راهنمای خرید لپ تاپ

راهنمای خرید لپ‌ تاپ ارزان

راهنمای خرید لپ‌ تاپ ارزان

راهنمای خرید لپ‌ تاپ ارزان؛ ارزان‌ترین برندهای لپ تاپ در بازار بیشتر از هشت میلیون تومان قیمت دارند اما اگر بخواهید سراغ یک لپ‌تاپ با حداقل امکانات قابل قبول بروید، باید ۱۵ میلیون تومان بودجه کنار بگذارید. این لپ تاپ ها کارتان را راه می‌اندازند اما همچنان با بهترین‌ها فاصله زیادی دارند.

اگر بخواهید برای زمان های دورکاری یک لپ‌تاپ خوب و با کارآیی مناسب داشته باشید، حدود ۲۰ میلیون تومان پول لازم داریم. همین رقم برای گیمر‌ها به عنوان حداقل بودجه خرید لپ‌تاپ به حساب می‌آید اما اگر بخواهید سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ حرفه‌ای بروید، حداقل سرمایه ۵۰ میلیون تومان احتیاج دارید.

فراگیری کرونا باعث شده اکثر کارمندان دورکار شوند و در اندیشه خرید یک لپ‌تاپ باشند. اکنون ارزان‌ترین مدل‌ها حداقل هفت میلیون تومان قیمت دارند و خرید آن‌ها می تواند عوارض پیری همانند کوتاه‌شدن عمر و سفیدی مو‌های سر بهمراه داشته باشد!

راهنمای خرید لپ‌ تاپ ارزان بازار لپ تاپ ایران

اگر بخواهید سراغ یک لپ‌تاپ با حداقل امکانات قابل قبول بروید، ۱۵ میلیون تومان بودجه لازم دارید. آن‌ها کارتان را راه می‌اندازند، اما همچنان با بهترین‌ها فاصله زیادی دارند. اگر بخواهید برای ایام دورکاری یک لپ‌تاپ خوب و کم‌دردسر داشته باشید، حدود ۲۰ میلیون تومان بودجه لازم داریم.

این مطلب را هم بخوانید: لپ تاپ ارزان با کارایی بالا

همین رقم برای گیمر‌ها به عنوان حداقل بودجه خرید لپ‌تاپ به حساب می‌آید. آن‌ها اگر بخواهند سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ حرفه‌ای بروند، سرمایه ۵۰ میلیون تومانی لازم دارند. شاید فکر کنید اینجا نقطه پایان است، ولی باید بدانید لپ‌تاپ‌های گران‌تر هم در بازار پیدا می‌شوند. قیمت سرفیس‌بوک‌های مایکروسافت و مک‌بوک‌های اپل به حدود ۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

ارزانترین لپ تاپ های بازار

در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ موجود در بازار لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook X540YA است که حدود 9 میلیون تومان در بازار قیمت میخورد.

مشخصات لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X540YA

حافظه موقت چهار گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی در کنار پردازنده AMD تشکیل یک لپ‌تاپ داده‌اند که از هر چیزی حداقل‌ها را جمع کرده و از نظر مشخصات حتی از گوشی‌های موبایل هم عقب‌تر است. این مورد صرفا به ایسوس محدود نیست و بقیه برند‌ها هم چنین محصولی را روانه بازار کرده‌اند.

لنوو Ideapad 330 – E

لنوو Ideapad 330 – E با قیمت شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire A315-34-C3VD با قیمت شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شرایط مشابهی دارند.

از این لپ‌تاپ‌ها تقریبا هیچ انتظاری نباید داشته باشید. موقع تماشای فیلم باکیفیت حداقل چند دقیقه یک بار با صفحه شطرنجی روبرو می‌شوید. موقع باز کردن فایل‌های ورد بزرگ باید چند دقیقه صبر کنید. برایتان از اجرای بازی‌های کامپیوتری نگوییم!

این مدل‌ها به جز بازی‌های پیشفرض کامپیوتر مثل مین‌یاب، بازی دیگری نمی‌توانند برایتان اجرا کنند.

نصب کردن بازی روی آن‌ها گزاف‌ترین کاری است که می‌توانید با وقت ارزشمند خود بکنید. بهتر است کلا بیخیال برنامه‌های سنگین Adobe مثل فتوشاپ و ایلاستریتور و برنامه‌های تخصصی مثل متلب و اتوکد شوید. شاید فکر کنید با خرید این لپ‌تاپ‌ها هزینه‌های ۱۵ تا ۲۰ میلیونی را دور زده‌اید و کلی صرفه‌جویی کرده‌اید، اما در کمتر از یک سال آینده متوجه اشتباهتان خواهید شد و مجبور می‌شوید با هزینه بیشتر سراغ لپ‌‎تاپ‌هایی بروید که حداقل کارتان را راه بیاندازند.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.