مقالات لپ تاپ گیمینگ

مهمترین نکات برای خرید لپ تاپ گیمینگ

مهمترین نکات برای خرید لپ تاپ گیمینگ

مهمترین نکات برای خرید لپ تاپ گیمینگ را برای علاقمندان به بازی های کامپیوتری بررسی میکنیم تا دقیقا بدانید فاکتورهای اصلی انتخاب لپ تاپ گیمینگ مناسب چیست.

وقتی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ صحبت می‌کنیم، آن‌ها برای هر مصرف‌کننده‌ای ساخته و هدف‌گذاری نشده‌اند. به طور کلی، این محصولات همه در مورد صفحه نمایش، عملکرد و همچنین جنبه های فنی بالا در مقایسه با لپ تاپ های استاندارد هستند. اینها برای افرادی طراحی شده اند که به دنبال وسیله ای قابل حمل بوده که عملکرد مورد نیاز برای همه نیازهای بازی را به آنها بدهد.

در ادامه به شما نکاتی را برای خرید لپ تاپ گیمینگ می‌گوییم اما شما می‌توانید برای دیدن همه معیار ها و همچنین دیدن بهترین لپ تاپ ها در هر بازه قیمتی به مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ + مشاوره و معرفی مراجعه کنید.

علاوه بر این، این محصولات جایگزین های عالی برای رایانه های شخصی بازی هستند. اگر شما فردی هستید که دوست دارید بازی کنید و در حال حرکت هستید، اینها گزینه های عالی هستند. آنها مشخصات مشابه دسکتاپ های سایز بزرگتر خود را با گنجاندن مشخصات رده بالا و در عین حال جمع و جور نگه داشتن ابزار بسته بندی می کنند.

بنابراین اگر می خواهید لپ تاپ گیمینگ مناسب را برای همه بازی های رایانه شخصی خود پیدا کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از خرید حتما در نظر بگیرید.

شما معمولا چه نوع بازی هایی انجام می دهید؟

اگر مشتاق خرید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی هستید، قبل از اینکه پول نقد خود را کاهش دهید، مهم است به بازی‌هایی فکر کنید که واقعاً می‌خواهید آنها را بازی کنید. چرا؟ زیرا بازی هایی که می خواهید بازی کنید به تعیین مشخصات لپ تاپ بازی که می خواهید به آنها توجه کنید کمک خواهد کرد.

بازی‌های RTS (استراتژی بی‌درنگ) معمولاً در مقایسه با سایر بازی‌ها به قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارند. اگر شما فردی هستید که در درجه اول، بازی های RTS را انجام می دهید، احتمالاً می توانید با عدم نیاز به خرید بزرگترین و بدترین لپ تاپ موجود، چند دلار برای خود پس انداز کنید.

اگر قصد دارید جدیدترین عناوین سه‌گانه A ، همچون Assassin’s Creed، Cyberpunk 2077 یا Watch Dogs را بازی کنید، قطعاً باید به قدرت فکر کنید… و البته که به مقدار زیادی از قدرت. اینجاست که باید به دنبال لپ‌تاپ گیمینگی که دارای آخرین نسل کارت گرافیک، یک CPU قدرتمند و یک رم خوب است باشید.

اگر فردی هستید که عمدتاً روی تیراندازی های رقابتی مانند Counterstrike تمرکز می کنید، بهتر است بر روی یک کارت گرافیک متوسط ​​در رده ی مناسب تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید لپ تاپی را انتخاب کنید که دارای مانیتور با نیروی میزان تازه سازی بالا باشد.

لپ تاپ گیمینگ مورد نظر شما باید عناوینی را که می خواهید بخرید و بازی کنید کنترل کند. فقط برای آنچه که نیاز دارید خرج کنید، اما مطمئن شوید که هر کاری را که نیاز دارید برایتان انجام دهد.

در یک صفحه نمایش خوب لپ تاپ به طور کلی اندازه، نرخ به‌روزرسانی و وضوح بر تجربه ی بازی همه ی افراد تأثیر می‌گذارد. بنابراین، باید مطمئن شوید که یک لپ تاپ گیمینگ با صفحه نمایش با کیفیت انتخاب کنید.

نمایشگر (صفحه نمایش) لپ تاپ گیمینگ

برای مردم نادیده گرفتن این بخش کاملا عادی است. با این حال، توجه داشته باشید صفحه نمایشی که برای لپ تاپ استفاده می شود به اندازه ی سخت‌افزار داخل آن مهم است.

هنگام انتخاب مهم است که اندازه ی صفحه نمایش را در نظر بگیرید. اکثر لپ‌تاپ‌های بازی دارای نمایشگرهای 15 و 17 اینچی هستند. برخی از لپ‌تاپ‌ها اندازه‌های بزرگ‌تر و حتی کوچک‌تر را ارائه می‌کنند، اما رایج‌ترین آنها 15 و 17 اینچ است.

به طور کلی، اگر برایتان مقدور است یک لپ تاپ مخصوص بازی با اندازه ی صفحه نمایش بزرگتر را انتخاب کنید. بازی روی صفحه نمایش بزرگتر اغلب تجربه بازی همه‌جانبه بهتری را به شما می دهد ولی هزینه بر است.

