مقالات و اخبار لپ تاپ, راهنمای خرید لپ تاپ, مجله لپ تاپ DG۶۳

مزایا و معایب لپ تاپ چیست؟ خوبی ها در مقابل بدی ها!

مزایا و معایب لپ تاپ

اگر میخواهید یک لپ تاپ بخرید و از خرید آن پشیمان نشوید با این مطلب راهنمای خرید لپ تاپ  از مجله دیجی 63 همراه باشید. انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب ممکن است کار سختی باشد و نیاز به یک راهنمای جامع و مناسب دارد. طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌ها وجود دارد که باعث می‌شود خرید لپ تاپ مناسب کار سختی شود. به همین دلیل است که شما باید نیازهای خود را مشخص کنید.

حالا که می‌خواهیم یک لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ مهندسی یا هر نوع لپ تاپ دیگری بخریم، مزایا و معایب لپ تاپ چیست؟ چرا اصلا خرید لپ تاپ به عنوان یک کالای دیجیتال منطقی است؟ در این مینی مقاله به همین موضوع می‌پردازیم.

مزایا و معایب لپ تاپ دقیقا چیست؟

مزایا و معایب لپ تاپ دقیقا چیست؟

معایب لپ تاپ

هر چه پیش می رویم لپ‌تاپ‌ها قدرتمندتر و سبک‌تر می‌شوند، با وجود این هنوز تعدادی نقص در ارتباط با لپ‌تاپ‌ها وجود دارد که اگر برای خرید بین کامپیوتر (PC) و لپ‌تاپ تردید دارید بهتر است به آن‌ها توجه کنید. در ای بین یک مقاله تحت عنوان مشکلات لپ تاپ های گیمینگ نیز داریم که خواندن آن را هم پیشنهاد می‌کنیم.

  • استفاده از لپ‌تاپ محدود به شارژ باتری آن است. شما در صورتی که بخواهید بدون محدودیت با لپ‌تاپ خود کار کنید، می‌بایست آن را مستقیما به پریز برق متصل کنید. البته این به نوعی مزیت لپ تاپ نیز محسوب می‌شود!
    • نیاز به باتری دارید؛ ممکن است باتری طی طولانی مدت خراب شود.
    • برای استفاده مداوم باید مدام لپ تاپ خود را به شارژ بزنید.
  • لپ‌تاپ آسان‌تر مفقود شده یا به سرقت می‌رود. به دلیل قابلیت حمل زیاد، لپ‌تاپ‌ها بسیار آسان‌تر از رایانه‌های رومیزی به سرقت می‌روند. اگر به دنبال تجهیز دفتر کار خود هستید، احتمالا بهتر است از رایانه‌های رومیزی به جای لپ‌تاپ استفاده کنید.
    • امنیت و حفظ و نگهداری لپ تاپ ها یک مسئله مهم است.
    • مزیت اصلی لپ تاپ، قابلیت حمل آن است. اگر نیاز به یک دستگاه برای کار های ثابت خودتان در منزل یا محیط کار دارید، شاید خرید دسکتاپ منطقی تر باشد.
فواید و ضرر های لپ تاپ

فواید و ضرر های لپ تاپ

  • سخت افزار لپ‌تاپ‌ها را نمی توان به سادگی مانند رایانه‌های رومیزی ارتقا داد. این بدان معنا است که لپ‌تاپ‌ها بسیار سریع‌تر از رایانه‌های رومیزی از رده خارج خواهند شد. در حالی که شما به سادگی می‌توانید حافظه رم و هارد دیسک لپ‌تاپ خود را ارتقا دهید، ولی به هیچ عنوان قادر به تغییر پردازشگر مرکزی (CPU) و کارت گرافیک لپ‌تاپ خود به طور مجزا نخواهید بود. همین امر سبب خواهد شد که روزی متوجه شوید که دیگر لپ‌تاپ شما نسبت به فناوری روز بسیار قدیمی به نظر می‌آید.
  • اگر از لپ‌تاپ خود زیاد استفاده کنید متوجه داغ شدن و حرارت زیاد تولیدی آن خواهید شد.
  • لپ‌تاپ‌ها به صورت آماده عرضه می‌شوند. یکی از فواید استفاده از رایانه‌های رومیزی این است که می‌توان قطعات را پس از مدتی بروز کرد. این کار صرفه جویی مالی زیادی برای شما در پی دارد. در حالی که تنها شمار اندکی از لپ‌تاپ‌ها به صورت کیت عرضه می‌شوند و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها به صورت آماده توسط شرکت‌های تولید کننده به فروش می‌رسند و این بدان معنی است که قیمت تمام شده یک لپ‌تاپ به مراتب بالاتر از از یک رایانه رومیزی مشابه آن خواهد بود.
مزایا و معایب خرید لپ تاپ

مزایا و معایب خرید لپ تاپ

وبسایت quicklearncomputer.com در مورد معایب لپ تاپ می‌گوید:

علاوه بر مزایای بسیار، لپ تاپ معایب زیادی دارد که در زیر آورده شده است.
  • ماندگاری کم در لپ تاپ های اقتصادی
  • حساسیت بالا نسبت به محیط
  • هزینه بالاتر
  • مسائل مربوط به سلامت
  • مشکل امنیتی
  • به روز رسانی های مکرر
  • پشتیبان گیری
  • باتری محدود (مخصوصا لپ تاپ های گیمینگ)
  • تعمیر و نگهداری گران
  • و… همه اینها معایب استفاده از لپ تاپ هستند.

