مقالات لپ تاپ گیمینگ, راهنمای خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان بر اساس نیازهای گیمر

خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان بر اساس نیازهای گیمر

خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان بر اساس نیازهای گیمر به این معنی است که بهترین‌ها را نخواهد داشت، اگر انتخابتان با دقت باشد می توانید لپ تاپ گیمینگ قابل اعتمادی را با قیمتی کمتر از 30 میلیون تومان بخرید.

برای خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان سوال این است؛ روی GPU، CPU، صفحه نمایش یا ذخیره سازی سرمایه گذاری کنید؟ یا تنها ترفند این است که ، دقیقا بدانید طالب چه چیزی هستید؟

لپ‌تاپ‌های گیمینگ سطح بالایی مانند Alienware m17 R4 و Razer Blade 17 به دلیل عملکرد شگفت‌انگیز و طراحی‌ها و ویژگی‌های پیشگامانه‌ای که دارند، سرگرم‌کننده هستند. اما وقتی صحبت از نیازهای من به لپ تاپ به میان می آید، کاملاً غیرعملی هستند زیرا وقتی من بتوانم تمام عملکرد گرافیکی مورد نیاز یک لپ‌تاپ را با کمتر از 1000 دلار دریافت کنم چرا باید بیش از 4000 دلار برای اینکار خرج کنم.

استفاده از لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان سطح پایه به این معنی است که بهترین‌ها را نخواهید داشت، و منظور من فقط در قطعات نیست. از طرف دیگر، اگر انتخابتان با دقت باشد و تجربه خود را با نمایشگر خارجی، صفحه کلید، ماوس و هدفون یا بلندگو در مواقعی که نیازی به موبایل ندارید، بهبود ببخشید، می توانید لپ تاپ بازی قابل اعتمادی را با قیمتی کمتر از هزار دلار بخرید.

برای کمک به شما در انتخاب درست قبل از خرید، دن آکرمن (Dan Ackerman )، لوری گرونین ( Lori Grunin )و من ویراستاران CNET در زیر مواردی را که مهم‌ترین آنها در این دسته باید در نظر گرفته شوند را فهرست کرده‌ایم. با این حال، به خاطر داشته باشید که کمبود تراشه فعلی به این معنی است که برخی از مدل‌ها با کمبود ذخیره مواجه اند و از اینرو قیمت‌ها را بالا می‌برند. همچنین، اگر تازه شروع به خرید کرده اید، در این لیست بهترین لپ تاپ های بازی ارزان قیمت که زیر 1000 دلار هستند، آمده است.

پیشنهاد آقای جاش ( Josh ) :

شما یک کارت گرافیک و پردازنده مناسب می خواهید که بتواند عناوین سخت را در حال حاضر و حداقل برای یک تا دو سال آینده اداره کند. برخلاف حافظه و ذخیره، این دو جزء نمی توانند بعداً ارتقا داده شوند. اگر بودجه ای زیر 800 دلار دارید، به فکر انویدیا Geforce GTX 1650، 1650 Ti یا 1660 Ti قدیمی تر (اگر می توانید آن را پیدا کنید) باشید، که عملکرد بازی خوبی در سطح تنظیمات متوسط ​​یا بالاتر در بازی های گرافیک فشرده ی جدیدتر به شما ارائه میدهد. جی فورس (GeForce RTX 3050) انویدیا ممکن است از نظر عملکردی بالاتر و بهتر به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست. از سوی دیگر، RTX 3050 Ti ارزشی برابر با حدود 1000 دلار را دارد.

