بازار لپ تاپ, راهنمای خرید لپ تاپ, مجله لپ تاپ DG۶۳

سال 2023، سال لپ تاپ ها خواهد بود!

سال 2023، سال لپ تاپ ها خواهد بود!

اگر شما قصد خرید لپ تاپ را دارید، شاید در چندین ماه آینده با انتخاب هایی بسیار هیجان انگیز رو به رو شوید!

در همین ابتدا باید اشاره کنیم که این مقاله صرفاً برداشتی از وضعیت بازار لپ تاپ در سال 2023 بر اساس تجربیات فعالیت و همینطور Forecast های وبسایت خارجی در مورد لپ تاپ ها در سال 2023 است. شاید اگر شما قصد خریداری لپ تاپ داشته باشید، این مقاله کمی چشم شما را به وضعیت بازار باز کند.

لطفا تا انتهای مقاله با دیجی 63 همراه باشید و ما را همراهی کنید.

چرا ما می‌گوییم سال 2023 سال مناسبی برای خرید لپ تاپ است؟

اگر شما کمی از دنبال کنندگان اخبار دنیای لپ تاپ باشید یا حتی مقالات وبسایت ما را کمی نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که در 1 ماه گذشته (5 ژانویه تا 8 ژانویه) اخبار بسیاری از لپ تاپ ها و مدل های جدید آنها معرفی شده است.

علت آن، رویداد CES 2023 و جدیدترین لپ تاپ هایی بود که در آن معرفی شد. در این رویداد، لپ تاپ هایی با کارت گرافیک های RTX 4000 و همچنین پردازنده های نسل جدید اینتل (نسل 13) معرفی شدند.

لوگوی رویداد مشهور دنیای فناوری - CES Logo

لوگوی رویداد مشهور دنیای فناوری – CES Logo

این معرفی چه تاثیری بر بازار دارد؟

قطعا معرفی مدل های جدیدتر، بر روی مدل های قبلی بازار تاثیر دارد. اولین تاثیر آن، کاهش قیمت مدل های قبلی یعنی لپ تاپ های نسل 12 و لپ تاپ های نسل 11 است. دومین تاثیر آن، ترغیب کاربران برای خرید مدل های جدیدتر با کارت گرافیک، پردازنده و نسل جدیدتر حافظه SSD است.

این ترغیب کاربران باعث می‌شود که لپ تاپ های دست دوم در بازار بیشتر شود؛ بنابراین اگر شما حتی قصد خرید لپ تاپ دست دوم را نیز دارید، امسال می‌تواند سال مناسبی برای خرید شما باشد.

تغییر اساسی کجاست؟

شاید با خودتان بگویید این دیگر چه تحلیلی است؟ هر سال قطعا لپ تاپ هایی با پردازنده نسل جدیدتر به بازار عرضه می‌شوند و این اتفاقات که در بالاتر ذکر شده است رخ می‌دهد. اما این تغییر اساسی در سخت افزار فوق العاده قدرتمندی است که امسال به بازار عرضه می‌شود.

پردازنده های نسل 13

اگر که تمامی آمار های ارائه شده که هنوز بنچمارک گرفته نشده اند را تبلیغاتی نخوانیم، پردازنده های نسل 13 اینتل بسیار قدرتمندتر از نسل قبل خود هستند؛ به شکلی که طبق اخبار منتشر شده، پردازنده Core i9 13900K توانسته است رکورد آورکلاک تا 9.0 گیگاهرتز آورکلاک شود!

پردازنده Core i9-13900K در یک تلاش برای شکستن رکورد جهانی اورکلاک به فرکانس خارق‌العاده 9008.82 مگاهرتز رسیده است.

قطعا این پردازنده را به محض اینکه بر روی یک لپ تاپ موجود بیابیم، نام آن را در بنچمارک CPU خواهیم آورد. اگر شما به فکر خرید لپ تاپ گیمینگ هستید باید حتماً انتظار این پردازنده های بالارده را داشته باشید.

مشخصات پردازنده های نسل 13 اینتل برای لپ تاپ سری H

مشخصات پردازنده های نسل 13 اینتل برای لپ تاپ سری H

کارت گرافیک های سری RTX 4000

جدای از پردازنده های اینتل بسیار قدرتمند، کارت گرافیک های سری RTX 4000 همانند RTX 4070 یا RTX 4090 از فناوری های بسیار جدیدی همانند حافظه GDDR6X و پشتیبانی از Nvidia DLSS 3 بهره می‌برند که باعث بهبود نرخ فریم، کیفیت تصاویر رندر شده و همچنین تصویر نهایی کلی می‌شود.

کارت گرافیک های rtx 40 انویدیا بر روی لپ تاپ ها در سال 2023 یک تغییر اساسی گرافیک ها است.

کارت گرافیک های rtx 40 انویدیا بر روی لپ تاپ ها در سال 2023 یک تغییر اساسی گرافیک ها است.

این عامل باعث می‌شود که تجربه بازی های سطح بالای AAA برای کاربران یک تجربه کاملا جدید و جدی باشد! اگر میخواهید در مورد کارت گرافیک ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم از صفحه بنچمارک GPU و رده بندی های گرافیک حتما دیدن کنید.

