بیشترین استفاده را از لپ تاپ خود بکشید – ترفندهای پیشرفته (کم کاری ، اورکلاک و کم کاری)

ما در بخش اول از این مقاله در مورد برخی از ترفندهای اساسی اساسی صحبت کردیم که به شما امکان می دهد عملکرد و عمر باتری رایانه ویندوز 10 خود را افزایش دهید.

در این بخش از راهنما با دو تا از تأثیرگذارترین ترفندهایی که می توانید در رایانه انجام دهید ، استفاده می شود: undervolting و over / underlocking.

همانطور که در بخش اول اشاره کردم ، این ترفندها باعث افزایش عمر باتری my QHD + Razer Blade 2015 من از 4 ساعت به 6 ، نمره 3Dmark11 من در حدود 10٪ افزایش یافته و باعث کاهش ترمال ها و انتشار نویز شده است.

از طرف دیگر ، این راهنما تغییرات سطح سخت افزاری را که می توانید برای ترساندن بیشتر لپ تاپ خود ایجاد کنید ، مانند چسباندن مجدد CPU / GPU خود با یک ترکیب حرارتی با کیفیت بالا ، به روزرسانی SSD و غیره ، ارائه نمی دهد. به این مباحث علاقه مند هستید ، در انتهای پست یک خط در بخش نظرات به من بدهید و در آینده به آنها خواهم پرداخت.

پردازنده Undervolting
“کم تحرک” چیست؟ Undervolting به معنای کاهش ولتاژ است که یک قطعه از آن دریافت می کند.

چرا این مهم است؟ پایین آوردن ولتاژ ، حتی با مقادیر نسبتاً کمی ، باعث کاهش قدرت گرفتن قطعات (در این حالت CPU) می شود و در نتیجه گرمای تولید شده را ضمن افزایش عمر باتری کاهش می دهد.

گرفتن چیه؟ در واقع ، هیچ مشکلی در خطر نیست. بدترین اتفاقی که می تواند رخ دهد این است که اگر ولتاژ را بیش از حد کاهش دهید ، ممکن است کامپیوتر خراب شود ، و مجبور خواهید بود میزان ولتاژ خود را کاهش دهید (یعنی ولتاژ کمی بیشتر به عقب بدهید).

اگرچه من تاکنون نشنیده ام كه ​​كسی رایانه كسی توسط یك نرم افزار تحت تأثیر آسیب دیده باشد ، لطفاً توجه داشته باشید كه ما به هیچ وجه مسئولیتی در قبال عمل عجیب خدا یا وجود فرامرزی بعدی نداریم كه در صورت ادامه كار شما می تواند به رایانه شما آسیب برساند. باز هم ، اگرچه این یک فرایند ایمن است و هیچ کمکی برای آسیب رساندن به اجزای آن وجود ندارد (در واقع باید طول عمر آنها را افزایش دهد ، زیرا خنک تر می شوند) ، با خطر خودتان پیش بروید!

آنچه شما نیاز دارید
ThrottleStop! به موضوع ThrottleStop Guide در NotebookReview بروید و آخرین ارسال را از اولین ارسال دریافت کنید. Unclewebb یک توسعه دهنده است ، که اکنون سالها در ThrottleStop کار می کند (من بیش از 5 سال است که از آن استفاده می کنم ، مدت زمان کمی طولانی تر از این گذشته است) و هنوز هم ویژگی هایی را به این روز اضافه می کند. او در زمینه موضوع فعال است و در مورد هر مسئله ای نیز مفید است – لطفاً اطمینان حاصل کنید که قبل از درخواست کمک از وی ، اسناد را جستجو کرده و خوانده اید.

برای استرس در سیستم و همچنین بررسی مشکلات ثبات در ولتاژهای جدید ، به برنامه ای به نام Prime95 نیز نیاز دارید.