فراتر از تراشه گرافیکی، به دنبال موارد زیر باشید:

  1. نرم افزار AMD Ryzen سری 4000 یا 5000 یا پردازنده Core i5 یا i7 اینتل نسل دهم یا یازدهم
  2.  حداقل 8 گیگابایت حافظه
  3. حداقل یک درایو حالت جامد 512 گیگابایتی یا ترکیبی از 256 گیگابایت SSD و هارد دیسک

اکثر لپ‌تاپ‌های بازی به شما این امکان را می‌دهند که حافظه و فضای ذخیره‌سازی خود را به راحتی افزایش یا ارتقا دهید، بنابراین بهتر است پول نقد خود را برای ارتقاء GPU و پردازنده خرج کنید . با این حال، اگر در فضای ذخیره سازی صرفه جویی کنید، احتمالاً باید بلافاصله انتظار خرید یک درایو با ظرفیت بالاتر را داشته باشید. با توجه به اینکه اکثر بازی‌های مدرن 50 گیگابایت یا بیشتر فضا دارند، یک درایو اصلی کوچک به معنای حذف نصب و نصب مجدد بازی‌ها است، اگر دوست دارید بین عنوان‌ها به جستجو بپردازید.
بیشتر پول شما صرف قطعات می شود، بنابراین سایر قسمت ها – صفحه نمایش،صفحه کلید و کیفیت ساخت – خوب هستند، اما فوق العاده نیستند. به همین دلیل است که من به مدل‌هایی مانند Dell G15 تمایل دارم چرا که ورودی برق و سایر پورت‌ها را در قسمت عقب دارند تا هنگام اتصال به تجهیزات جانبی خارجی، تنظیمات تمیزتری داشته باشند. همچنین این مدل عمر باتری مناسبی دارد، چیزی که نباید در لپ تاپ های گیمینگ به هیچ قیمتی انتظارش را داشته باشید.

پیشنهاد آقای دَن (Dan):

ابتدا به این فکر کنید که برای تهیه ی یک لپ تاپ بازی با قیمت ارزان می خواهید چه چیزی را کاهش دهید. صفحه‌کلید و تاچ‌پد هر چه که هست خوب است، پس از اینجا شروع کنید. به هر حال برای اکثر بازی ها از ماوس یا کنترلر بازی استفاده خواهید کرد. نور پس زمینه صفحه کلید چند رنگ؟ اگر برایتان مقدور است حتی در لپ‌تاپ‌های گیمینگ گران‌قیمت نیز از آن صرفنظر کنید. اما، مقداری نور صفحه کلید برای بازی WASD در تاریکی مفید است.
دوم اینکه تراشه گرافیکی حداقل تا حدی بر پردازنده برتری دارد. به یاد دارم سال‌ها پیش، برند Gateway یک سری لپ‌تاپ گیمینگ FX داشت که شانسی استفاده می‌کردند و پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته (در آن زمان) Nvidia را با پردازنده‌های متوسط یا پایین جفت می‌کردند تا قیمت‌ها را پایین بیاورند، و در بیشتر موارد، خوب جواب می داد. حتی امروزه، پردازنده گرافیکی Nvidia 1650 با Core i5 اصلی را خواهید دید. این برای یک سرمایه گذاری چند ساله به عنوان یک کامپیوتر بازی و همه چیز ایده آل نیست، اما برای صرفا بازی خوب است.

در نهایت، من چند باری با دیدن قیمت عالی و مشخصات مناسب در یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه از قسمت نمایشگر آن بسیار نا امید شدم. حداقل امروزه شما رزولوشن استاندارد 1920×1080 پیکسلی را دریافت خواهید کرد و برخی از آنها حتی میزان نیروی تازه‌سازی 120 هرتز یا سریع‌تر از آن را نیز دارا هستند، اما من صفحه‌های بسیار کم نور، کسل‌کننده و بی‌جانی را دیده‌ام که شما را هر بار از منطقه خارج می‌کنند. دیدن یک صفحه نمایش به صورت حضوری یکی از راه‌های بررسی این مساله است، اما به غیر از این، ما همیشه در بررسی‌ و‌چک لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به آن توجه ویژه‌ای می‌کنیم تا بتوانیم انتظارات شما را برآورده کنیم.

پیشنهاد آقای لری(Lori):

شما باید اولویت های خود را رتبه بندی کنید. اولویت های من با شما فرق دارند و من این تفاوت را تضمین می کنم. بنابراین توصیه می‌کنم ابتدا با استفاده از برخی دستورالعمل‌های تقریبی متوجه شوید که برای چه چیزی ارزش بیشتری قائلید.
البته، بودجه و همچنین نیاز به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بازی را بیشتر بازی خواهید کرد نیز مهم است، زیرا بازی ها در نهایت تعیین می کنند که چگونه می توان معامله کرد.

