مقالات لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ در CES 2022 ، مانیتورهای پیشرفته و رویاهای عملی نشده

لپ تاپ های گیمینگ در CES 2022

دنیای عجیب و غریب و شگفت انگیز  CES 2022، شروع عجیبی برای سال بود. تولیدکنندگان برای جلب توجه علاقمندان همیشه در تلاش بوده و سعی می کنند نوآوری‌های زیادی را که تولید کرده‌اند به نمایش بگذارند. از طرفی آنها معمولاً شاهد این هستند که ما سرمان را با ناراحتی تکان می‌دهیم و اینجاست که آنها واقعاً فکر نمی‌کنند که این کارشان به نتیجه رسیده است.”

اشتباه نکنید، نوآوری های عملی زیادی از CES 2022 ارائه شده است، حتی برخی از آنها کاملاً چشمگیر هستند و در واقع مربوط به بازی های رایانه شخصی هستند. هر از گاهی حتی یک نرم افزار بعنوان یک «جواهر تکنولوژیکی» ظاهر می شود که ما را به سمت چشم اندازهایی از آینده ای قدرتمندتر، به هم پیوسته تر و پر از اوقات فراغت می فرستد.

با این حال، اکثراً فکر می کنیم – و شاید ما نباید واقعا اینگونه بدبینانه به آن نگاه کنیم – که اینها همگی فقط یک مشت ابزار خوش آب و رنگ برای جلب توجه ما هستند ، یعنی این جمله در ذهن ما تداعی میشود که: “بله، به ما نگاه کنید، ما چیزی را ساخته ایم که قبلاً اختراع شده است، اما نام تجاری خود را روی آن گذاشته ایم.”

خوب، این حرکت کمی خشن به نظر می رسد. شرکت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بخشی از « عملکرد » را به دست آورند، و این نوع محیط، رقابتی است که به نوآوری‌های واقعی کمک می‌کند. بنابراین ما تلاشی متمایز انجام داده‌ایم تا هفته ی اول سال 2022 را با افکار مثبت به پایان برسانیم که البته به دلیل موضع‌های طعنه‌آمیز ما و شک وجودی پیش‌بینی‌شده‌ای که وجود دارد، به پایان خواهد رسید.

دیو جیمز، سرپرست سخت افزار می گوید:

« در اینجا برخی از موارد خوب از CES 2022 وجود دارد که ما در مورد آنها هیجان زده ایم، برخی از مواردی که مطمئن نیستیم هرگز وارد بازار شوند، و برخی که رک و پوست کنده باعث برانگیختن هیجانات ما میشوند.»

نکته ی برجسته ی نمایشگاه CES 2022

سامسونگ به عنوان یک قاعده نمایشگرهای ضعیف را تولید نمی کند. کاری که انجام می دهد این است که صفحه نمایش های بسیار گران قیمتی تولید می کند، اما جدا از آن، هنوز هم می توانم بگویم یکی از نکات برجسته CES 2022 امسال، نگاه زودگذری که ما از مانیتور گیمینگ نیروانا داشتیم: یک OLED سامسونگ که دارای فیلتر غنی از رنگ کوانتومی است.

سامسونگ Samsung Odyssey G8QNB (احتمالاً در آینده به Odyssey Quantum G8 تغسسر نام دهد) یک صفحه نمایش 34 اینچی فوق عریض است که از اولین صفحه نمایش OLED کوانتومی این شرکت استفاده می کند و بهترین های هر دو دنیای پنل را ترکیب می کند. در آن زمان که سامسونگ از رقابت تلویزیون‌های OLED با رقیب کره‌ای ال‌جی خارج شد، سپس فیلتر کوانتوم دات را برای افزایش طیف رنگی نمایشگرهای سنتی ایجاد کرد. پانل های QLED سامسونگ را تقریبا به اندازه ی OLED موثر کرده و تولید آنها را ارزان تر کرد.

فیلتر QD رنگ ها را افزایش می دهد و به کنتراست کمک می کند. آن را روی بالای یک پنل OLED، با رنگ‌های مشکی طبیعی خاص خود، و پتانسیل محو شدن رنگ‌ها در طول زمان قرار دهید، ترکیبی هیجان‌انگیز به دست می‌آورید که صفحه‌نمایش‌های گیمینگ فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند.

