راهنمای خرید لپ تاپ, تاپ ترین های لپ تاپ, مجله لپ تاپ DG۶۳, مقالات و اخبار لپ تاپ

بهترین و با کیفیت ترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم کدامند؟

بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم و سریال

وقتی مسئله تماشای فیلم به میان می آید اولین مسئله مهم برای یک فیلم باز صفحه نمایش با کیفیت است. فیلم بازی با لپ تاپ یک چالش زیبا برای طرفداران این دو صنعت می باشد. ایسر، لنوو، ایسوس، یا حتی مک بوک ها فرقی نمی‌کند اگر کیفیت نمایششان خوب باشد و صفحه تصویرشان واضح باشد. هر چند برای یک فیلم باز کیفیت صدا هم مسئله مهمی است.

به دنبال بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم و سریال هستید؟ این مقاله دقیقا برای شماست. در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های مناسب بهترین لپ تاپ برای فیلم دیدن

در صورتی که شما جزو آن  افرادی هستید که بیشتر وقت خود را با تماشای سریال و فیلم می گذرانید، مدل های ایسر، مک بوک و حتی لنوو برای افراد فیلم باز لپ تاپ هایی با کیفیت صفحه نمایش بسیار عالی در نظر گرفته اند  و همچنین با وجود اسپیکر های مناسب و قوی که این لپ تاپ ها دارند، باعث می شود که شما لحظات هیجان انگیز و لذت بخشی را از تماشای فیلم تجربه کنید.

لپ تاپ های مناسب دیدن فیلم معمولا از صفحه نمایش با کیفیت، بلندگو های رسا و وزن سبک و شارژ دهی مناسب برخوردارند. معیار های دیگری همانند تاچ پد لپ تاپ و داشتن قابلیت لمسی یا چرخش 360 درجه هم می‌توانند برای عده ای ارزش و اهمیت داشته باشند.

صفحه نمایش و اسپیکر

اگر لپ تاپی که برای دیدن فیلم انتخاب می‌کنید از صفحه نمایش با کیفیت و اسپیکری با صدای بلند و واضح برخوردار باشد، شما از دیدن فیلم لذت بیشتری خواهید برد. حال منظور از با کیفیت چیست؟ در خرید یک لپ تاپ مناسب دیدن فیلم سعی کنید که لپ تاپی را بخرید که صفحه نمایشی با حداقل رزولوشن 1080p را دارا باشد. همچنین این معیار هم برای صفحه نمایش یک لپ تاپ مناسب دیدن فیلم مهم است:

  1. رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش
  2. نرخ sRGB و DCI صفحه نمایش
  3. نسبت صفحه نمایش (اکثر فیلم ها از نسبت 16:9 برخوردارند.)

همچنین اسپیکر یک لپ تاپ مناسب دیدن فیلم باید حداقل 2 یا 4 واتی باشد که صدای مناسبی را ارائه بدهد. در بخش اسپیکر اگر نخواهیم سخت گیری بکنیم تقریبا تمامی لپ تاپ های موجود در بازار از اسپیکر های مناسبی بهره می‌برند.

بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم

بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم

وزن لپ تاپ

اگر قصد داشته باشید که یک شب را در تخت خود با دیدن فیلم سپری کنید، نمی‌توانید هر بار یک لپ تاپ مثلا 3 کیلوگرمی را جا به جا کنید! پس سعی کنید بیشتر بر روی لپ تاپ هایی با وزن زیر 2 کیلوگرم متمرکز باشید. همچنین باید ذکر کنیم که لپ تاپ های سبک قابلیت حمل و نقل راحت تری دارند و در بحث خنک سازی و کولینگ نیز بهتر از بسیاری از لپ تاپ هایی با سخت‌افزار قدرتمند عمل می‌کنند.

ظاهر لپ تاپ و دیگر ویژگی ها

همچنین ظاهر و دیزاین لپ تاپ نیز بسته به سلیقه افراد ممکن است برای دیدن فیلم مهم باشد. سیستم عامل و تاچ پد لپ تاپ هم برای کار دیدن فیلم کمی مهم هستند. فرضا اگر که لپ تاپ شما تاچ پد کوچکی داشته باشد اسکرول کردن و عقب و جلو کردن لحظات مهم یک فیلم یا سریال برای شما می‌تواند سخت باشد.