آیا طرفدار بازی فورتنایت ( Fortnite ) هستید؟

برای خرید لپ تاپ گیمینگ و بازی فورتنایت  واقعاً به یک GPU قوی نیاز ندارید، بنابراین عاملی خوب برای صرفه جویی در هزینه است.

بازی ویدئویی آنلاین فورتنایت

فورتنایت (انگلیسی: Fortnite) یک بازی ویدئویی آنلاین است که توسط اپیک گیمز توسعه یافته و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. سال ۲۰۱۱ بود که اولین بار فورتنایت با هدف نمایش قدرت موتور گرافیکی آنریل ۴ معرفی شد.

یا طرفدار بازی AAA ؟

بهتر است از یک مدل بزرگ استفاده کنید که قدرتمندترین پردازنده گرافیکی و (حداقل) پردازنده چهار هسته ای را داشته باشد.

الویت های خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان بر اساس نیازهای گیمر

به خاطر داشته باشید که برخی از جنبه ها نسبت به سایر جنبه ها معقول تر است. به عنوان مثال، اگر صفحه‌کلید و ماوس موجود در لپ‌تاپ به درد بخورد، همیشه می‌توانید یک صفحه‌کلید و ماوس ارزان تهیه کنید. اگر صفحه کم نور و کم کنتراست شما را دیوانه می کند، می توانید یک مانیتور ارزان بخرید. اگر درایو 256 گیگابایتی برایتان کم است،هرچند همیشه اینگونه است، همیشه حافظه خارجی برای تهیه وجود دارد. (اما درایو اصلی شما همیشه باید یک SSD باشد اگر بتوانید هزینه ی آن را بپردازید.)

دو چیزی که نمی توانید آنها را تغییر دهید، پردازنده و تراشه ی گرافیکی است. شما واقعاً به بیش از یک پردازنده چهار هسته ای نیاز ندارید، مگر اینکه نگران ایمن ساختن آن در آینده باشید، در این صورت یک شش هسته ای ممکن است گزینه عاقلانه ای باشد، اما دو هسته ای ایده خوبی نیست. اگر شبیه‌سازی‌ها را بازی می‌کنید، این شبیه‌سازی‌ها به‌ویژه CPU فشرده هستند، بنابراین احتمالاً سعی خواهید کرد تا پول خود را بیشتر برای اینکار خرج کنید.

در مورد نام تجاری، CPUهای AMD قبل از سری Ryzen 3000 خوب هستند، به خصوص اگر در مدلی باشند که به طور قابل توجهی ارزانتر از نمونه های مشابه اینتل هستند. اما آخرین سری Ryzen 5000 بهتر از آخرین رقبای اینتل با قیمت مشابه عمل می کند.

برای گرافیک موبایل، مگر اینکه بازی‌های شما الزامات نا خواسته ای داشته باشند، از خط MX یکپارچه و Nvidia (که به سختی یک پله بالاتر هستند) اجتناب کنید. متأسفانه، یا خوشبختانه، بسته به دیدگاه شما، تراشه‌های GeForce انویدیا و خط Radeon AMD هر دو در برخی از بازی‌ها بهتر از بقیه هستند، بنابراین سخت است که بگوییم «این بهترین گزینه است».

اگر به سراغ AMD بروید، واقعاً باید یک پردازنده نسل فعلی سری RX6000 باشد. آنها به طور قابل توجهی بهتر از نسل های قبلی عمل می کنند. اگر سری RX5000 باشد، انویدیا انتخاب بهتری است. اگر قادر به پرداخت هزینه هستید، GeForce 1660 Ti به طور قابل توجهی بهتر از GTX 1650 و تا حدودی از 1660 است. شما قطعاً به حداقل 2 گیگابایت حافظه ویدیویی روی کارت نیاز دارید ، اما 4 گیگابایت اغلب برای 1080p با کیفیت بالا در همه موارد و از جمله بازی های سخت ضروری به نظر می رسد.

به این پست امتیاز دهید:

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.