دیو جیمز معتقد است:

امسال حداقل دو مانیتور بازی شگفت انگیز QD-OLED وجود خواهد داشت. این اولین نمایشگر Odyssey همچنین دارای سرعت تازه سازی 175 هرتز و زمان پاسخگویی 0.1 میلی ثانیه است و همچنین به واسطه مشارکت این دو شرکت، به مانیتور Alienware، AW3223DW، راه پیدا می کند. بنابراین در سال جاری حداقل دو مانیتور بازی شگفت انگیز QD-OLED ظاهر خواهند شد.

رویداد ناامید کننده در CES 2022

در حال حاضر اینگونه نیست که من از بازگشت دوباره به وگاس ناامید باشم، یا حتی برای CES به عنوان یک رویداد گیمینگ رایانه شخصی ارزش قائل نباشم، زیرا بزرگترین نقطه ضعف من در مورد نمایشگاه امسال این است که متوجه شدم این موضوع حداقل از نظر من بسیار آزار دهنده است. بدان معنا که رویدادهای بزرگ سال 2022 حداقل تا 12 ماه آینده چگونه پیش خواهند رفت. ما هنوز از امید ضعیف به عادی بودن و ملاقات‌های حضوری، جلسات توجیهی عملی و ارائه‌ ی خدمات رنج می‌بریم. این در حالیست که در اواخر روز با مشگلاتی همچون فرودگاه‌های بسته‌ نیز روبرو میشویم.

هنوز هم تعدادی از خبرنگاران بی باک وجود دارند که به خاطر شانس نوازش یک مدل نمایشی جدید لپ‌تاپ به خطر می‌افتند.

اما عجله برای برگزاری یک نمایشگاه بزرگ تجاری، مانند کامپیوتکس تایوان،و رفتن از جلسه ای به جلسه ی توجیهی و نوشتن داستانی در پشت تاکسی تا برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر،حتی پوکیدن آکنه در زیر صورت ماسک زده ی عرق کرده ی شما و درد دستهای واقعاً، واقعاً خشک تان از این همه شستشو و مواد ضد باکتری و شاید حتی بعد از آن همه اتفاق و برگشت دوباره به خانه، قرار است با ترس دائمی از عفونت و ابتلا به این بیماری فراگیر جایگزین شود.

جیکوب ریدلی، ویرایشگر ارشد سخت افزار می گوید:

« بله درست است، CES 2022 این مساله را یادآوری می کند که ما برای یک سال دیگر هم باید بصورت مجازی پشت مانیتورهای خود منتظر این موضوع باشیم.»

نکته ی اصلی در مورد CES 2022

وقتی نوبت به لپ‌تاپ‌ها می‌رسد، من شفاف و صیقلی بودن را نسبت به قدرتمند بودن ایده‌آل تر می‌دانم. من نمی‌خواهم دستگاهی بزرگ با فن دوقلو و آخرین GPU رومیزی که هوا را در داخل به جریان می اندازد را با خود حمل کنم. من از لپ تاپ اینطوری استفاده نمی کنم.

من یک دستگاه باریک تر، با صفحه نمایش کوچکتر و اتصال ساده که من را ناامید نمی کند ، ترجیح می دهم. مانند هر گیمر رایانه شخصی، من یک GPU سریع و به اندازه کافی بزرگ می خواهم تا بتوانم بازی ها را روی آن انجام دهم، اما اگر مجبور باشم، مخالف این نیستم که برخی از عملکردها را برای یک شاسی شیک کنار بگذارم.

با سری H Ryzen 6000 AMD ممکن است مجبور نباشم این همه عملکرد بازی را قربانی کنم. با استفاده از معماری RDNA 2، همان معماری که من در رایانه شخصی خود در خانه اجرا می کنم، AMD پیشرفت زیادی را در عملکرد گرافیکی یکپارچه ارائه می دهد و این یعنی عملکرد دو برابری از پردازنده های قبلی Ryzen 5000 ‌. مطمئناً «فقط» 12 واحد محاسباتی (CU) از این موارد است که تغییری را نسبت به 80 واحد CU که در خانه دارم ایجاد می‌کند، اما در کنار Dell XPS مجهز به اینتل Ice Lake، آن را خواهم گرفت.

من با جفت شدن حتی یک پردازنده ی گرافیکی کم مصرف از AMD یا Nvidia، خوشحال خواهم شد. اگرچه در واقع یک لپ تاپ جمع و جور که به صورت انفرادی، تنها به هوشمندی Zen 3+ و RDNA 2 تکیه می کند، به نظر من بسیار بهتر است.

