مقالات لپ تاپ گیمینگ, مجله لپ تاپ DG۶۳

معرفی لپ تاپ گیمینگ ALIENWARE M15 R7

معرفی لپ تاپ گیمینگ ALIENWARE M15 R7

لپ تاپ گیمینگ Alienware M15 R7 کاملا جا افتاده است و قرار است جایگزین مدل M5 / M6 در حوزه لپ تاپ‌ های گیمینگ میان رده ی Dell شود. این لپ تاپ جای رفع کردن چند عیب را دارد – نسل قبلی به دلیل ملاحظات طراحی مقرون به صرفه و تمرکز بر عملکرد , نسبت به ویژگی‌های جذاب تر، به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ در بازار در نظر گرفته می شد.

این لپ تاپ با جدیدترین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و فضای بیشتر برای کارت‌های گرافیک RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti، R7 آمده است تا تجربه ی Alienware M15 را که همه می شناسیم و دوست داریم، به استانداردهای سال 2022 برساند.

طراحی Alienware M15 R7

لپ تاپ Alienware M15 R7 با بدنه پلاستیکی و مشخصات سنگین تر، زبان طراحی مشابه نسل قبل را دارد. Dell , ارزش قطعات را در این ماشین‌ها در اولویت قرار می دهد، بنابراین برخی از کیفیت‌های ساخت بادوام تر X-range را از دست می دهید – برای مثال Alienware x14 یک شاسی لوکس آلومینیومی و منیزیمی ارائه می کند اما سطح قدرت شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این بدان معناست که R7 به اندازه این دستگاه‌های ممتازتر احساس استحکام نمی دهد، اما اگر قصد ندارید آن را با خود جایی ببرید، قدردان وزن محکم آن خواهید بود.

ولی اگر به دنبال یک دستگاه قابل حمل هستید، این لپ تاپ اینگونه نیست. Alienware M15 R7 کمی کمتر از 6 پوند وزن دارد و با یک آداپتور برق کاملاً بزرگ , برای بوت شدن عرضه می شود. این قطعه چون بزرگ است, در نتیجه فضای قابل توجهی را اشغال می کند. البته، در زیر کاپوت چیزهای زیادی در حال رخ دادن است و R7 به تمام انرژی لازم نیاز دارد، اما به طور جدی این لپ تاپ یک سر و هزار سودا دارد!

شما همچنان شاهد آرم کلاسیک Alienware RGB در پشت و نوار RGB فوق العاده نرم اطراف پورت‌ها خواهید بود. به طور مشابه، دریچه‌های شش ضلعی همچنان روی قاب بالای صفحه کلید قرار دارند. واحد بررسی ما در Dark Side of the Moon, باز هم به رنگ مشکی رای دادند. یک روکش مات که به ویژه در زیر دست احساس خوشایندی به آدم میدهد. من تحت تأثیر توانایی این ماده برای فرار از اثر انگشت ماندگار قرار گرفتم، هرچند بخاطر این رنگ , گرد و غبار به وضوح دیده می شود.

کریر پلاستیکی واقعاً مساله ی نگران کننده ای برای من نیست. این یک نام تجاری لوکس است و اگر مجبور باشیم ساخت چند گیره را رها کنیم تا بهترین لپ تاپ‌های Alienware را به رقم معقولی برسانیم، خوشحالم که این یک مورد قربانی شود.

با این حال، در حالی که اینها برای Alienware ارزان هستند، مطمئناً اسبابی از بابت نگرانی برای هزینه بیشتر نیستند. با توجه به اینکه Asus TUF Dash F15 به ندرت به قیمت‌های اولیه M15 R7 نزدیک می شود و شاسی فلزی را ارائه می دهد، طراحی پلاستیکی در مقابل بازار گسترده تر، کمی ارزان به نظر می رسد. در اینجا, این امر به ویژه با توجه به وجود مقدار قابل توجهی از لرزش و خم شدن صفحه نمایش صادقانه مطرح شده است ، اگرچه لولا به خودی خود بادوام است.

امکانات Alienware M15 R7

اگر به دنبال یک دستگاه همه کاره بدون هیچ گونه قربانی در عملکرد هستید، لپ تاپ Alienware M15 R7 مطمئناً نا امید کننده نخواهد بود. با بسته بندی سه درگاه USB-Type A 3.2 Gen 1 (یکی با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و دیگری ساخته شده با Powershare در بالا)، یک Type-C با Thunderbolt 4 و Power Delivery) و یک HDMI 2.1، شما برای آخرین نسل تحت پوشش هستید.

نه تنها این اتصالات ، بلکه اکثر این پورت‌ها در پشت دستگاه قرار دارند، بنابراین دیگران مثل من درگیر مشکلات مدیریت کابل نخواهند بود و بسیار قدردان نیز خواهند بود.

