راهنمای خرید لپ تاپ, مجله لپ تاپ DG۶۳, مطالب دیگر مرتبط با لپ تاپ, مقالات لپ تاپ گیمینگ

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ + مشاوره و معرفی بهترین مدل ها

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022

اگر شما هم نیاز به راهنمایی خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید، یا به دنبال این هستید که بفهمید در حین خرید یک لپ تاپ گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کرد، این راهنمای خرید لپ تاپ را از دست ندهید. در این مقاله جامع به شما راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ از 0 تا 100 را خواهیم گفت. تعدادی از معیار های مهم تر در ابتدا درج شده. سپس تعدادی از بهترین مدل های لپ تاپ های گیمینگ را معرفی خواهیم کرد و در انتها به شما در بخش کامنت ها مشاوره رایگان در مورد سولات و نظرات شما مهربانان را پاسخ خواهیم داد.

در ادامه تا انتهای مقاله «راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022» با ما همراه باشید.

این مقاله 4 بخش اصلی داره:

  • فاکتور های مهم در خرید لپ تاپ گیمینگ که در پایین در موردش می‌خونید.
  • راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ از 30 تا 80 میلیون تومان
  • قطعات مهم و ویژه لپ تاپ گیمینگ کدامند؟
  • نکاتی تخصصی در مورد خرید لپ تاپ برای گیمر ها
آنچه در این پست خواهید خواند (نمایش فهرست مطالب)

فاکتور های مهم در خرید لپ تاپ گیمینگ

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، با افزایش روز افزون قیمت ارز و بالا رفتن قیمت جهانی لپ تاپ به دلیل وضعیت کرونا خرید لپ تاپ گیمینگ هزینه قابل توجهی را به خریداران تحمیل می‌کند. در نتیجه برای خرید این گونه لپ تاپ ها نیاز است که بهینه ترین گزینه پیش رو را انتخاب کنیم تا هم پول زیاد تری بابت نیاز خود پرداخت نکرده باشیم و همچنین هزینه ای که کرده ایم نیاز ما را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد.

ما در مقاله راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تلاش میکنیم تمام فاکتور های مهم در این باره را برای شما باز کنیمتا خود بتوانید بهترین ها را انتخاب نمایید. دیجی 63 به عنوان مرجع لپ تاپ گیمینگ در طی سالیان سال فعالیت حوزه لپ تاپ، از دسته مخاطبین محترمی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارند، شناخت نسبتا خوبی دارد. قبل از بیان فاکتور های مهم اجازه بدهید به تعدادی از مهم ترین سوالات شما عزیزان پاسخ بدهیم.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021

 

در ویدیوی بالا شما بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021 – سالی که گذشت را می‌بینید. ویدیو از زبان سینا از تیم موبوهای تک برداشته شده است. اکثر این لپ تاپ های گیمینگ معرفی شده در دیجی 63 | مرجع لپ تاپ گیمینگ موجود هستند و شما می‌توانید آنها را با قیمت استثنایی، گارانتی 1 ساله و مشاوره رایگان قبل از خرید مشاهده و خریداری کنید. در ادامه مقاله نیز به شما بهترین لپ تاپ های گیمینگ در هر بودجه ای را معرفی می‌کنیم و شما را برای خرید لپ تاپ گیمینگ برای هر کاربردی راهنمایی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

لپ تاپ گیمینگ را برای چه کاری نیاز داریم؟

سه الی چهار دسته از افراد برای خرید یک لپ تاپ بهتر است به سری لپ تاپ های گیمینگ مراجعه و از این مدل ها لپ تاپ خریداری نمایند. در ادامه مقاله و پایین معرفی مدل ها و محصولات به شما مشاوره اختصاصی داده ایم. بنابراین اگر جز 4 دسته پایین هستید به ادامه مقاله و پس از معرفی مدل ها بروید و لپ تاپ مخصوص دسته خودتان را انتخاب کنید.

ضمن اینکه اگر هنوز در خرید لپ تاپ گیمینگ 2 به شک هستید و نمی‌دانید که اصلا چرا باید لپ تاپ گیمینگ بخرید، مقاله لپ تاپ گیمینگ بخریم یا نه؟ را مطالعه کنید.

چه کسانی بهتر است لپ تاپ گیمینگ بخرند؟

چه کسانی بهتر است لپ تاپ گیمینگ بخرند؟

معرفی و راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ از 25 میلیون به بالا

در این قسمت به شما بر اساس بودجه مورد نظرتان و نیازی که از لپ تاپ برای گیمینگ دارید چندین مدل را معرفی می‌‎کنیم. برای هر مدل توضیحاتی در مورد مشخصات، جدول مزایا و معایب و لینک خرید در نظر گرفته شده است. لپ تاپ های معرفی شده اکثرا از لپ تاپ های ایسوس هستند، زیر در بازار لپ تاپ ایران برند ایسوس از محبوبیت و فروش خوبی برخوردار است. جدای از برند ایسوس لپ تاپ هایی از برند MSI و Lenovo نیز به شما معرفی شده اند.