حافظه های SSD نسل 5

هنوز کاملا نمی‌توان مطمئن گفت که لپ تاپ های جدیدتر حتما با حافظه های SSD نسل 5 عرضه می‌شوند اما طبق اخباری که اخیراً منتشر شده اند، ما می‌دانیم که کمپانی هایی مثل MSI و سامسونگ اقدام به معرفی حافظه های SSD PCLE نسل 5 کرده اند.

اگر برای شما سوال پیش آمده است که چقدر این حافظه ها سریع هستند باید بگوییم که هر نسل از PCIe دو برابر سریعتر از نسل قبلی خود است. در حالی که PCIe 3.0 دارای سرعت انتقال داده 8 گیگ در ثانیه بود، PCIe 4.0 داده ها را با سرعت 16 GT/s و PCIe 5.0 با 32 GT/s منتقل می کند.

تخمین زمان عرضه مدل های جدید به بازار ایران

در انتها بیایید کمی به مدل های معرفی شده و مشخصات آنها بپردازیم:

لپ تاپ Acer Swift X 14

لپ تاپ ایسر مدل Acer Swift X مدل 14 اینچی 2023

لپ تاپ ایسر مدل Acer Swift X مدل 14 اینچی 2023

این لپ تاپ با یک صفحه نمایش OLED 14 اینچی با رزولوشن 2,880×1,800 به بازار عرضه شده است! کارت گرافیک RTX 4050 بر روی این لپ تاپ قرار گرفته است، نرخ رفرش 120 هرتزی صفحه نمایش و پردازنده های نسل سیزدهم Core سری H جدید اینتل بر روی این لپ تاپ قرار گرفته اند.

لپ تاپ ROG Zephyrus G14 مدل 2023

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 مدل 2023

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G14 مدل 2023

این لپ‌تاپ جمع‌وجور 14 اینچی، که قبلاً در میان بهترین لپ‌تاپ‌های بازی جمع‌وجور موجود بود (طبق گفته وبسایت PC World)، فضایی برای صفحه نمایش Mini-LED پر جنب و جوش پیدا کرده است که بیش از 600 نیت روشنایی و نرخ تازه‌سازی را تا 165 هرتز ارائه می‌کند.

لپ تاپ ROG Zephyrus G14 همچنین سخت افزار سطح بالایی را که از خط مدل Zephyrus انتظار می رود ارائه می دهد. این شامل پردازنده‌های AMD Ryzen 9 و گرافیک موبایل Nvidia RTX 4090 می‌شود. همچنین از شارژ USB-C تا 100 وات پشتیبانی می کند، حتی دارای وب کم 1080p HD با پشتیبانی از ورود به سیستم تشخیص چهره Windows Hello. و، بله، درب نمایشگر ماتریسی LED ایسوس باقی می ماند و به شما امکان می دهد انیمیشن های جذاب را به هر کسی که در نزدیکی است نشان دهید.

زمان عرضه این مدل ها

پیشبینی ما این است که این مدل لپ تاپ ها حداکثر تا 2 ماه دیگر در بازار ایران توسط واردکنندگان مختلف وارد شوند و برای فروش عرضه شوند. می‌توان انتظار داشت که تا 3 ماه دیگر خریداران و مصرف کنندگان نهایی در ایران به لپ تاپ ها دسترسی داشته باشند.

نظر نهایی شما چیست؟ آیا قصد خرید لپ تاپ در سال جدید میلادی دارید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر نیاز به مشاوره قبل از خرید دارید، اولین مشاوره رایگان خودتان را از دست ندهید!

به این پست امتیاز دهید:

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

author-avatar

درباره محمد‌علی عصایی

محمد علی عصایی هستم، یکی از هزارن علاقمه مند به دنیای تکنولوژی. فعالیت حرفه ای من بر روی تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و SEO است، اما علاقه شدیدی به دنیای لپ تاپ و موبایل هم دارم. بیشتر از 5 سال فعالیت توی حوزه موبایل، لپ تاپ و تکنولوژی!

3 نظر در “سال 2023، سال لپ تاپ ها خواهد بود!

  1. Mmd گفت:

    سلام نظرتون راجع به rog strix g18 چیه؟

  2. حسین جعفری گفت:

    سلام عزیز وقتتون بخیر من یه لپ تاپ میخوام بخرم زیاد هم اهل کاربالپتاپ و این چیزها هم نیستم فقط گاها واسه کارهای شخصی بخوام کارهای ثبت نام و کارهای روزمره خودم و انجام بدم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید چ لپ تاپی بخرم هم کارایی خوب داشته باشه هم حافظه خوبی داشته باشه هم صفحه نمایشگر خوبی داشته باشه هم کارت گرافیک بخوره هم ویندوز بالایی داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. محمد‌علی عصایی گفت:

      سلام
      کاش بازه قیمتی مدنظر خودتون رو هم می گفتید تا بشه دقیق تر در مورد لپ تاپ مورد نظرتون صحبت کرد، اما با این وجود می‌تونید به مدل های معرفی شده در مقاله «بهترین لپ تاپ ها برای کاربری روزمره» مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.