توجه: Undervolting می تواند با XTU نیز انجام شود ، اما به دلیل تأثیر عملکرد نرم افزار / سرویس در حین اجرا ، به علاوه بسیاری از اشکالات آن با استفاده مجدد / شناسایی داده های CPU ، به جای آن ThrottleStop را توصیه می کنم.

ThrottleStop را از فهرست مورد نظر خود جدا کرده و آن را به عنوان یک مدیر اجرا کنید. پس از کلیک بر روی “OK” به اخطار سلب مسئولیت ، باید از صفحه اصلی مورد استقبال قرار بگیرید:

TS1

توجه داشته باشید که تنظیمات پیش فرض من در اینجا مطابق با شما نیست ، بنابراین تنظیمات خود را برای مطابقت با من تغییر ندهید – این فقط یک عکس مرجع است.

اکنون ، ممکن است این گزینه ها کمی غریب و پیچیده به نظر برسد ، اما ما اینجا هستیم که فقط یک کار خاص را انجام می دهیم: undervolt. بعداً به عملکردهای دیگر این نرم افزار خواهم رسید.

اصول اولیه شما باید بدانید این است که ابتدا ThrottleStop دارای 4 پروفایل مختلف است که می توانید با دکمه های رادیویی با شماره 1-4 در تصویر بالا انتخاب کنید. درک کنید که بیشترین تغییراتی که در TS ایجاد می کنید فقط مربوط به نمایه ای است که شما انتخاب کرده اید. بنابراین ، اگر شما از بیش از 1 نمایه استفاده می کنید (و من توصیه می کنم این کار را انجام دهید ، همانطور که من بعد از بحث در مورد بحث در مورد شما بحث خواهم کرد) ، می خواهید همه موارد را نیز برای سایر پروفایل ها تنظیم کنید. در غیر این صورت ، هنگامی که به نمایه دیگری تغییر می دهید ، به آنچه در تنظیمات پیش فرض بود ، باز خواهید گشت. با این حال ، ابتدا اجازه نمی دهیم: برای رسیدن به تنظیمات مورد استفاده ، روی دکمه “FIVR” کلیک کنید.

توجه داشته باشید که دکمه های رادیویی با شماره 1-4 مربوط به حداکثر 4 پروفایل TS اجازه می دهد.

ts2

نکته صرفه جویی در وقت: اگر یک مدل / CPU محبوب دارید ، نام رایانه / CPU خود را به همراه “undervolt” استفاده کنید. ببینید چه چیزی دیگران توانسته اند با موفقیت به پایداری دست یابند و از آن به عنوان محدوده شروع استفاده کنند. ممکن است CPU شما حتی توان تحمل بیشتری داشته باشد یا کمتر. برای پیدا کردن یک ولتاژ پایدار ، باید کمی بالا و پایین بکشید.

برای کامل شدن این کار کمی زمان به طول می انجامد زیرا هر تراشه متفاوت است. به عنوان مثال ، Core-i7 4720HQ در Razer Blade 14 “فقط می تواند یک افست -58.6mv را در CPU و Cache و یک افست -32mv در iGPU کنترل کند. هر مقدار بیش از -60mv و BSOD مجدداً راه اندازی مجدد می شود. در مقابل ، در Core-i5 6300HQ من در XPS 15 ، می توانم تا حداکثر -125mv بر روی هسته / حافظه پنهان و -100mv در GPU Intel تحمل کنم.

برای شروع کار بر روی این نمایه ، مراحل زیر را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که شما باید این کار را برای 3 کار انجام دهید: CPU Core ، CPU Cache و GPU Intel.

