راهنمای خرید لپ تاپ

مقایسه مک بوک ایر با مک بوک پرو – کدام مک را در سال 2022 بخرید؟

مقایسه مک بوک ایر با مک بوک پرو

مقایسه مک بوک ایر با مک بوک پرو – ما تمام لپ‌تاپ‌های مک بوک اپل را با هم مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم لپ‌تاپ مناسب را انتخاب کنید.

لپ تاپ های اپل اکنون از یک مک بوک ایر 13 اینچی و سه رنگ مک بوک پرو تشکیل شده اند: 13 اینچ، 14 اینچ و 16 اینچ. تصمیم گیری برای خرید مک بوک می تواند سخت باشد، بخصوص اینکه اپل، برخی از مدل ها را با تراشه های M1 و برخی دیگر را با پردازنده های M1 Pro یا M1 Max ارائه می دهد.

اینجاست که راهنمای مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو ما وارد می شود. بین مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی، مک بوک پرو 14 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی، ما به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید کدام لپ تاپ برای شما مفیدتر است (پول با مقایسه قیمت، ویژگی ها، عملکرد، عمر باتری لپ تاپ و موارد دیگر).

در پایان این راهنما، باید دقیقاً بدانید پولی را که به سختی به دست آورده‌اید، برای خرید کدام لپ‌تاپ هزینه کنید – یا اینکه آیا باید منتظر رسیدن نسخه بعدی باشید.

اگر می خواهید قبل از خرید یک مک بوک به زندگی با مک بوک عادت کنید، این 7 ویژگی مخفی مک بوک را که باید از آنها استفاده کنید و همچنین نحوه بهبود امنیت و حریم خصوصی مک خود را بررسی کنید.

 

مقایسه مک بوک ایر با مک بوک پرو : کدام مک بوک بهتر است؟

اکنون که اپل انتقال خود را از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های سیلیکون سفارشی اپل تکمیل کرده، زمان فوق‌العاده‌ای برای خرید مک‌بوک است. اکنون مک بوک ایر و هر سه مدل مک بوک پرو دارای پردازنده های سری M هستند که دقیقاً در کوپرتینو طراحی شده اند.

تا اینجای کار، عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کنند و در عمر باتری رکورد دار هستند. تراشه ی M1 در MacBook Air و MacBook Pro سیزده اینچی عملکرد و استقامت بی‌نظیری را برای این دستگاه‌های قابل حمل به ارمغان می‌آورد و آنها را به لپ‌تاپ‌هایی تبدیل می‌کند که در رده‌های مربوطه به خود برتر هستند. ناگفته نماند که آنها از برنامه های iOS و iPadOS پشتیبانی می کنند و در مورد مک بوک ایر، حتی برای خنک ماندن نیازی به فن ندارند.

سپس مک بوک پرو 14 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی قرار دارند که دارای تراشه M1 Pro یا M1 Max هستند. ما تراشه M1 Pro را در دست گرفتیم و از عملکرد دلخراش CPU و GPU آن غافل شدیم، مانند عملکرد 70 درصدی سریعتر از M1 و سرعت GPU تا 2 برابر سریعتر و این فقط درمورد M1 Pro صدق میکند نه M1 Max که قدرتمند تر است.

 

MacBook Air (M1، 2020)

لپتاپ MacBook Air (M1، 2020)

«بهترین برای اکثر مردم»

مزایای MacBook Air (M1، 2020)

مک بوک ایر جدید به لطف تراشه M1 خود تقریباً هر آنچه را که می توانید در لپ تاپ اپل بخواهید ارائه می دهد که عملکرد رکورد و عمر باتری را امکان پذیر می کند. به طور خاص، مک بوک ایر در تست باتری ما 14 ساعت و 41 دقیقه دوام آورد و آن را به یکی از بادوام ترین لپ تاپ های موجود تبدیل کرد.

مک بوک ایر ما با 16 گیگابایت رم در تست عملکرد کلی Geekbench 5.2 به امتیاز 5962 رسید و XPS 13 (5,319، Core i7-1165G7) را با نسل یازدهم (Tiger Lake) Core اینتل شکست داد. سرفیس لپ‌تاپ 3 (4791) با تراشه‌های نسل دهم اینتل عقب‌تر بود، اما همچنان بالاتر از میانگین این دسته بندی (4178) بود.

و البته مک بوک ایر دارای صفحه کلید جادویی است که بسیار راحت تر و قابل اعتمادتر از صفحه کلید قبلی Butterfly است. ما این دو صفحه کلید را در کنار هم مقایسه کردیم و به اتفاق آرا به نسخه ی جدید رای مثبت دادیم زیرا کلیدها ارتقا یافته و چیدمان بسیار بهتر بود.