من همچنین بطور ویژه ای به صفحه کلید mSeries علاقه مند شدم. این کلیدها با داشتن فاصله ی حرکتی کمی بلندتر از 1.8 میلی متری و ضربه محکم لمسی، مجموعه ای عالی از کلیدها هستند. به جای صفحه کلید پروانه ای لاغر که به آن‌ها عادت کرده ایم، این یک تجربه رضایت بخش است که هم بازی و هم تایپ کردن را راحت و سریع انجام دهیم. یک پد لمسی کوچک تر مانع هیچ کاری نشد و در طول استفاده از آن نیز پاسخگو بود.

شما در اینجا مجموعه ای از دو بلندگوی استریو دریافت می کنید که صدایی واضح با حجم زیاد را ارائه می دهند (که مطمئناً اگر از یکی از بهترین هدست‌های بازی استفاده نمی کنید به آن نیاز خواهید داشت – اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

بعلاوه، یک صفحه نمایش 360 هرتزی فول اچ دی در بالای صفحه وجود دارد که در هنگام تست من در کنترل حرکت و کاهش پارگی آن بسیار کارآمد بود. در حالی که رنگ‌های روشن تر در مقایسه با رنگ‌های تیره ای که ارائه می شوند کمی تمیزتر به نظر می رسند. این صفحه نمایش مات حتی تحت تابش نور کامل در روز نیز عملکرد خوبی دارد.

برای ثبت جزئیات در مورد این لپ تاپ، شما همچنین یک وبکم 720p تعبیه شده در قاب بالایی دریافت می کنید که برای تماس‌های کاری روزمره خوب است، اما به هیچ وجه چیزی نیست که من با یک وبکم اختصاصی آن را عوض کنم.

کارایی Alienware M15 R7

اینجاست که صرف هزینه در وسایل و ابزار کار نتیجه می دهد و میتواند باعث کارایی فوق العاده ی لپتاپ Alienware M15 R7 شود. با پردازنده i7-12700H واحد آزمایشی و پردازنده گرافیکی RTX 3070 Ti، ما به راحتی بالاترین تنظیمات در تمام برنامه‌های پخش شده با سرعت بیش از 60 فریم در ثانیه را به کار گرفتیم.

حتی تست استرس این سیستم با اجرای سنگین Red Dead Redemption 2 همچنان نتایج باورنکردنی به همراه داشت – به طور متوسط ​​76 فریم در ثانیه با بافت‌های Ultra و هر نوار لغزنده روی حداکثر تنظیم شده است. این همان عملکردی است که حتی RTX 3080 Ti Razer Blade 15 را با پردازنده i9 در رأس آن بهترین می کند.

نمرات پردازشگر گرافیکی Fire Strike نیز از مدل M5 سال گذشته پیشی گرفت، با امتیاز باورنکردنی 24894 که مزایای قابل توجهی را نسبت به رقم 22883 ارائه شده توسط نسخه RTX 3080 نسل قبلی ارائه می دهد. نه تنها این، بلکه این CPU مطمئناً می تواند ادامه دهد. امتیاز 7623 PC Mark 10 و امتیاز هسته Cinebench 15897 هر دو به راحتی این دستگاه را در بین قدرتمندترین‌های بازار قرار می دهند.

در عمل، این به معنای عملکرد فوق العاده نرم و روان هم در بهره وری و هم در بازی است. این تجهیز حتی به سنگین ترین فایل‌های سیتی اسکای لاین من، یا نقشه سیاره ای پر از متراکم، توجهی نکرد.

برنامه‌های اکشن سریع تر , با میزان تازه سازی 360 هرتزی فوق العاده قدرتمند, بدون هیچ مشکلی اجرا می شدند. همه چیز روی صفحه می چرخید، سکانس‌های پر اکشن بیشتر, هرگز باعث کندی کار یا وقفه نشدند، و من هرگز احساس نکردم که M7 برای رسیدن به خودش کار می کند. عملکرد روی صفحه با هدفون نیز بی عیب بود.

تمام آن قدرتی که باید از جایی به دست بیاید، و تامین تمام این ارقام باورنکردنی مجموعه ای از اجزاست که باید خنک نگه داشته شوند. طرفدارانی که برای این کار استخدام می شوند، عاشق این نوع خوشگذرانی میشوند. بدون شک این یکی از لپ تاپ‌های بازی با صدای بلند است که من تا به حال راه اندازی کرده ام. من گاهی اوقات روی منوهای تنظیمات ویندوز 11 می نشستم، فقط برای اینکه طرفداران بدون هیچ دلیلی با تمام وجود وارد عمل شوند.

البته، اینگونه است که شما عملکرد خوبی کسب می کنید. زمانی که این CPU به محدودیت‌های رندرینگ‌هاردکور می رفت، تنها مقداری گلوگاه حرارتی جزئی در این CPU وجود داشت، و به طور کلی، همه چیز به طور تحسین برانگیزی خنک باقی می ماند. صدای فن در لپ تاپ‌های گیمینگ هزینه کمی برای تجربه ای راحت و همچنان بسیار روان است.