کادر “ولتاژ قابل تنظیم ولتاژ” را باز کنید.
اطمینان حاصل کنید که همیشه “Adaptive” انتخاب شده است.
نوار لغزنده ولتاژ Offset را به یک مقدار متوسط ​​، مانند -50mv منتقل کنید.
در قسمت “ذخیره تغییرات ولتاژ در ThrottleStop.ini” پس از خروج ThrottleStop ، آن را در ذخیره ولتاژ تنظیم کنید. این تضمین می کند که اگر به دلیل فشار بیش از حد دچار خرابی شدید شوید ، همان تنظیمات دیگر به طور خودکار مجدداً مورد استفاده قرار نمی گیرند.
روی “اعمال” کلیک کنید. این اعداد را بنویسید ، زیرا در صورت خراب شدن مقادیر ، به صفر تنظیم می شود.
همین کار را برای حافظه نهان CPU انجام دهید. CPU و Cache تحمل ناپذیری ، از نظر من ، همیشه یکسان هستند. برای پردازنده گرافیکی Intel فهمیدم که آنها معمولاً کمتر قابل تحمل هستند ، بنابراین من از مقادیر محافظه کارانه بیشتری استفاده می کنم.
برای چند ساعت از Prime95 یا یک بازی فشرده استفاده کنید. آیا کامپیوتر شما هر زمان مسدود شده یا مجدداً راه اندازی شده است؟ 5 میلی ولت کمتر از هر یک از اجزای مورد استفاده قرار دهید (یعنی اگر در دما -60 میلی ولت یخ زد ، UV را به -55mv کاهش دهید) و دوباره سعی کنید تا پایدار شود.
اگر سیستم بعد از چند ساعت آزمایش مشکلی ندارد ، پس از آن جلو بروید و ولتاژ افست ولتاژ را کمی بیشتر کاهش دهید (یعنی اگر -60mv پایدار بود ، -65mv را امتحان کنید).
هرچه میزان ولتاژ بیشتر باشد ، CPU خنک تر عمل می کند و از قدرت کمتری نیز استفاده می کند. این می تواند به افت دما در زیر بار کامل در هر نقطه بین 5-15 درجه منجر شود ، به این معنی که رایانه شما قادر به عملکرد طولانی تر در طولانی مدت است ، در حالی که گرمای کمتری تولید می کند. کاملاً ارزش این تلاش را دارد.

در این مرحله ، پس از تنظیم برنامه undervolting ، می توانید از Task Scheduler استفاده کنید تا ThrottleStop را با کامپیوتر خود شروع کنید و undervolts بچسبند. با این حال ، اگر می خواهید کمی بیشتر عمل کنید ، چند مورد دیگر وجود دارد که ThrottleStop قادر به انجام آن است ، مانند …

استفاده از پروفایل های ThrottleStop برای پایین آمدن دما و نویز و عملکرد آن
بسته به کیفیت طراحی رایانه شما ممکن است مشکلاتی در مورد فشار ، گرما ، سر و صدای فن یا احتمالاً هر سه مشکل داشته باشید.

بسیاری از نوت بوک ها فقط برای اجزای موجود در این روزها به درستی طراحی نشده اند. نکته در مورد: من برای اولین بار از سالهای قبل به دلیل بهره برداری قدرتمند اما کم توان ایسر 3830TG از ThrottleStop استفاده کردم ، که از 2.3 گیگاهرتز به 800 مگاهرتز می رسید زیرا BIOS بعد از گذشت حدود 10 دقیقه بازی از کار می افتد. شاسی 13.3 اینچی و خنک کننده کافی به معنای آن است که CPU به سرعت به 95 درجه برسد ، در این مرحله سیستم برای کاهش گرما به اقدامات اضطراری می رود. راه حل؟ من از ThrottleStop و قابلیت های پروفایل آن استفاده کردم تا ساعت اوج رایانه را به صورت پویا و بر اساس دمای CPU محدود کنم. با محدود کردن ساعت به 1.8 گیگاهرتز به جای 2.3 گیگاهرتز پیش فرض ، به دلیل کاهش گرمای تولید شده ، قادر به بازی پایدار و بدون افت عملکرد بود.

یک نمونه جدید برای لزوم انجام این کار ، لپ تاپ های قدرتمند 14 اینچی است که من بررسی کردم ، P34W v3 و 14 اینچ Razer Blade که هر دو دارای پردازنده Core-i7 4720HQ و GPU GeForce 970M هستند.