صفحه نمایش آن نیز واضح است و وضوح تصویر 2560 در 1600 پیکسل است. آخرین نسخه ی «مک بوک ایر»، از طیف رنگی P3 برای رنگ‌های پر رنگ تر و واقعی تر پشتیبانی می‌کند که دمای رنگ روی نمایشگر را بر اساس شرایط نور محیط تنظیم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی ها، Touch ID است که باز کردن قفل سیستم، پرداخت های امن و جایگزینی رمزهای عبور را آسان می کند. وب‌کم 720p مک‌بوک ایر جدید نیز به لطف تراشه M1 ارتقای جزئی داشت و این سیستم اکنون از برنامه‌های iOS و iPadOS پشتیبانی می‌کند، اگرچه تعداد کمی برای لپ‌تاپ‌ها بهینه‌سازی شده‌اند.

مک بوک ایر با ابعاد x 8.4 x 0.6 و 12 اینچ و 2.8 پوند وزن ، بزرگتر از Dell XPS 13 (11.6 x 7.8 x 0.6 با 2.8 پوند وزن ) ، اما جمع و جورتر از لپتاپ مایکروسافت سرفیس دوازده اینچی (Microsoft Surface Laptop ) ، با ابعاد .1 x 8.8 x 0.6 و وزن 2.9 پوندی بود.

 معایبMacBook Air (M1، 2020)

دو پورت USB-C برای اکثر افراد کافی نیست، بنابراین آماده استفاده از دانگل باشید. همچنین،« مک‌بوک ایر » فشرده‌ترین یا سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۳ اینچی نیست، و حاشیه‌های نمایشگر برای سال ۲۰۲۱ بسیار بزرگ هستند. این لپ‌تاپ همچنین فاقد دوربین IR (برای ورود به سیستم تشخیص چهره)) و پورت‌های USB نوع A است. دستگاه های قدیمی به آداپتور نیاز دارند.

مک بوک پرو 13 اینچی

Apple MacBook Pro 13-Inch

«بهترین برای کاربران قدرتمند با بودجه»

مزایا Apple MacBook Pro 13-Inch

مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه جدید M1 خود قدرت زیادی را در یک شاسی باریک و سبک (3 پوندی) گنجانده است و حتی صفحه کلید خوبی نیز دارد. بله، مک بوک پرو 13 اینچی همان تراشه M1 مک بوک ایر را دریافت می کند، اما این دستگاه قدرتمند می تواند کارهای سخت را برای مدت طولانی تری انجام دهد، زیرا در داخل آن یک فن برای خنک نگه داشتن وسایل وجود دارد.

با نگاهی به اعداد، مک بوک پرو در تست Geekbench 5 به عدد 5882 دست یافت که از میانگین لپ تاپ پریمیوم 4215 پیشی گرفت. XPS 13 نزدیک‌ترین فاصله را به مک‌بوک داشت، در حالی که Asus ZenBook و HP Spectre x360 13 به این اندازه قدرتمند نبودند.

این دستگاه فقط کمی سنگین تر از مک بوک ایر است، اما شما همان پردازنده M1 و عمر باتری طولانی تری را دارید. من می خواهم بر این نکته تأکید کنم که عمر باتری مک بوک پرو در آزمایش ما 16 ساعت و 32 دقیقه دوام آورد. این مساله، خوب، خنده دار است و می تواند مک بوک پرو را در لیگی متفاوت از رقبای خود قرار دهد.

اپل نوار لمسی و همچنین حسگر Touch ID را به مک بوک پرو آورده است. مک بوک پرو 13 اینچی همچنین دارای وب کم 720p بهبود یافته، SSD فوق العاده سریع و طراحی شیک است. چه چیزی بیشتر از این می خواهید؟

معایب Apple MacBook Pro 13-Inch

متأسفانه، مدل پایه مک بوک پرو ( MacBook Pro )، تنها دو پورت Thunderbolt 3 در مقابل چهار پورت در MacBook Pro 13 اینچی دارد و البته وقت آن رسیده است که اپل از شر حاشیه های نمایشگر ناخوشایند خود نیز خلاص شود.

مک بوک پرو (14 اینچی)

« بهترین گزینه برای متخصصان خلاقی که به قابلیت حمل نیاز دارند»

مزایا مک بوک پرو (14 اینچی)

اگر مایل به هزینه ی 1999 دلاری هستید، مک بوک پرو 14 اینچی عملاً یک گزینه عالی است، البته به شرطی که بهترین لپ تاپ موجود در بازار نباشد. پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max اپل وعده داده که سریع‌ترین و کم مصرف‌ترین تراشه‌هایی هستند که تا به حال برای محاسبات قابل حمل ساخته شده‌اند، و ما می‌توانیم تأیید کنیم که M1 Pro با این توصیف مطابقت دارد.

نوت بوک میانی که در خط اختصاصی تراشه‌های اپل قرار دارد، با داشتن قدرت کافی برای عملکرد بهتر از برخی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های مجهز به اینتل و AMD کار میکند و با تعهد اپل به قدرت و کارایی آن ، این نوت بوک ، قادر به انجام طاقت فرساترین کارها که کاربران نیز به آن اعتراف کرده اند، می باشد.

