مقالات لوازم جانبی لپ تاپ

چگونه عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهیم

عمر باتری لپ تاپ

عمر باتری لپ تاپ

عمر باتری لپ تاپ همیشه دغدغه کاربران استفاده از ابزار ضروری بوده است. این هفت راهکار ساده و آسان به شما کمک می کند تا باتری با طول عمر بیشتری داشته باشید

1.از اسلایدر عملکرد باتری ویندوز استفاده کنید.

هدف این است که تمام تنظیماتی را که روی عمر باتری لپ تاپ تأثیر می گذارد در چند دسته قابل درک گروه بندی کنیم. شرکتی که لپ تاپ شما را ساخته دقیقاً تعیین می کند که اسلایدر باتری کدام تنظیمات را کنترل کند. اما به طور کلی ، این دستورالعمل ها را در ذهن داشته باشید:

حالت Best Performance در ویندوز مانع از مصرف زیاد انرژی برنامه های فعال در پس زمینه می شود.

حالت Better Performance منابع را برای برنامه های پس زمینه محدود می کند.

حالت Better Battery عمر باتری بیشتری نسبت به تنظیمات پیش فرض نسخه های قبلی ویندوز دارد.

حالت Battery Saver ، یک گزینه است که فقط هنگامی که کامپیوتر از پریز برق خارج می شود ، روشنایی صفحه نمایش را 30 درصد کاهش می دهد ، از بارگیری به روزرسانی ویندوز جلوگیری می کند و بیشتر برنامه های پس زمینه را به حالت تعلیق در می آورد.

2. از تنظیمات باتری در macOS استفاده کنید.

لپ تاپ های MacBook Air و MacBook Pro اپل دارای اسلایدر باتری نیستند ، اگرچه بسیاری از تنظیمات مشابه فوق در تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی وجود دارد.

برای باز کردن ، روی نماد ذره بین Spotlight در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید ، Energy Saver را جستجو کنید و سپس روی تب Battery کلیک کنید. و گزینه های مربوط به مصرف بهینه را فعال کنید.

بنابراین ، اگر می خواهید بهترین عمر باتری را داشته باشید ، آیا باید از Battery Saver تمام وقت استفاده کنید؟ نه دقیقا. از آنجا که حالت Battery Saver برخی از ویژگی های مفید را غیرفعال می کند ، ممکن است بخواهید فقط در شرایطی که باتری زیر 20 درصد است و پریز برق نزدیک نیست از آن استفاده کنید.

3.بستن برنامه ها و استفاده از حالت هواپیما

این عادت خوبی است که استفاده از لپ تاپ خود را برای صرفه جویی در مصرف باتری تنظیم کنید ، مثلاً هر بار به یک برنامه بچسبید و همه موارد دیگر را ببندید. این کمی شبیه خاموش شدن چراغ ها در هنگام خالی بودن اتاق است. اگر مرتباً بین آشپزخانه و انبار و یا بین Firefox و Word رفت و برگشت می کنید ، به هر حال هر دو مجموعه چراغ و برنامه را روشن و باز نگه دارید. اما اگر فقط مشغول تماشای یک فیلم YouTube هستید ،  خاموش کردن و بستن همه موارد دیگر ، بهترین کار برای شما خواهد بود.

اگر در حال انجام کاری بدون نیاز به دسترسی به وب هستید ، علاوه بر خاموش کردن برنامه های دیگر در حین انجام تک وظیفه ، در نظر داشته باشید که حالت Airplane را در Windows فعال کنید یا Wi-Fi و بلوتوث را در macOS خاموش کنید. علاوه بر کاهش حواس پرتی ، حالت هواپیما میتوانید مصرف باتری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

4.برنامه های خاصی را که انرژی زیادی مصرف می کنند ببندید

برنامه ها و فرآیندهای مختلفی که روی سیستم شما اجرا می شوند ، باتری شما را با سرعت بیشتری تمام میکنند و احتمال دارد که شما به طور مداوم از همه مواردی که در حال حاضر روی رایانه شخصی شما در حال اجرا است استفاده نمی کنید.

اولین قدم یافتن برنامه هایی با مصرف انرژی زیاد است.