بدون کنترل ، هر دو دستگاه به دلیل دمای بالای CPU به مشکلاتی رسیدند. P34W برای جلوگیری از خاموش شدن سیستم گرمازدگی حرارتی (در اکثر تراشه های اینتل در 100C) باید GPU و CPU خود را حدود 30٪ کاهش دهد (در اکثر تراشه های اینتل در 100 درجه) خیلی داغ برای لمس کردن

این نوع دما ها برای دوام اجزای آن از جمله GPU ، SSD و به خصوص باتری بسیار وحشتناک هستند … لازم به ذکر نیست که این نوع دما باعث می شود طرفداران لپ تاپ شما در هنگام برخاست از طرفداران لپ تاپ شما صدا کنند.

بنابراین بیایید بگوییم که شما یک لپ تاپ داغ دارید و می خواهید درجه حرارت را از دست ندهید ، یا شاید طرفداران به 80C گذشته برسند و شما را منحرف کنند – می توانید از ThrottleStop برای حل این مسائل استفاده کنید. ما می خواهیم این کار را با تنظیم 3 پروفایل مجزا برای استفاده از TS انجام دهیم که هر یک دارای تنظیمات ساعت مختلف و محرک های مختلف دما هستند. از صفحه اصلی TS ، روی “گزینه ها” کلیک کنید و این پنجره را پیدا خواهید کرد:

ts3

در زیر “نامهای نمایه” ، شما می توانید پروفایل “حداکثر عملکرد” ​​، “2” را با مشخصات کمی عقب افتاده و “3” “” اوه گه ، کامپیوتر من در حال ذوب است “در نظر بگیرید. می توانید آنها را به هر آنچه می خواهید صدا کنید ، اما فقط به یاد داشته باشید که آنها را به عنوان یک نزول قدرت قرار می دهید. قبل از اینکه بتوانیم ادامه دهیم ، می خواهیم گزینه “Nvidia GPU” را بررسی کنیم و سپس TS را مجدداً راه اندازی کنیم (مطمئن نیستم که در صورت نداشتن کارت ATI در اینجا چه باید کرد.

اگر “GPU ° C” برای شما گرسنه است ، می توانید به جای 3 پروفایل دما محدود شوید ، بنابراین با فرض داشتن کارت Nvidia ، جعبه را چک کنید ، ترک کنید و TS را مجدداً شروع کنید. به منوی گزینه ها در این مرحله ، جعبه “GPU” در زیر “زنگ” دیگر نباید طعم خورده شود.

زنگ خطر. هشدار
کادر “زنگ” را علامت بزنید. 2 ستون وجود دارد. ستون اول ، “DTS” ، به تعدادی از درجه حرارتی CPU شما اشاره دارد که باعث زنگ هشدار شود. به عنوان مثال ، در CPU Intel این احتمالاً 100C خواهد بود ، بنابراین تنظیم “DTS” از 8 به این معنی است که وقتی CPU شما به 92C برخورد می کند ، به هر نمایه ای که شما در زیر آن قرار دهید تغییر خواهد کرد (در مورد من ، این باعث تعویض تعویض می شود.

ساعت به پروفایل 2) * توجه داشته باشید که ما هنوز پروفایل خود را تنظیم نکرده ایم و بنابراین تعویض پروفایل ها تا زمانی که انجام دهیم هیچ تاثیری نخواهد داشت. *

در زیر ستون GPU ، کادر بالا یک دزدگیر واقعی دما از GPU اختصاصی است نه CPU. من این را روی 89 قرار داده ام زیرا GPU ها طراحی نشده اند به اندازه CPU ها داغ باشند ، و در زیر آن ، آنرا روی پروفایل 3 قرار دهید.

ما دقیقاً چه کردیم؟ ما 2 محرک دمای جداگانه را برای 2 پروفایل ThrottleStop جداگانه تنظیم کردیم (که به زودی ایجاد خواهیم کرد).