سوال من این است، آیا یک لپ تاپ 13 اینچی می تواند Steam Deck را یکپارچه کند؟ اگر تنها بتوانم فقط یک چیز بپرسم، 2022…

اگر AMD یا شرکای آن چنین چیزی را ارائه نکنند، گمان می‌کنم با یک نسل دوازدهم جدید و براق Dell XPS هم سخت بتوانم کار کنم.

احساس نا امید کننده در مورد CES 2022

پس از مدت ها انتظار و تاخیری ناامید کننده تا سال 2022، امیدوار بودم که در نمایشگاه امسال جزئیات جالبی در مورد کارت های گرافیک Arc Alchemist اینتل بشنویم. ما چیزی شنیدیم، اینکه اینتل در حال ارسال پردازنده‌های گرافیکی Arc به شرکای خود است، اگرچه نگاهی اجمالی به نسل اول نهایی که من انتظارش را داشتم نیست. می دانید، شاید تنها ارائه ی یک یا دو مشخصه. یعنی ارائه ی یک بخش بسیار کوچک از یک معماری ، حتی می توان گفت ارائه ی فقط یک ذره از مواد تبلیغاتی.

آلن دکستر، ویرایشگر ارشد سخت افزار می گوید:

« تایید ارسال محصول، خبر خوبی برای عرضه نهایی در این سوی انقلاب تابستانی است، اما من مدت زیادی است که به Intel Arc فکر می کنم و مثل همین حالا می خواهم فقط سر از اسرار آن دربیاورم.»

نکته ی مهم در مورد CES 2022

در بازی ، جیکوپ مرا شکست داد. اگرچه، من پس از بازی با او به دنبال قدرت بیشتری بودم . بنابراین، همه ما بازیکنان خوبی هستیم. من یک لپ تاپ می خواهم که بتواند جایگزین کامپیوتر رومیزی من شود. نوع دستگاهی که مرتباً به صفحه‌نمایش وصل می‌شوید و از صفحه‌کلید و ماوس گیمینگ مناسب استفاده می‌کنید—شما می‌توانید پدهای لمسی pokey خود را نگه دارید و هر بار دستگاه‌های ورودی مناسبی را به من ارائه دهید.

این واقعیت که CES 2022 نه تنها پردازنده‌های جدید لپ‌تاپ، بلکه برخی از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتر را از بین برده است، برای من حکم شنیدن یک موسیقی را دارد. لپ تاپ های گیمینگ زیادی در طبقات نمایش مجازی یافت می شود.

آلن دکستر می گوید:

« من طالب قدرت بیشتری هستم.

من بسیار هیجان‌زده ام تا ببینم Alder Lake در ظاهر لپ‌تاپ خود قرار است چه کاری انجام دهد، و با توجه به اینکه هر سازنده لپ‌تاپ ظاهراً خطوط خود را به‌روزرسانی می‌کند تا پردازنده‌های موبایل نسل دوازدهم اینتل را فشرده کند، به زودی از انتخابم ناراحت خواهم شد.

این را با Nvidia GeForce RTX 3070 Ti، که نسبت به برادر بزرگ جدیدش، RTX 3080 Ti یک پردازنده گرافیکی معقول تر است کنار هم گذاشته و مقایسه کنید، شما در نهایت به دستگاهی خواهید رسید که می توانید بدون اینکه موجودی حسابتان را کامل خرج آن کنید، بازی کند.»

لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیادی وجود دارند که این جعبه‌ها را علامت می‌زنند، و مثل همیشه، قیمت بلیط نهایی که کدام یک واقعاً برنده می‌شود، کاهش می‌یابد. من کمی برای پول ارزش قائلم، بنابراین امثال ایسر نیترو 5 (2022) که دارای تراشه میان رده Alder Lake و RTX 3070 Ti هستند، بسیار عالی به نظر می رسد.

اگر ایسر بتواند همه اینها را ارائه دهد در حالی که رویای لپ تاپ گیمینگ 3070 Ti انویدیا را با قیمت 1499 دلار برآورده کند، گزینه ی بسیار بهتری است.

مورد نا امید کننده CES 2022

بالاخره انویدیا و AMD پردازنده های گرافیکی مقرون به صرفه خود را در CES 2022 اعلام کردند.این مطمئناً خبر خوبی است، نه؟ ولی نه زمانی که هر دو روی کاغذ بسیار ضعیف و بد به نظر می رسند. AMD Radeon 6500 XT بسیار ضعیف به نظر می رسد، به خصوص وقتی که با RX 480 شش سال پیش مقایسه شود. AMD می تواند آن را هر طور که بخواهد بچرخاند، اما هیچ راهی وجود ندارد که 4 گیگابایت VRAM در حال حاضر برای بازی هایی که بسیاری از ما می خواهیم بازی کنیم کافی باشد.