برای مشاهده لیست برنامه هایی که بیشترین میزان مصرف را دارند ، در نوار جستجوی ویندوز 10 “ببینید کدام برنامه ها روی عمر باتری شما تأثیر می گذارند” . اگر برنامه ای را مشاهده کردید که از برق زیادی استفاده می کنند ، مطمئن شوید که آن را می بندید. غالباً ، اینها برنامه هایی هستند که در پس زمینه باز کرده و آنها را فراموش کرده اید ، مانند Spotify یا Adobe Reader.

 

5.مراقب جریان هوا باشید

بیشتر لپ تاپ ها اکنون باتری های لیتیوم-پلیمری دارند که به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به باتری های یک دهه قبل نیاز دارند ، به لطف پیشرفت های نرم افزاری و سیستم عامل به اندازه نوآوری در خود فناوری باتری. برای کالیبره کردن دیگر نیازی به تخلیه کامل باتری به طور منظم نیست و همچنین نباید نگران باشید که تخلیه کامل باتری به لپ تاپ شما آسیب می رساند.

 

با این وجود باید مراقب گرما باشید که باعث از بین رفتن باتری می شود. بزرگترین مشکلات ناشی از انسداد فیزیکی درگاههای تهویه است. جمع شدن گرد و غبار یکی از مشکلات است که می توانید با تمیز کردن دریچه ها و فن لپ تاپ از این مشکل خلاص شوید. اما مسئله ای که بیشتر دردسرساز می شود ، استفاده از لپ تاپ روی بالش یا پتو است که هم می تواند مانع فن تهویه شود و هم گرمای موجود را حفظ کند. از لپ تاپ خود فقط روی سطوح محکم مانند میز که جلوی جریان هوا و خنک شدن را نمی گیرد استفاده کنید.

 

6.مراقب سلامتی باتری خود باشید.

تمام باتری ها با گذشت زمان ظرفیت شارژدهی خود را از دست می دهند و در نهایت باید تعویض شوند.

برای دیدن اینکه آیا باتری MacBook شما در حال پایان یافتن است ، کلید Option را نگه دارید و روی نماد باتری در نوار منو کلیک کنید تا وضعیت باتری مشخص شود. اگر پیام “اکنون جایگزین کنید” یا “باتری سرویس” را ببینید ، باتری شما احتمالاً بسیار کمتر از ظرفیت اصلی خود کار می کند.

با باز کردن برنامه System Information و رفتن به تب Power ، می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد چرخه شارژ باتری خود را پیدا کنید.

 

7.تنظیمات مدیریت باتری را مرور کنید

برخی از لپ تاپ های اخیر اکنون می توانند به طور خودکار  دما و الگوهای شارژ باتری را کنترل کنند. از طریق نرم افزار سازنده ، از این اطلاعات می توان برای تنظیم شارژ “کامل” استفاده کرد تا در صورت عدم استفاده منظم از باتری ، زیر 100 درصد ظرفیت باتری باقی بماند. (کاهش تعداد دوره های شارژ می تواند به طولانی شدن عمر باتری کمک کند.)

استفاده از این نظارت خوب است ، اما اگر ترجیح می دهید این نرم افزار مدیریت را غیرفعال کنید تا اطمینان حاصل کنید که باتری را برای به حداکثر رساندن همیشه شارژ می کنید ، بسیاری از تولیدکنندگان به شما اجازه می دهند این کار را انجام دهید. در Mac با MacOS Catalina یا نسخه های بالاتر ، System Preferences را از فهرست Apple انتخاب کنید ، سپس Energy Saver را کلیک کنید. روی Battery Health کلیک کنید ، گزینه “مدیریت سلامت باتری” را لغو انتخاب کنید ، سپس روی تأیید کلیک کنید. دستورالعمل ها برای سازنده لپ تاپ های ویندوز متفاوت است.

8.باتری پشتیبان تهیه کنید

سرانجام ، ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه همیشه باتری کافی دارید ، همراه داشتن یک باتری خارجی است.

این منابع تغذیه خارجی به لپ تاپ شما متصل می شوند. قیمت آنها به طور کلی بین 100 تا 200 دلار است ، همراه با آداپتورهایی برای استفاده در بسیاری از مدل های مختلف لپ تاپ. آنها می توانند در بیش از یک سیستم و حتی برای دستگاه های دیگر مانند تلفن یا تبلت شما استفاده شوند.

این استراتژی ها به شما کمک می کنند تا از باتری خود نهایت استفاده را ببرید.

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

یک نظر در “چگونه عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهیم

  1. بازتاب: تست سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10 | دنیای دیجیتال شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.