تنظیم DTS 8 به این معنی است که در حدود 92C ، رایانه شما به نمایه 2 تغییر می کند ، که ما تنظیم خواهیم کرد تا کمی کندتر باشد. تنظیم GPU 89C بدین معنی است که اگر GPU شما به 89C برخورد کند ، رایانه شما به نمایه 3 تغییر خواهد کرد (که کمترین آن خواهد بود ، که برای کاهش دما طراحی شده است). من نمایه هایی از این دست را تنظیم می کنم زیرا GPU های مدرن مانند 970m / 980m معمولاً خنک تر از CPU های مدرن هستند. یک پردازنده چهار هسته ای تلفن همراه به گونه ای طراحی شده است که بدون مشکل در 95 درجه کار کند ، اما GPU ها تمایل دارند که حدود 10C خنک کننده کار کنند. اساساً- یک پردازنده 92C (DTS 8) در لپ تاپ عملکردی بزرگ نیست ، اما یک پردازنده گرافیکی 89C چیزی است که می خواهیم از آن جلوگیری کنیم.

تنظیمات پیش فرض و تنظیمات متفرقه
کادر “Profile AC” را علامت بزنید و آن را روی “1” تنظیم کنید. مشخصات باتری را روی 4 تنظیم کنید. آیا می خواهید TS در حالی که باتری کار می کند از پردازنده خود استفاده کنید. اگر نمی خواهید از TS در حالی که باتری است استفاده کنید ، بعداً پروفایل 4 را تنظیم نکنید.
“FID / VID را در حالت خروج مجدداً تنظیم مجدد نکنید” را بررسی کنید ، بنابراین مقادیر TS مجموعه حتی در صورت خروج از برنامه حفظ می شود.
“نظارت بر باتری” را بررسی کنید.
“شروع به حداقل” را بررسی کنید.
“کوچک کردن بستن” را علامت بزنید.
برای شروع تنظیم نمایه های ما ، روی “OK” کلیک کنید.
تنظیم پروفایل: نمایه 1 (عملکرد)
بیایید با نمایه اصلی ، نمایه شروع کنیم. این نمایه ای است که دستگاه شما به طور پیش فرض از آن استفاده می کند (هر وقت به این گزینه وصل شوید ، اگر این گزینه را وصل کنید). مواردی که برای همه پروفایل ها توصیه می کنم عبارتند از: “صرفه جویی در مصرف برق” ، “سرعت” ، “C1E” و “BD PROCHOT”. “صرفه جویی در مصرف برق” به سادگی اجازه می دهد تا CPU شما را به حالت کمتری کاهش دهد در حالی که استفاده نمی شود ، در حالی که C1E همچنین موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. غیرفعال کردن اینها در اصل همان است که در گزینه های قدرت ویندوز حداقل سرعت CPU را به 100٪ برسانید: این یک اتلاف انرژی است و باعث ایجاد گرما می شود.

از نظر ساعت ، پروفایل 1 باید سریعترین باشد که دستگاه شما می تواند در حالی که در محدوده دما / سر و صدای شما راحت است ، تحت فشار قرار بگیرد. اگر می خواهید عملکرد حداکثر داشته باشید ، سایر موارد را بدون بررسی رها کنید. هیچ یک از تنظیمات مدولاسیون ساعت را بررسی نکنید و چند برابر نکنید.

تنظیماتی که ما تازه تنظیم کرده ایم به این معنی است که رایانه شما روی پروفایل 1 کار می کند تا اینکه به یکی از دو آلارم دمائی که تنظیم کرده ایم برخورد نکند.

پروفایل 2: پایین آمدن ساعت
نمایه 2 به استثنای ضرب ، “غیرفعال کردن توربو” یا هر دو ، باید مانند نمایه تنظیم شود.

اگر “غیرفعال کردن turbo” را در این پروفایل مشاهده کنید ، پس از برخورد با یک نان تست 92C (با فرض مقدار 8 DTS در گزینه ها) می توانید از CPU اطمینان حاصل کنید ، می توانید این مشخصات را در صورت محافظت بیشتر در دمای محافظه کار قرار دهید. مانند) توربو خود را غیرفعال می کند و در ساعت پایه حداکثر خود اجرا می کند.