باتری لپ تاپ

تماشای فیلم و سریال با لپ تاپ

تماشای فیلم و سریال با لپ تاپ

جدای از فیلم، اگر به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای دیدن فیلم و سریال باشید و از آن دسته از افرادی باشید که عادت دارید یک فصل سریالی از نتفلیکس را در یک شب نگاه کنند؛ باید به شما بگوییم که باتری بسیار مهم است! اول از همه سعی کنید برای راحتی چشم های خودتان هم که شده است این عادت را ترک کنید. ثانیاً سعی کنید لپ تاپی را برای دیدن فیلم و سریال انتخاب کنید که باتری اش در حین دیدن فیلم بیش از 5-6 ساعت دوام بیاورد. فرضا لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 که جلوتر معرفی می‌شود، در محیط آزمایشی با نور صفحه نمایش 50% و وای فای و بلوتوث خاموش 17 ساعت در هنگام اجرای یک محتوا دوام آورده است!

اگر باتری لپ تاپ و شارژدهی آن برای شما از اهمیت بسیاری برخوردار است، حتما مقاله بهترین لپ تاپ ها از نظر باتری را بخوانید.

بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم

در ادامه به شما بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم را معرفی می‌کنیم. بالاتر گفتیم که یک لپ تاپ مناسب برای دیدن فیلم باید از باتری مناسب، وزن کم و صفحه نمایش با کیفیت و اسپیکر مناسبی برخوردار باشد. اگر به این امکانات پردازنده مناسب و ظاهر مهندسی نیز اشاره کنیم به لپ تاپ های مهندسی و الترابوک ها می‌رسیم. این لپ تاپ ها به بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم بدل شده اند اما استثنا هایی نیز وجود دارد. در ادامه بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم را به شما معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Q408

لپ تاپ ایسوس Asus Zenbook Q408

لپ تاپ ایسوس Asus Zenbook Q408

لپ تاپ ایسوس مدل زنبوک q408 یکی از بهترین الترابوک های ایسوس است که با صفحه نمایش و ویژگی هایی که دارد می‌تواند یک انتخاب خوب برای دیدن فیلم باشد. پردازنده این لپ تاپ با پسوند U عرضه شده است، به این معنی که پردازنده این لپ تاپ حرارت زیادی ایجاد نمی‌کند. شاید باتری این لپ تاپ کاملا ایده آل نباشد اما وزن آن کاملا ایده آل است! در پایین مشخصات مهم آن که برای دیدن فیلم مورد نیاز است آورده شده است:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت FHD
  • وزن: 2.91 پوند (1.31 کیلوگرم)
  • باتری: باتری 3 سلولی 36 وات بر ساعتی
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 5500U

خرید لپ تاپ ایسوس مدل زنبوک Q408

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook TM420UA

لپ تاپ ایسوس ویو بوک TM420UA

لپ تاپ ایسوس ویو بوک TM420UA

دوست دارید یک لپ تاپ با صفحه نمایش با کیفیت داشته باشید که هم قابلیت تاچ کردن و هم قابلیت چرخش 360 درجه داشته باشد؟ شاید این لپ تاپ برای دیدن فیلم بسیار مناسب باشد علاوه بر اینکه دقیقا همین ویژگی ها را نیز دارد. لپ تاپ ایسوس VivoBook TM420UA یکی از لپ تاپ های مناسب برای فیلم دیدن محسوب می‌شود. مشخصات اصلی این لپ تاپ که برای دیدن فیلم پیشنهاد می‌شود:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 14 اینچی با کیفیت FHD و قابلیت لمسی و چرخش 360 درجه
  • وزن: 1.5 کیلوگرم
  • باتری: باتری 3 سلولی 41 وات بر ساعتی
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 5500U

خرید لپ تاپ ایسوس TM420UA

لپ تاپ ایسر سوئیفت 3

آنباکس لپ تاپ مهندسی ایسر سوئیفت 3 را در بالا می‌بینید. این لپ تاپ یک الترابوک و یک لپ تاپ مهندسی محسوب می‌شود. اگر علاقه مند هستید که آنباکسینگ لپ تاپ ها و دیگر جعبه گشایی ها را نیز ببینید به کانال آپارات دیجی 63 یا یوتیوب دیجی 63 مراجعه کنید.