سایر مشخصات عملکرد به همان اندازه قابل توجه هستند. این لپ تاپ تا 32 گیگابایت رم و 8 ترابایت SSD را پشتیبانی می کند و عمر باتری 14 ساعت و 8 دقیقه تست شده است.

علاوه بر این، این لپ تاپ بازطراحی شده با صفحه نمایش 14.2 اینچی، 3024 x 1964 پیکسل Liquid Retina XDR mini-LED با میزان تازه سازی 120 هرتز عرضه می شود. این پنل یکی از درخشان‌ترین صفحه‌نمایش لپ‌تاپ (با حداکثر روشنایی 1600 نیت) و واضح‌ترین صفحه نمایش خارج از پنل‌های OLED است.

مک بوک پرو 14 اینچی با 12.3 اینچ در 8.7 در 0.6 اینچ ( 8.7 x 0.6) و 3.5 پوند وزن، علیرغم قدرتی که در زیر کاپوت دارد، همچنان قابل حمل است.

برخی از ویژگی های خوب دیگر عبارتند از وب کم 1080p، Touch ID، تنظیم شش بلندگو و صفحه کلید بدون نوار لمسی.

معایب مک بوک پرو (14 اینچی)

خب، این لپ تاپ چه مشکلی دارد؟
بله، یک بریدگی وجود دارد و مانند آیفون 13، مک بوک پرو دارای یک بریدگی در مرکز بالای نمایشگر است. با این حال، به دلیل بزرگ‌تر بودن پانل، زیاد حواس‌تان را پرت نمی‌کند. همچنین، علیرغم اندازه آن برش، Face ID وجود ندارد. یکی دیگر از مشکلات غیرقابل انکار مک بوک پرو 14 اینچی، قیمت 1999 دلاری و آن هم بدون درگاه USB-A میباشد.

 مک بوک پرو 16 اینچی

«بهترین برای کاربران قدرتمندی که نیاز به نمایشگر بزرگ دارند»

مزایا  مک بوک پرو 16 اینچی

تمام چیزهایی که در مورد مک بوک پرو 14 اینچی دوست داریم ولی با صفحه نمایش بزرگ 16 اینچی است. این دستگاه دارای همان تراشه های M1 Pro و M1 Max به همراه حداکثر 64 گیگابایت حافظه و حداکثر 8 ترابایت SSD است. با این حال، عمر باتری این مدل 21 ساعت است.

معایب مک بوک پرو 16 اینچی

همانند Pro، مک بوک پرو 16 اینچی همان کارایی که ما در مورد نسخه 14 اینچی با صفحه نمایش بزرگ دوست داریم را داراست. این بدان معناست که می‌توانید مدل کوچک‌تر را با قیمتی بسیار پایین‌تر بدون قربانی کردن چیز دیگری به جز اندازه نمایشگر، بخرید.

اگر به پنل بزرگتر نیاز دارید، پس این مک بوک پرو 16 اینچی را تهیه کنید. اگر این کار را نکنید، احتمالاً ارزش مبادله قیمت را نخواهد داشت.

همچنین با ابعاد 14 x 9.8 x 0.66 اینچ و 4.7 پوند وزن، مک بوک پرو 16 اینچی به طور قابل توجهی بزرگتر از مدل 14 اینچی است.

چگونه لپ تاپ های مک بوک را تست می کنیم؟!

ما مک‌بوک‌ها را قبل از اینکه در دست بررسی‌کنندگان ما قرار گیرند، از طریق آزمایش‌های معیار گسترده – هم مصنوعی و هم واقعی – قرار می‌دهیم. ما همه چیز را از سرعت و عمر باتری گرفته تا روشنایی نمایشگر، میزان صدای بلندگو و گرمای سیستم ارزیابی می کنیم.

ما از رنگ سنج Klein K10 برای تشخیص روشنایی و طیف رنگی sRGB نمایشگر لپ تاپ استفاده می کنیم. برای ارزیابی عملکرد، لپ‌تاپ را از طریق مجموعه‌ای از معیارها، از جمله تست‌های گرافیکی حرفه‌ای Geekbench 5.0 و 3DMark اجرا می‌کنیم.

برای تعیین عملکرد واقعی، لپ‌تاپ را موظف می‌کنیم که یک ویدیوی 4K را به وضوح 1080p تبدیل کند و یک فایل چندرسانه‌ای 25 گیگابایتی را کپی کند. تست گرافیکی دنیای واقعی ما، معیار Dirt 3 با تنظیمات متوسط ​​و وضوح 1080p است.

ما همچنین تست‌های حرارتی را با پخش یک ویدیوی تمام صفحه ۱۵ دقیقه‌ای انجام می‌دهیم و تست باتری ما شامل وبگردی مداوم از طریق Wi-Fi با روشنایی ۱۵۰ نیت است. ما هر چیزی که بالاتر از میانگین این رده بندی (8 ساعت و 36 دقیقه) باشد را نتیجه خوبی می‌دانیم. البته، این تست ها با تست عملی از سوی بازبینان ما تکمیل می شود.

منبع: laptopmag (مجله لپ تاپ)

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.