به عنوان مثال ، در یک i7 4720HQ ، توربو با یک هسته اصلی به 3.6 گیگاهرتز می رود ، اما اگر توربو را غیرفعال کنید ، حداکثر سرعت آن در 2.6GHz خواهد بود. این خوب است زیرا باعث کاهش دما می شود ، با این وجود ممکن است این برای شما بسیار محافظه کار باشد (خنک می شود و می تواند سریعتر در حال اجرا باشد) یا به اندازه کافی محافظه کار نیست (اگر درجه حرارت همچنان بدون توربو بالا است) ، بسته به سیستم شما .

اگر سیستم شما هنوز هم در ساعتهای نمایه شماره 2 بالاتر از 92C است ، باید از عملکرد “تنظیم ضرب” به تعداد کمتری استفاده کنید. هدف این است که فرکانسی را پیدا کنید که پردازنده شما بتواند در زیر بار CPU + GPU ترکیبی از آن استفاده کند ، جایی که درجه حرارت بالاتر از 88C یا بیشتر نباشد. درجه حرارت دقیق به سخت افزار و سلیقه شما بستگی دارد ، فقط بخاطر بسپار که دمای گرم تر به معنی اجزای با عمر کوتاه تر است.

برای تست دمای CPU می توانید از ابزار داخلی TS Bench استفاده کنید ، اما Prime 95 یا بازی فشرده مورد علاقه شما آزمایش های بهتری خواهد بود. فقط به یاد داشته باشید ، ساعتهایی که برای این نمایه انتخاب می کنید باید به رایانه شما اجازه دهد کمی خنک شود و از آن دسته از دمایهای 90C + درجه سانتیگراد که ممکن است به مشخصات عملکرد خود برسید دور شوید.

پروفایل 3: Failafe
این نمایه ای خواهد بود که اگر GPU شما (که بخاطر داشته باشید باید از CPU خنک تر باشد) به مقدار تعیین شده در گزینه ها (89C) برخورد کند.

اصولاً اگر پردازنده گرافیکی شما در حال برخورد با 89C است ، باید یک کولر دریافت کنید ، AC را روشن کنید یا CPU خود را به پایین بکشید ، زیرا هر راه حل خنک کننده ای که در لپ تاپ خود دارید بیش از حد بارگیری می شود. بنابراین ، پروفایل 3 باید کمترین ساعت از 3 باشد.

من این را روی ضربدر Razer Blade خود بر روی ضربدر 20 (2.0 گیگاهرتز با 4 هسته) قرار می دهم ، اما این به ترمال های شما بستگی دارد. این پروفایل باید به گونه ای تنظیم شود که بیشترین کارهایی با فشرده سازی CPU + GPU برای ساعت ها انجام شود بدون اینکه دمای آن به 80 درجه برسد.

این مشخصات ناموفق شما برای اجزای شما است که نفس بکشید

اگر واقعاً به آن احتیاج دارند ، بنابراین می خواهید محافظه کار باشید. مگر اینکه موارد اشتباه پیش رفته باشد یا در سونورا صحرا بازی کنید ، TS باید در پروفایل های 1 یا 2 اجرا شود.

مرحله آخر: برای همه پروفایل ها undervolts تنظیم کنید
به یاد داشته باشید که undervolts شما در گزینه های FIVR تنظیم کرده اید و فقط برای پروفایل اول تا الان تنظیم شده است. فقط کافی است تنظیمات دقیقاً یکسان را در تمام نمایه هایی که استفاده خواهید کرد ، کپی کنید. با دنبال کردن این راهنما تا به امروز ، شما از محدودیت های CPU و ترسیم نیرو کاسته شده ، پروفایل های حرارتی را راه اندازی کرده و در نتیجه رایانه شما باید مدت زمان طولانی تری کار کند بدون اینکه کامپیوتر شما بیش از حد گرم شود و خود را به صورت رادیکال بخورد.

