مقالات لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ گران می شود

لپ تاپ گیمینگ گران

به روز رسانی اسفند 1400:

در طی یک ماه قبل از عید و بازار شب عید قیمت لپ تاپ با کمی ارزانی مواجه شد که به احتمال زیاد این کاهش قیمت و ارزان شدن لپ تاپ های گیمینگ دائمی نخواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، هر چه سریع تر اقدام به خرید کنید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قبل از خرید لپ تاپ و مخصوصا لپ تاپ گیمینگ نیاز به راهنمایی دارید، مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را بخوانید.

خرید لپ‌تاپ گیمینگ بعدی تان و حتی رایانه شخصی گران‌تر خواهد بود: دلیل آن را در زیر بیان می کنیم.

گزارش ها حاکی از این است که TSMC قیمت سیلیکون خود را تا 20 درصد افزایش می دهد. AMD، NVIDIA قیمت محصولات اینتل احتمالاً تحت تأثیر این افزایش قرار خواهند گرفت.

ممکن است امسال عمدتاً برای کسانی که قصد دارند لپ تاپ های بازی و رایانه های شخصی تهیه کنند، سالی ناامید کننده باشد. طبق گزارش ها، TSMC، سازنده نیمه هادی ها قیمت سیلیکون خود را افزایش می دهد و این بدان معنی است که CPU و GPU گران‌تر خواهد شد.

طبق گزارش دیجی تایمز، TSMC به بزرگترین مشتریان خود از جمله NVIDIA و AMD اطلاع داده است که قیمت تراشه آنها تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که قیمت پردازنده به‌دلیل «افزایش هزینه‌های ریخته‌گری» به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. گفته می‌شود که افزایش قیمت به شدت بر چیپ‌ست‌های ساخته‌شده در گره‌های فرآیند زیر ۷ نانومتری تأثیر می‌گذارد. ظاهراً این شرکت تحت تأثیر چندین عامل از جمله افزایش کمبود چیپسِت، هزینه های مواد و حمل و نقل و تدارکات قرار دارد.

بد نیست دراین خبر با لپ تاپ ایسوس g614jv آشنا شوید.

همچنین با افت عملی سامسونگ، اپل دوباره جایگاه اول را در فروش جهانی گوشی های هوشمند به دست آورد. قیمت محصولات غول های فناوری AMD، Intel و NVIDIA تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این منبع اشاره می کند که ترانزیستورهای 7 نانومتری و 5 نانومتری که AMD از TSMC برای معماری Zen 2-4 خود استفاده می کند، به دلیل افزایش قیمت، «به ناچار تحت تأثیر قرار خواهند گرفت».

همچنین، اپل و سامسونگ در سال 2022 گوشی های هوشمندی به ارزش 37000 کرور روپیه بر اساس طرح دولتی PLI تولید خواهند کرد.

در مورد NVIDIA، گفته می شود که این شرکت قبلاً برای تأمین ظرفیت 5 نانومتری خود که برای ساخت کارت های سری RTX 40 استفاده می شود، هزینه پرداخت کرده است.

طبق گزارش ها، این شرکت همکاری خود را با سامسونگ برای سیلیکون بسته است. در مورد اینتل، گفته می‌شود که این شرکت در حال ساخت سایت‌های جدید تراشه‌ای است که میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت. طبق سخت افزار Tom’s، برخی از تراشه های آن در حال حاضر توسط TSMC ساخته شده اند.

حتی اپل که بزرگترین و دائمی ترین مشتری TSMC است نیز با افزایش قیمت موافقت کرده است. گفته می شود که سازنده آیفون با شرایط «شروع ایمن ویفر» برای نسل بعدی چیپسِت A16 خود موافقت کرده است. طبق گزارش ها، این شرکت تا 150000 تراشه 4 نانومتری را برای SoC جدید خود سفارش داده است.

در حالی که کمبود تراشه جهانی و مشکلات زنجیره تامین در حال حاضر بر قیمت محصولات تاثیر گذاشته است، برنامه جدید TSMC احتمالا قیمت را بیشتر خواهد کرد.

سال 2021 برای بازی‌های رایانه‌های شخصی خوب نبود، و قیمت پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی افزایش پیدا می‌کند و وضعیت امسال را تشدید می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.