر ریز به ریز این کانفیگ ها را به شما می‌دهد. برای فهمیدن قدرت و کیفیت لپ تاپ های ریزر فقط به نمایشگری با نرخ رفرش 300Hz و کیفیت QHD و جنس OLED چند ثانیه فکر کنید؛ حال خواهید فهمید که کیفیت محصولات این برند چقدر بالاست…

لازم به ذکر است که صفحه نمایش هایی از جنس OLED تقریبا در دنیای لپ تاپ کمیاب هستند و بسیاری از لپ تاپ ها از صفحه نمایش هایی عمدتا از جنس IPS و TFT و… استفاده می‌کنند.

نکات مهم برای خرید بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ

در پایین تعدادی از نکات مهم دیگری که در حین خرید لپ تاپ گیمینگ باید از هر برند لپ تاپ باید به آن توجه کرد را ذکر کرده ایم. این نکات تجربی بوده و بهتر است رعایت شوند. در مقاله لپ تاپ گیمینگ بخریم یا نه نیز تعداد بیشتری از این موارد را توضیح دادیم.

روی کارت گرافیک تمرکز کنید – می‌توانید برخی از قطعات را بعداً ارتقا دهید

بیشتر بازی‌ها به GPU وابسته هستند و کارت گرافیک لپ تاپ قابل ارتقا نیست. اگر از یک پردازنده گرافیکی قدرتمند استفاده کنید، تا چند سال به راحتی بازی خواهید کرد.

اکثر پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی لپ تاپ ها با لحیم‌کاری متصل می‌شوند. اما اتصال رم و فضای ذخیره‌سازی آنها با پیچ و مهره است. بنابراین قابل تعویض و ارتقا هستند. درنتیجه اهمیت کارت گرافیک و پردازنده بیشتر از رم و فضای ذخیره‌سازی خواهد بود. زیرا می‌توانید میزان رم و فضای ذخیره‌سازی لپ تاپ خود را در آینده بهبود ببخشید.

Nvidia GPU

عمر باتری احتمالاً کم خواهد بود

تعداد بسیار کمی از لپ تاپ های گیمینگ 8 ساعت یا بیشتر شارژ نگه می‌دارند. اما به هر حال برای داشتن بهترین عملکرد بازی، به منبع تغذیه نیاز خواهید داشت. با این وجود اگر به دنبال لپ تاپ هایی هستید که عمر باتری بالایی داشته باشند به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین لپ تاپ ها با باتری قدرتمند و شارژ دهی مناسب را حتما بخوانید.

معروف ترین برند لپ تاپ های گیمینگ کدامند؟

برند های ایسوس (Asus) | ام اس ای (MSI) | ایسر (Acer) | لنوو (Lenovo) | اچ پی (HP) و برند ریزر (Razer) از معروف ترین و اصلی ترین مهره های دنیای لپ تاپ های گیمینگ هستند.

کدام یکی از برند لپ تاپ های گیمینگ معروف تر است؟

در بازار لپ تاپ های گیمینگ ایران، برند ایسوس و ایسر مخصوصا سری های ROG و TUF و همچنین سری Nitro از طرفداران بسیار بیشتری برخوردار هستند. در بازار جهانی برند ریزر و MSI بسیار مشهور تر و معروف تر و پر طرفدار تر هستند.

آیا خرید لپ تاپ بر اساس برند معقول است؟

این سوال را به 2 شکل می‌توان پاسخ داد. ابتدا اینکه بعضی از برند ها همانند ریزر تنها چند لپ تاپ گیمینگ دارند که به همگان کیفیتشان اثبات شده است و شما با شنیدن نام ریزر می‌توانید با خیال راحت خرید کنید؛ با این وجود خرید لپ تاپ فقط بر اساس برند و مارک کار درستی نیست.

جمع‌بندی آخر

انتخاب بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ کاری بسیار سخت و تقریباً ناممکن است. تمامی لپ تاپ های گیمینگ دارای شاخص‌ها و مزایای مخصوص به خود هستند و گیمر باید بسته به نیاز خود به انتخاب از میان آن‌ها انتخاب کند. پردازنده قدرتمند، کارت گرافیک با حافظه اختصاصی بالا، مقدار رم، میزان فضای داخلی، سیستم خنک‌کننده، میزان شارژدهی باتری و رزولوشن صفحه نمایش از نکاتی هستند که باید در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به آن‌ها توجه کرد.

نظر خودتان را برای ما حتما کامنت کنید؛ شما بیشتر از ایسوس خوشتان می‌آید یا MSI و لنوو و ایسر؟ به نظر شما چه برند لپ تاپی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظر شما در مورد Razer و MSI چیست؟

4/5 - (4 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

author-avatar

درباره محمد‌علی عصایی

محمد علی عصایی هستم، یکی از هزارن علاقمه مند به دنیای تکنولوژی. فعالیت حرفه ای من بر روی تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و SEO است، اما علاقه شدیدی به دنیای لپ تاپ و موبایل هم دارم. بیشتر از 5 سال فعالیت توی حوزه موبایل، لپ تاپ و تکنولوژی!

9 نظر در “بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ | کدام مارک گیمینگ خوبه؟

  1. حسین گفت:

    سلام از نظر شما بهترین لپتاپ برای ترید چه لپتاپ میتونه باشه؟
    تشکر

    1. یوهان عبدعیشو گفت:

      سلام باید بگم که برای ترید کردن شما نیاز به یک مشخصات بسیار قدرتمند ندارین پس لپ تاپ مهندسی یک انتخابی خوب برای شما میتواند باشد ولی اگز در کنار ترید دوست دارید بازی بکنید یک لپ تاپ TUF ایسوس که سری لپ تاپ گیمینگ هستند و قیمت بسیار خوب و اقتصادی هم دارند اگر سوال دیگری دارید حتما با پشتیبانی تماس بگیرید.

  2. سارا گفت:

    سلام ممنون خیلی پست خوبی بود. بعد ببخشید شما نگفتید که اپل هم برند خوبیه یا نه. من شنیدم مک بوک برای گیمینگ خیلی خوب نیست، نظر شما چیه؟

    1. محمد‌علی عصایی گفت:

      سلام بله شما درست شنیدید، مک بوک های اپل توی اکثر کار ها تجربه کاربری بسیار خوبی به شما منتقل می‌کنند اما برای گیمینگ تقریبا یک انتخاب اشتباه به حساب میان.
      به هر حال اپل توی رویداد امسال خودش هم سعی کرد کمی بیشتر متمرکز بشه بر روی گیمینگ با مک بوک اما به طور کلی حرف شما درسته. دور مک بوک رو برای گیمینگ خط بکشید!

  3. بازتاب: بهترین لپ تاپ های نسل 11 بازار + مشخصات و قیمت - دیجی 63
  4. بازتاب: بهترین لوازم جانبی لپ تاپ گیمینگ 2022 - دیجی 63
  5. بازتاب: سخت افزار و لپ تاپ مناسب برای اجرای بازی GTA-V - دیجی 63
  6. بازتاب: بهترین لپ تاپ گیمینگ 20 تا 30 میلیون تومان کدامند؟ - دیجی 63
  7. بازتاب: معرفی 10 تا از سبک ترین لپ تاپ های گیمینگ؛ گیمینگ اما سبک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.