اولا، داشتن صفحه نمایش بزرگتر اغلب به این معنی است که قیمت نیز بالاتر خواهد بود. ثانیا، داشتن صفحه نمایش بزرگتر به سخت‌افزار با مشخصات بالاتر نیاز دارد تا بتوان آن را تامین کرد. در نهایت، یک صفحه نمایش بزرگتر به اندازه و وزن کلی لپ تاپ اضافه می کند که بسته به مورد استفاده خاص شما می تواند مشکل ساز باشد.

وضوح نمایشگر لپ تاپ گیمینگ

از نمایشگرهایی با وضوح کمتر از 1920 × 1080 خودداری کنید. لپ‌تاپ‌هایی که وضوح کمتری دارند خیلی کم هستند، اما اگر در مغازه‌ای که از آن خرید می‌کنید وجود دارد به‌طور کلی خرید آن را فراموش کنید. گیمینگ 1080p وضوح عالی برای بازی اکثر افراد است زیرا کیفیت تصویر عالی را ارائه داده و اجرای سخت‌افزار را نیز آسان تر می کند.
اگر می خواهید پول خرج کنید، صفحه نمایش های 3840 × 2160 یا 4K چیزی است که باید برای لپ تاپ بازی خود در نظر بگیرید. این بهترین تجربه بصری کلی را برای شما به ارمغان می آورد، اما به خاطر داشته باشید که برای بازی روی نمایشگر با این وضوح به سخت افزاری قوی نیاز دارید.

میزان نیروی تازه سازی لپ تاپ گیمینگ

چیزی که معمولا می بینید صفحه نمایش هایی با وضوح 1080p همراه با نمایشگر 60 هرتز است. برای اکثر گیمرهای موجود، این مشخصات کافی است، اما اگر می‌توانید میزان نیروی تازه‌سازی بالاتری داشته باشید، این کار را انجام دهید.

سعی کنید لپ‌تاپ مخصوص بازی را انتخاب کنید که حداقل از میزان نیروی تازه‌سازی 144 هرتز پشتیبانی می‌کند، که در حال تبدیل شدن به استاندارد در بین گیمرها است.

هر چه میزان نیروی تازه سازی یک مانیتور بیشتر باشد، یک تصویر در هر ثانیه به تعداد دفعات بیشتری می تواند به روز شود که این منجر به نمایش یک تصویر صاف با وضوح بالا می شود. به طور خلاصه، هر چه سرعت تازه‌سازی سریع‌تری را دریافت کنید، جلوه‌های بصری بهتری در اختیار خواهید داشت.

مزیت دیگر افزایش میزان نیروی تازه سازی این است که میزان تازه سازی بالاتر عموماً منجر به زمان پاسخ کمتر می شود. این به این معنی است که تاخیر ورودی در بازی ها بسیار کمتر خواهد بود، بنابراین، هنگامی که دکمه آتش را در CS: GO فشار دهید، اجرا بلافاصله روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود.

به عبارت ساده‌تر، هر چه میزان نیروی تازه سازی بیشتر باشد بهتر است. چیزی مانند لپ‌تاپ گیمینگ AORUS 15P که از میزان نیروی تازه‌سازی 240 هرتز پشتیبانی می‌کند، به شما کمک می‌کند تا بهترین تجربه بصری بازی را داشته باشید.

به چه نوع GPU نیاز دارید؟

یکی از مهم ترین اجزای هر دستگاه بازی، کارت گرافیک است. این امر به ویژه در مورد لپ تاپ های مخصوص بازی صادق است. یک پردازنده گرافیکی باکیفیت و قدرتمند برای لپ تاپ های بازی مهم است. بدون آن، نمی‌توانید فریم‌های مورد نیاز برای بازی‌های خود را در هر ثانیه تولید کنید.

در صورت امکان به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ باشید که دارای آخرین نسل GPU مانند سری RTX انویدیا یا کارت های نسل قبلی مانند سری GTX باشد.
اگر از طرفداران AMD هستید، گزینه هایی مانند سری Radeon RX 5000-M آنها وجود دارد.

اگر به بهترین سخت‌افزار موجود در بازار نیاز ندارید و از اینکه کمی کیفیت گرافیک را برای برخی از آخرین بازی ها به خطر بیندازید،ناراحت نمی شوید باید چیزی مانند RX 5500-M یا GTX 1650 را انتخاب کنید. می توانید اکثر بازی های فعلی را با تنظیمات گرافیکی متوسط هم بازی کنید.

برای بازی های سطح متوسط، یک کارت خوب مثل GeForce RTX 2060 نیاز شما به بازی را راه می اندازد. با این کار، می توانید از اکثر بازی ها با تنظیمات گرافیکی بالای دستگاه خود لذت ببرید.