در خرید لپتاپ Alienware M15 R7 باید توجه داشته باشید

لپتاپ Alienware M15 R7 یک نیروگاه معتبر است، و اگر علاقمند به مهندسی متخصص و زیبایی منحصر به فرد این برند هستید, بهترین ارزش و سرمایه گذاری برای پول در محدوده فعلی است.

ما همچنین به هر کسی که مراقب جدیدترین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و نسخه Ti از جدیدترین GPUهای انویدیا است توصیه می کنیم عملکرد فوق العاده ای را که در اینجا ارائه می شود، بررسی کنند – R7 واقعاً بهترین بهره را از این اجزا می برد. با این حال در رده قیمتگذاری ما به بیش از 2000 دلار / 2000 پوند، M15 R7 برای همه مناسب و مقرون به صرفه نخواهد بود.

کسانی که به دنبال یک لپ تاپ ارزان از Alienware هستند، بهتر است که یک پله پایینتر بیایند و نسل قبلی یعنی Alienware M15 R5 را در حالی که هنوز در دسترس است, در نظر بگیرند . قیمت‌های این دستگاه در حال حاضر به سرعت در حال کاهش بوده و با رنج قیمت پایه حتی 1000 دلار / 1000 پوند نیز میتوانید این لپتاپ را تهیه کنید.

اگر به دنبال دستگاهی هستید که ارزش خالص با کمترین قیمت را داشته باشد, توصیه می کنیم نگاهی به Acer Nitro 5 بیندازید. اکنون می توانید این دستگاه‌ها را تا پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل که قیمتگذاری شده اند مشاهده کنید . همچنین میتوانید به گزینه‌های Ti نیز نگاهی بیندازید.

چگونه Alienware M15 R7 را آزمایش کردیم

من از Alienware M15 R7 به عنوان درایور روزانه برای بازی‌های روزمره و به عنوان دستگاه کارم برای چند روز، در مدت دو هفته استفاده کردم. من یک اجرای کامل Rise of the Tomb Raider را انجام دادم و از Apex Legends، Planet Coaster و Cities Skylines برای بازی‌های معمولی استفاده کردم، در حالی که CPU و GPU را در Red Dead Redemption 2، Metro Exodus، The Division 2، Total War به حداکثر رساندم :

یعنی Three Kingdoms و Shadow of the Tomb Raider.

 

مشخصات Alienware M15 R7

  • پردازنده: Intel Core i7-12700H
  • گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3070 Ti
  • حافظه: 32 گیگابایت رم LPDDR5
  • صفحه نمایش: 15.6 اینچی، 360 هرتز
  • رزولوشن: 1920 x 1080 (Full HD)
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت PCIe NVMe M.2 SSD
  • پورت‌ها: 1x USB Type-A 3.2 Gen 1 5Gbps, 1x USB Type-A 3.2 Gen 1, 1x USB Type-A 3.2 Gen 1 5Gbps Port with Powershare, 1x Type-C port with Thunderbolt 4, USB 3.2 Gen 2, DisplayPort 1.4, and Power Delivery, 1x HDMI 2.1, 1x RJ-45 Killer E3100 2.5Gbps Ethernet port, 1x 3.5mm headset jack
  • قابلیت اتصال: Killer Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.2
  • سیستم عامل: Windows 11 Home 64 بیتی
  • وزن: 5.93 پوند (2.69 کیلوگرم)

 

معیارهای لپتاپ ALIENWARE M15 R7

  • فایر استرایک( Fire Strike) : 24,894
  • تایم اسپای ( Time Spy): 10722
  • پی سی مارک (PC Mark 10 ): 7,623
  • ویژگی Cinebench: (چندگانه) 15897
  • علامت دیسک کریستال:6501.56 MB/s read; 5705.88 MB/s write
  • ویژگی The Division 2: High – 124fps; Ultra – 97fps
  • ویژگی Metro Exodus: High – 98fps; RTX – 72fps
  • ویژگی Red Dead Redemption 2: High – 98fps; RTX – 72fps
  • ویژگی Total War: Three Kingdoms: High – 120fps; Ultra – 83fps
  • ویژگی Shadow of the Tomb Raider: High – 148fps; Highest – 129fps

جمع بندی

لپتاپ Alienware M15 R7 , یک دستگاه فوق العاده است. در حالی که شما یک فاکتور فرم لوکس تر را قربانی می کنید و مجموعه ای از هواداران را انتخاب می کنید که می توانند رقیب یک استادیوم باشند، جدیدترین نسخه میان رده Alienware اعدادی را منتشر می کند که نمی توان با آنها بحث کرد، و نمایشگر در حین انجام این کار عالی به نظر می رسد.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.