تاکنون در قسمت 2 ما از طریق پردازش فشار ، قدرت و گرمای CPU های خود را کاهش داده ایم و یک پروفایل دما بر پایه ThrottleStop ایجاد کرده ایم. اکنون که فشار گرمای سیستم خنک کننده را از CPU پایین آورده ایم ، می توانیم از آن هدست دمای اضافی استفاده کنیم تا GPU را بیش از حد بکشد و عملکرد بیشتری داشته باشد.

اورکلاک با بازرس انویدیا
ما فقط برای کاهش دما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم ، پس چرا اکنون اورکلاک می کنیم؟ خوب ، کاهش حرارت ناشی از CPU شما بدان معنی است که سیستم خنک کننده می تواند با GPU به طور مؤثرتری کار کند.

بیشتر لپ تاپ ها دارای یک محلول خنک کننده دو فن هستند ، اما گرمای ایجاد شده توسط یک جزء (معمولاً CPU) به مؤلفه دیگر (GPU) پخش می شود و در نتیجه عملکرد ضعیف هر دو را نشان می دهد. در نهایت GPU برای عملکرد بازی نسبت به CPU از اهمیت بیشتری برخوردار است ، بنابراین افزایش ساعت های هسته / حافظه آن باعث افزایش عملکرد با افزایش دما کمتر از افزایش ساعت های CPU می شود.

توجه داشته باشید در مورد خطر – یک اورکلاک کمی کاملاً بی خطر است و نباید تأثیر زیادی روی عمر کارت شما داشته باشد. به طور کلی ، اگر شما بیش از حد بیش از حد اورکلاک کنید ، بدترین چیزی که اتفاق می افتد این است که دچار خرابی یا مصنوعات بصری خواهید شد. اگر این موارد رخ داد ، ساعتهای خود را کاهش داده و دوباره امتحان کنید. با این حال ، ایمن باشید و محافظه کار باشید. این روزها شاخص اصلی عملکرد GPU سرعت ساعت نیست بلکه تعداد هسته های CUDA است. این چیزی نیست که بتوانید آن را تغییر دهید ، اما به طور کلی با افزایش ساعت ها می توانید 10٪ پوند را افزایش دهید – و چه کسی دوست ندارد آزاد باشد؟

آنچه شما نیاز دارید در اینجا است: NVIDIA Inspector و FurMark. به نظر من ، هیچ برنامه اضافه کردن GPU برای ویندوز با وزن سبک تر وجود ندارد. nvidiainspector.exe را در فهرست مورد نظر خود بارگیری و استخراج کنید. آن را باز کنید و یک صفحه مشاهده خواهید کرد که CPU شما را با آمارهای مختلفی مشخص می کند. در سمت راست پایین یک دکمه برای نمایش گزینه های اورکلاک وجود دارد. روی این دکمه کلیک کنید و گفتگو را بپذیرید. اکنون باید صفحهای مانند زیر را مشاهده کنید:

بازرس 1

همانطور که با استفاده از undervolting ، ایده خوبی است که google را جستجو کنید ترکیب کارت ویدیو / مدل لپ تاپ + “اورکلاک” خود را جستجو کنید. این ایده به شما می دهد که چه محدوده ای را می توانید انتظار داشته باشید. دریافتم که متوسط ​​اورکلاک برای هسته 970m من + 140 مگاهرتز و میانگین اورکلاک حافظه + 400 مگاهرتز است. از آنجایی که نمی خواهم بیش از حد بر چنین مؤلفه های مهم استرس بزنم ، با + 110 مگاهرتز در هسته و + 270MHz بر روی حافظه رفتم. هنگامی که آماده آزمایش شدید ، روی “اعمال ساعت و ولتاژ” کلیک کنید. هنوز از بازرس انویدیا خارج نشوید.