کیتی ویکنز، نویسنده سخت افزار می گوید:

« وقتی نوبت به RTX 3050 می‌رسد، من این ترس را دارم، زیرا فکر نمی‌کنم به اندازه کافی دلیلی برای توجیه قیمت 250 دلاری خود داشته باشد. بله، آن مقدار معقول تری از VRAM در 8 گیگابایت دارد، که به شما کمک می کند. پشتیبانی از DLSS مطمئناً به آن کمک خواهد کرد تا میزان فریم مناسبی داشته باشد، اما با RTX 3060 با قیمت 330 دلار (در تئوری حداقل، من می دانم، و با اطمینان می گویم که می دانم )، مطمئناً این همان کارتی است که در این مورد می خواهید. نه اینکه بتوانید آنها را دریافت کنید. این احتمالاً نقطه ضعف واقعی است. آه، اکنون که به آن فکر می کنم ، هنوز هیچ نشانه ای از پایان کمبود سیلیکون وجود ندارد. »

نکته ی برجسته و مهم در مورد CES 2022

مدتی است که در مورد فناوری، به ویژه مانیتورها، بسیار هیجان زده شده ام. اما امسال سامسونگ اولین مانیتور گیمینگ QD-OLED جهان را برای ما به ارمغان آورد و من بالاخره توانستم تنظیمات فوق عریض را که همیشه می خواستم تصور کنم.

فناوری QD-OLED، با نام تجاری Alienware ، با فریم ۳۴اینچی منحنی، پاسخ 0.1 میلی‌ثانیه G-t-G، در واقع شروع ارتقاء صفحه نمایش من است. نه فقط به این دلیل که من یک آدم بسیار عصبی هستم بلکه فقط برای سرگرمی پیگیر این ارتقا هستم.

با امثال این پانل‌های صدای علمی تخیلی، ما به آینده‌ای از مانیتورهای گیمینگ نازک‌تر، سریع‌تر و زیبنده تر نگاه می‌کنیم و من نمی‌توانم منتظر بمانم تا فقط یک مدل بازبینی را دریافت کنم. امکان ندارد که این طرح دفتر و در کمد «کیت» نگهداری شود. این در دفتر WFH به من خواهد پیوست، و بقیه ی اعضاء تیم سخت افزار باید برای آن همراه با من بجنگند.

نکته ی نا امید کننده CES 2022

بطور کلی، استفاده ی بیش از حد از عبارت “Metaverse” که به نظر می رسید روی هر پوستر، دیوار و غرفه ی ای در CES 2022 چسبانده شده بود، خسته کننده بود. نیما ضیغمی(Nima Zeigham) ، کاربر توییتر، در بخشی از این رویداد موفق شد نام‌های زیادی را به خود اختصاص دهد و حتی یکی از آنها محصول خود را بخشی از “The Real Metaverse” معرفی کرد.

کیتی ویکنز می گوید:

« منظورم این است که حتی از فواصل و مسافت های دور تنها با تایپ این عبارت می توانید میلیون‌ها مورد را پیدا کنید. فقط به اصطلاح بازاریابی خیالی که برای تشویق بازیکنان طراحی شده است، بسنده نکنید. چیزی که همه شما آن را متاورس می نامید اساساً هر چیزی را در حالت سه بعدی، واقعیت مجازی یا به طور مبهم آنلاین تشکیل می دهد. لطفاً این واقعیت را بپذیرید که “متاورس” معنای واقعی ندارد و همچنان رو به جلو حرکت کنید.»

«کیتی»، ترجیح می‌دهد اینتل، AMD و Nvidia را تماشا کند. او را اغلب می‌توان در حال تحسین پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ابراز تاسف بر روی نیمه‌رساناها، یا نگاه کردن به آخرین به‌روزرسانی‌های GPU یافت. او از کودکی به کامپیوتر و گرافیک علاقه داشت و هنر و طراحی بازی را تا سطح کارشناسی ارشد در دانشگاه ادامه داد. عطش او برای پروژه‌های Raspberry Pi هرگز تمامی ندارد و او برای گسترش آگاهی‌های ایمنی اینترنت تا مقوله ی هکرها در حال تلاش و یادگیری است.

 

منبع: pcgamer

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.