این لپ تاپ یکی از بهترین باتری ها و پردازنده ها را در بین الترابوک ها دارد. وزن آن نیز بسیار مناسب بوده و صفحه نمایش با کیفیتی هم دارد. نسبت صفحه نمایش به نمای جلویی در این لپ تاپ بسیار مناسب می‌باشد. در بالا آنباکسینگ و جعبه گشایی این لپ تاپ را می‌بینید. در بالاتر هم گفتیم این لپ تاپ در مصارف عادی تا 10 و در استفاده هایی همانند تماشای فیلم و سریال حتی بیشتر از 10 ساعت شارژدهی دارد! همچنین خلاصه ای از مشخصات این لپ تاپ در پایین ارائه شده است:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت FHD
  • وزن: 1.7 کیلوگرم
  • باتری: باتری 3 سلولی 56 وات بر ساعتی
  • پردازنده: INTEL CORE i5 11300H

خرید لپ تاپ ایسر سوئیفت 3

لپ تاپ ایسوس زفیروس GA401QH

ایسوس-زفیروس-G14-GA401iU

ایسوس زفیروس G14 GA401

اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ را دارید اما می‌خواهید برای سرگرمی های دیگری همانند دیدن فیلم و سریال هم از آن استفاده کنید و وزن سبکی هم داشته باشد پیشنهاد ما به شما ایسوس GA401 است. یک لپ تاپ بی نظیر با اسپیکر قوی و صفحه نمایش با کیفیت، البته که این لپ تاپ برای گیمینگ هم انتخاب بسیار عالی است.

پردازنده این لپ تاپ نیز بسیار قدرتمند بوده و رنک چهارم در بنچمارک CPU را داراست. مشخصات این لپ تاپ:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 14 اینچی با کیفیت
  • وزن: 1.67 کیلوگرم
  • باتری: باتری 3 سلولی 76 وات بر ساعتی
  • پردازنده: AMD Ryzen 7 5800H
  • سبک و خوش دست و دیزاین زیبا

خرید لپ تاپ ایسوس مدل GA401QH

لپ تاپ ایسوس مدل FX506

ASUS TUF Gaming A15 FX506

ASUS TUF Gaming A15 FX506

این لپ تاپ نیز در اصل یک لپ تاپ گیمینگ محسوب می‌شود اما بدنیست که به آن نیز اشاره ای داشته باشیم. این لپ تاپ از صفحه نمایش با کیفیت در کنار سخت‌افزار مناسب بهره می‌برد. مشخصات و ویژگی های این لپ تاپ عبارتند از:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت FHD
  • وزن: 2.3 کیلوگرم
  • باتری: باتری 4 سلولی 48 وات بر ساعتی
  • پردازنده: Intel Core i5 10300H

خرید ایسوس FX506 از دیجی 63

لپ تاپ اقتصادی ایسوس X515

ASUS VivoBook X515

ASUS VivoBook X515

همچنین اگر قصد دارید لپ تاپ اقتصادی بخرید ما یک مدل از دیگر الترابوک های ایسوس که قیمت مناسبی دارد را هم به شما معرفی می‌کنیم. این لپ تاپ اقتصادی ایسوس هم از مشخصات بسیار بهینه ای بهره می‌برد و می‌توان آن را یک لپ تاپ مناسب برای دیدن فیلم معرفی کرد. شما می‌توانید آنباکس این لپ تاپ را در نماشا نیز ببینید. مشخصات و ویژگی های این لپ تاپ عبارتند از:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت FHD
  • وزن: 1.8 کیلوگرم
  • باتری: باتری 3 سلولی 42 وات بر ساعتی
  • پردازنده: Intel Core i5 1135G7