همانطور که با کمبود ولتاژ ، باید ثبات و درجه حرارت را نیز آزمایش کنید. از FurMark برای استرس سیستم خود برای چند دقیقه استفاده کنید و هرگونه مصنوعی تصویری (اگر بله ، ساعت ساعت حافظه خود را کاهش دهید) یا خرابی (کاهش ساعت اصلی خود) را بررسی کنید. همچنین با استفاده از ThrottleStop به دمای خود توجه داشته باشید.

پس از یافتن ساعتهایی که برای شما کار می کنند ، می خواهید آنها را بچسبانید. روش دستی این است که بر روی “ایجاد میانبر ساعت” کلیک راست کرده و میانبر ایجاد کنید که این ساعتها را در GPU شما اعمال می کند. با این وجود یک روش اتوماتیک برای اعمال این ساعتها در هنگام راه اندازی ، از سرگیری از خواب و غیره وجود دارد. این کار کمی با Task Scheduler به طول می انجامد:

بر روی “ایجاد میانبر ساعت” کلیک راست کرده و گزینه “Update Clock Startup Tock” را انتخاب کنید. این باعث می شود کامپیوتر شما به طور خودکار این ساعتها را از طریق Task Scheduler در هنگام راه اندازی تنظیم کند. با این حال ، این ساعتها پس از از سرگیری از خواب زمستانی / خواب مجدداً تنظیم می شوند ، بنابراین می خواهیم آنرا برطرف کنیم.
زمانبند وظیفه باز کنید
“کتابخانه زمانبندی کار” را گسترش دهید. باید پوشه ای بنام “nvidiainspector” را ببینید. این وظیفه راه اندازی است که ما فقط با بازرس انویدیا ایجاد کرده ایم.
روی این کار دوبار کلیک کنید و به برگه “Triggers” بروید.
همانطور که نشان داده شده ، یک ماشه جدید ایجاد کنید:
بازرس2

روی “OK” کلیک کنید
اکنون شما واقعاً انجام داده اید ساعتهای شما به هنگام راه اندازی / ورود به سیستم یا از سرگیری مجدد خواب تنظیم می شود.

خلاصه
در قسمت اول این راهنمای ما برخی از ترفندهای صرفه جویی در مصرف انرژی را مرور کردیم ، امیدوارم عمر باتری شما را طولانی تر کرده و شما را به تولید بیشتری تبدیل کند.

در قسمت دوم این راهنما ، شما را تحت الشعاع قرار دادن CPU و تنظیم پروفایل های مختلف بر اساس درجه حرارت با ThrottleStop ، طی کردم.

سرانجام ، ما از NVIDIA Inspector برای تنظیم یک GPU اورکلاک استفاده کردیم ، سپس از Task Scheduler برای اطمینان از کاربرد ساعتها استفاده کردیم.

اگرچه به نظر می رسد زیاد است ، اما ما در واقع فقط مورد بررسی قرار داده ایم

تعداد بیشماری از امکانات با این نرم افزار. ما ضمن افزایش عملکرد با نرم افزار ، گرما ، سر و صدا و مصرف برق را کاهش داده ایم. اما دنیای دیگری نیز وجود دارد که در سطح سخت افزار می توانید تغییراتی را برای لپ تاپ لپ تاپ خود ایجاد کنید.

در نظر بگیرید که دوباره CPU / GPU خود را با یک ترکیب حرارتی با کیفیت بالا بچسبانید ، SSD خود را به روز کنید ، یا در صورت داشتن اتصال TB3 ، اتصال GPU خارجی را وصل کنید. اگر این مباحث پرطرفدار است ، حتماً در آینده مطالب بیشتری را در مورد آنها خواهم نوشت.

در آخر ، اگر این راهنمای مفید را یافتید یا در اجرای یا درک یک قدم با مشکل روبرو شدید ، لطفاً در کامنت ها پیام بگذارید. نیمه دوم این راهنما کاملاً پیچیده است و من مطمئن هستم که کار خوبی برای توضیح یا نشان دادن برخی از ترفندها انجام نداده ام.

“U” را بزنید