اگر شما فردی هستید که می‌خواهید جدیدترین بازی‌های موجود را انجام دهید و مجبور نیستید کیفیت گرافیک را به خطر بیندازید، به دنبال آخرین سری کارت‌های RTX باشید. چیزی مانند پردازنده گرافیکی RTX 3070 یا RTX 3080 به شما این امکان را می دهد که اکثر بازی ها را با حداکثر تنظیمات و بدون زحمت زیاد اجرا کنید.

هنگام انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ چه مشخصات سخت افزاری را باید در نظر بگیرم؟

همیشه نمی‌توان لپ‌تاپ موجود را با سخت‌افزار جدید ارتقا داد، پس از قبل به این مساله فکر کنید. در نظر بگیرید که چگونه از سیستم خود استفاده می کنید و چه بازی هایی را انجام خواهید داد. یک قدم عالی در انتخاب یک لپ تاپ بازی اولویت بندی ویژگی های مورد نیاز است.
در اینجا مشخصات سخت افزاری دیگری وجود دارد که باید قبل از خرید لپ تاپ حتما در نظر بگیرید:

سی پی یو (CPU)

یک پردازنده جامد چیزی است که برای بازی به آن نیاز دارید. با این کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که قدرت پردازشی کافی برای CPU خود دارید تا بهترین عملکرد را ارائه دهد. برای اکثر بازی‌های امروزی، تمام پردازنده‌های اینتل بالاتر از i5 خوب هستند، اما اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از آن ببرید، اینتل i7 به شدت توصیه می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: بنچمارک CPU

رم(RAM) لپ تاپ گیمینگ

اگرچه رم مستقیماً بر FPS تأثیر نمی گذارد، اما سرعت آن می تواند تجربه بازی شما را تغییر دهد یا خراب کند. بنابراین، یک لپ تاپ مخصوص بازی با حداقل 16 گیگابایت رم انتخاب کنید. برای عملکرد بهتر و کمی مصونیت در آینده بهتر است به فکر تهیه ی یک رم 32 گیگابایتی باشید.

هارد (NVMe و SSD) لپ تاپ گیمینگ

وقتی صحبت از هارد درایوهای لپ‌تاپ می‌شود، فقط باید SSD را در نظر بگیرید. برای به دست آوردن بهترین عملکرد، از یک درایو NVMe مانند AORUS Gen4 SSD 1TB NVMe به عنوان درایو اصلی خود استفاده کنید، زیرا این کار عملکرد سیستم عامل لپ‌تاپ را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

با استفاده از SSD برای بازی های خود، شاهد بهبود عملکرد بازی خواهید بود. این امر به ویژه هنگام بارگیری بازی ها، حرکت بین مناطق نقشه و صفحه نمایش بارگذاری بازی قابل توجه است.

هارد درایو های SSD به راحتی در بیشتر زمینه ها از HDD های قدیمی تر در هنگام بازی پیشی می گیرند.

نیاز به قدرت GPU اضافی دارید؟ یک GPU خارجی را حتما در نظر بگیرید.

یک GPU خارجی، مانند theAORUS RTX 3080 GAMING BOX، می تواند به ارائه گرافیک با کیفیت دسکتاپ کمک کند. ممکن است قبلاً یک لپ‌تاپ گیمینگ داشته باشید که قطعات کاملاً قابل قبولی در آن وجود دارد، اما از کارت گرافیک آن راضی نیستید. یک GPU خارجی می تواند راه حلی عالی برای مشکل شما باشد تا نیازی به خرید یک لپ تاپ بازی کاملاً جدید نداشته باشید.

پردازنده‌های گرافیکی خارجی به لپ‌تاپ شما متصل می‌شوند و با مدیریت تمام پردازش‌های گرافیکی به جای استفاده از کارت گرافیک داخلی، عملکرد گرافیکی را تسریع می‌کنند.

اگر علاقه مند به استفاده از کارت گرافیک خارجی هستید، مهم است که ابتدا بررسی کنید که لپ تاپ شما با آن سازگار است یا نه.
بودجه خود را تعیین کنید و در صورت امکان به آن پایبند باشید.

در پایان روز، خرید لپ‌تاپ بازی شما بر اساس میزانی است که مایلید بپردازید. نکته خوب این است که گزینه های زیادی وجود دارد که باعث می شود به بودجه خود پایبند باشید.

تعیین کنید چقدر پول می خواهید خرج کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا به آن بودجه پایبند باشید. اگر مطمئن شوید که قبل از خرید تحقیقات خود را انجام داده اید، اغلب گزینه ای را پیدا خواهید کرد که آنچه را که به دنبال آن هستید با قیمتی که مایل به خرج کردن هستید به شما ارائه دهد.
در صورت امکان یک لپ تاپ بازی قابل ارتقا پیدا کنید. این به شما امکان می دهد برخی از سخت افزارها را در تاریخ بعدی ارتقا دهید که می تواند به کاهش هزینه در خرید اولیه کمک کند.

دانستن هرینه خرید لپ تاپ گیمینگ در حین انتخاب جزئی از بهترین مشخصات حیاتی است. به این ترتیب، می‌توانید بهترین استفاده را از پول خود ببرید و در عین حال مطمئن شوید که تجربه‌ای عالی از بازی خواهید داشت.

به این پست امتیاز دهید:

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.