۲- مهمترین مزایای لپ تاپ

ادله زیادی وجود دارد که شما را تشویق به خرید لپ‌تاپ به جای کامپیوتر می‌کند. هر چه قدرت لپ‌تاپ‌ها بیشتر می شود، دلایل برای خرید کامپیوتر کم اهمیت تر می شوند.

امکان جابه جایی دلیل اصلی برای خرید لپ‌تاپ به حساب می‌آید. شما می‌توانید تقریبا همه جا لپ‌تاپ را همراه خود داشته باشید و به علاوه فناوری ساخت جدید لپ‌تاپ‌ها به مرور زمان بدنه این دستگاه‌ها را نازک‌تر و سبک‌تر می‌کند.

لپ‌تاپ‌ها توان انجام وظایف زیادی هستند که پیش از آن تنها کامپیوترها انجام می‌دادند. این روزها لپ‌تاپ‌ها در اجرای بسیاری از نرم‌افزار‌ها عالی می‌کنند و ضعفی از خود نشان نمی‌‌دهند. در حالی که شما در لپ‌تاپ‌ها معمولا بخشی از کارایی را فدای قابلیت حمل آن می‌کنید، با وجود این شما هنوز قادر هستید اکثر وظایف محاسباتی را توسط آن‌ها انجام دهید.

با استفاده از لپ‌تاپ‌ها می‌توانید از فضای اطراف خود استفاده بهتری ببرید. یک کامپیوتر به همراه کیس، مانیتور، صفحه کلید و ماوس فضای زیادی را در دفتر کار خانگی و یا اتاق خواب شما اشغال می‌کند، در حالی که یک لپ‌تاپ نهایتا نیاز به یک میز کوچک دارد.

۳- درباره استفاده اصلی خود از لپ تاپ فکر کنید

هدف شما در استفاده از لپ‌تاپ بیشترین تاثیر را بر روی نوع لپ‌تاپی که مناسب کارتان هست خواهد داشت. کاربران به دلایل بی‌شماری از رایانه‌ها استفاده می‌کنند، با وجود این نوع استفاده از آن‌ها به طور عمومی به چند دسته خاص محدود می‌شود. پس در هنگام خرید لپ تاپ این دسته بندی‌ها را در خاطر داشته باشید:

  • کارهای دفتری یا انجام تکالیف مدرسه: بیشتر از رایانه‌ها برای انجام تحقیق‌ها، نوشتن متون، صفحات گسترده و دیگر وظایف آموزشی و حرفه‌ای استفاده می‌شود.
  • بازی: از رایانه برای اجرای جدیدترین بازی‌ها با گرافیک بالا استفاده می‌شود، با این حال کماکان می‌توان از آن برای انجام وظایف دیگر نیز بهره برد.
  • استفاده اینترنتی: وظیفه اصلی رایانه اتصال به اینترنت، مرور وب سایت‌ها، دسترسی به ایمیل‌ها، تماشای ویدیوها و حضور در شبکه‌های اجتماعی است.
  • تولیدات رسانه‌ای: از رایانه به عنوان یک ایستگاه کاری جهت ضبط موسیقی، ویرایش ویدیو یا دست کاری تصاویر استفاده می‌شود.

فواید لپ تاپ بیشتر است یا معایب آن؟!

بستگی دارد! اگر چه در اکثر موارد فواید لپ تاپ از معایب آن بیشتر است، با این وجود همه چیز به شما و کاربرد لپ تاپ برای شما وابسته است. اگر فردی اهل دنیای دیجیتال و تکنولوژی هستید یا مهندسی که از لپ تاپ برای پروژه‌های خود استفاده می‌کند یا حتی دانشجویی که برای تکالیف درسی خود نیاز به استفاده از لپ تاپ دارد، احتمالاً نمی‌توانید زندگی بدون لپ تاپ را تصور کنید!

ما دقیقا برای تمامی این مصارف موضوعات مرتبطی داریم که پیشنهاد می‌کنیم آنها را بخوانید:

  1. بهترین لپ تاپ دانشجویی (راهنمای خرید لپ تاپ مناسب دانشجو)
  2. خرید لپ تاپ مهندسی (دسته بندی لپ تاپ های مهندسی)
  3. بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی

امروزه اکثر افراد استفاده از لپ تاپ را به کامپیوترهای دسکتاپ ترجیح می‌دهند که یکی از عمده‌ترین دلایل آن قابلیت حمل لپ تاپ است. در حال حاضر لپ تاپ کاربردهای زیادی دارد و حتی افرادی که به واسطه شغل خود مجبور به استفاده از آن نیستند نیز علاقه به داشتن آن دارند. بنابراین در کل فواید لپ تاپ و داشتن آن به معایبش می‌چربد.

امروزه اکثر افراد لپ تاپ را به دسکتاپ ترجیح می‌دهند

امروزه اکثر افراد لپ تاپ را به دسکتاپ ترجیح می‌دهند، اما انتخاب نهایی بسته به نظر شماست!

جمع بندی نهایی در مورد مزایا و معایب لپ تاپ

در انتها باید بگوییم که در مقاله لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کامپیوتر گیمینگ کاملا توضیح دادیم که برای گیمینگ کدام یک بهتر است و لپ تاپ نسبت به PC Gaming چه مزایایی دارد که می‌توانید آن را هم ببینید.

نظر شما در اینباره چیست؟ منتظر نظرات و سوالات شما در اینباره هستیم تا با اشتیاق به آنها پاسخ بدهیم. ممنون که تا انتها مطالعه کردید.

این مقاله در تاریخ 1401/06/09 آپدیت شد.

3.3/5 - (9 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.