خرید لپ تاپ ایسوس x515

تعدادی دیگر از لپ تاپ های پیشنهادی دیجی 63 برای تماشای فیلم

در ادامه مدل برخی دیگر از لپ تاپ ها که از صفحه نمایش مناسب، وزن سبک و باتری مناسب نیز برخوردارند را به شما عزیزان ارائه داده ایم:

  1. لپ تاپ لنوو ip3
  2. لپ تاپ لنوو ThinkBook G2
  3. لپ تاپ HP مدل Victus 16

یک لپ تاپ مناسب برای دیدن فیلم چه ویژگی دارد؟

لپ تاپ های مناسب دیدن فیلم معمولا از صفحه نمایش با کیفیت، بلندگو های رسا و وزن سبک و شارژ دهی مناسب برخوردارند. معیار های دیگری همانند تاچ پد لپ تاپ و داشتن قابلیت لمسی یا چرخش 360 درجه هم می‌توانند برای عده ای ارزش و اهمیت داشته باشند.

بهترین رزولوشن نمایشگر لپ تاپ مناسب دیدن فیلم چقدر است؟

بهتر است اگر به دنبال بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم و سریال هستید اصلا به رزولوشن 720p فکر هم نکنید و دنبال لپ تاپ های 1080p باشید تا بتوانید بیشترین لذت را از دیدن فیلم و سریال ببرید. اگر هم که محدودیت بودجه ندارید شاید داشتن یک لپ تاپ با صفحه نمایش 4k هم بسیار برای یک فیلم باز لذت بخش باشد.

آیا خرید الترابوک ها به عنوان یک لپ تاپ مناسب دیدن فیلم درست است؟

معمولا الترابوک ها از صفحه نمایش های با کیفیت، وزن سبک و شارژدهی مناسبی بهره می‌برند. این دسته از لپ تاپ ها برای دیدن فیلم و سریال و کلا هر نوع محتوایی می‌توانند مناسب باشند. مثلا وبگردی یا دیدن محتوا های ویدیویی در یوتیوب و...

آیا رم، پردازنده و کارت گرافیک در لپ تاپ مناسب دیدن فیلم مهم هستند؟

اگر فقط لپ تاپ را برای دیدن فیلم و سریال بخواهید، هیچ کدام از این معیار ها مهم نیستند اما اگر بخواهید در کنار دیدن فیلم و سریال به سرگرمی های دیگری همانند گیمینگ بپردازید کارت گرافیک و عملکرد لپ تاپ مهم هستند.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم و سریال و مهم ترین ویژگی های یک لپ تاپ مناسب دیدن فیلم را به شما عزیزان بگوییم. نظر شما در مورد بهترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم چیست؟ اگر قصد خرید لپ تاپ دارید می‌توانید با 1 سال گارانتی و ضمانت و همچنین مشاوره رایگان قبل از خرید از دیجی 63 | مرجع لپ تاپ گیمینگ خرید کنید.

در آخر می‌خواهم از شما بپرسم سریال و فیلم مورد علاقه شما چیست؟ کامنت های خودتان را برای ما ارسال کنید. مشتاقانه منتظر نظرات و کامنت های شما هستیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

author-avatar

درباره محمد‌علی عصایی

محمد علی عصایی هستم، یکی از هزارن علاقمه مند به دنیای تکنولوژی. فعالیت حرفه ای من بر روی تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و SEO است، اما علاقه شدیدی به دنیای لپ تاپ و موبایل هم دارم. بیشتر از 5 سال فعالیت توی حوزه موبایل، لپ تاپ و تکنولوژی!

2 نظر در “بهترین و با کیفیت ترین لپ تاپ ها برای دیدن فیلم کدامند؟

  1. کامیلا گفت:

    سلام ممنون از شما. راهنمای خرید خیلی خوبی بود، کمک کرد.
    متشکر و پاسگذارم

    1. محمد‌علی عصایی گفت:

      سلام، خوشحالیم که تونستیم کمک کنیم بهتون.
      خواهش می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.