راهنمای خرید لپ تاپ زیر 25 میلیون تومان

پیشنهاد ما لپ تاپ لنوو gaming 3 و سپس لپ تاپ Asus FX506 می‌باشد. هر کدام را در پایین به شما معرفی کرده ایم. این 2 لپ تاپ از کارت گرافیک مجزا که برای گیمینگ بسیار ضروری است و پردازنده قدرتمند بهره می‌برند. همچنین صفحه نمایش هر 2 لپ تاپ FHD بوده و حتی صفحه نمایش لنوو گیمینگ 3 از نرخ رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند!

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3

Lenovo Ideapad Gaming 3

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3

قطعا هر برندی برای بازه قیمتی لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد. برند لنوو نیز در بازه قیمتی بیخیال ننشسته است و مدل Ideapad Gaming 3 را عرضه کرده است. این لپ تاپ از کارت گرافیک میانرده GTX 1650 و پردازنده سری 5000 رایزن مدل RYZEN 5 5600H بهره می‌برد. پسوند H در پشت نام این پردازنده به معنای High Performance یا با عملکرد بالا است. از دیگر مزایای این لپ تاپ می‌توان به صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 120Hz و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD که هر دو قابل ارتقا هستند اشاره کرد.

خرید لپ تاپ لنوو Gaming 3

مزایا

معایب

سخت‌افزار مناسب در کنار قیمت رقابتی

حافظه کم 256 گیگابایتی SSD (قابل ارتقا)

پردازنده RYZEN 5 5600H و کارت گرافیک 1650

رم 8 گیگابایتی (قابل ارتقا)

لپ تاپ Asus TUF FX506

ASUS TUF Gaming A15 FX506

ASUS TUF Gaming A15 FX506

لپ تاپ ایسوس TUF FX506 که برادر کوچکتر FX516 نیز محسوب می‌شود از پرطرفدار ترین لپ تاپ های ایسوس حداقل در بازار لپ تاپ ایران و خود وبسایت ما است. جالب است بدانید با اینکه پردازنده این لپ تاپ نسل دهمی بوده اما هنوز هم بسیاری به دلیل مشخصات خوب این لپ تاپ خواهان آن هستند. این لپ تاپ با نام کامل Asus Dash TUF A15 FX506 عرضه شده است. از مهم ترین ویژگی های آن می‌توان به پردازنده Intel Core i5 10300H و کارت گرافیک GTX 1650 به همراه 512 گیگابایت حافظه SSD از نوع NVME اشاره کرد.

خرید لپ تاپ ایسوس FX506

مزایا

معایب

پردازنده Core i5 نسل دهمی و GTX 1650

حافظه رم 8 و نداشتن SSD به صورت پیشفرض

ظاهر گیمینگ و قیمت رقابتی

صفحه نمایش 60 هرتز

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ زیر 30 میلیون تومان

شاید اگر بگوییم شما قرار است 30 میلیون تومان هزینه کنید و شاید هنوز هم پیدا کردن لپ تاپ هایی با کارت گرافیک RTX در بازه لپ تاپ های زیر 30 میلیون تومان کمی سخت شما ناراحت یا عصبانی بشوید اما جای هیچ نگرانی نیست. در اینجا 3 لپ تاپ معروف و پر فروش دیگر را نیز به شما معرفی خواهیم کرد که همه آنها از کارت گرافیک Nvidia GeFource RTX 3050 بهره می‌برد.

در این قسمت ما سعی کردیم 2-3 مدل را معرفی کنیم اما اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون تومان | بهترین لپ تاپ های گیمینگ بین 20 تا 30 میلیون تومان را بخوانید.

لپ تاپ ایسر نیترو 5

Acer Nitro 5 Banner

لپ تاپ ایسر نیترو 5

نیترو 5 نامی آشنا در تمامی لیست های راهنمای خرید لپ تاپ ما است! این لپ تاپ از ویژگی های بسیار خوبی بهره می‌برد. در این همین ابتدای کار به شما بگویم که این لپ تاپ در کانفیگ ها و نسخه های مختلفی ارائه شده است، به شکلی که فقط ما در دیجی 63 بیش از 3 نسخه آن را موجود داریم. در اینجا منظور از ایسر نیترو 5 نسخه ضعیف تر آن که قیمتی زیر 30 میلیون دارد است. این لپ تاپ با کارت گرافیک RTX 3050، صفحه نمایش 144 هرتز و پردازنده قدرتمند i5 10300H می‌تواند کانفیگ بسیار قدرتمندی را در این بازه قیمتی به شما ارائه دهد. تنها ضعف این لپ تاپ حافظه داخلی و میزان حافظه رم آن است که می‌توان آن را به آسانی ارتقا داد.

خرید لپ تاپ ایسر نیترو 5

مزایا

معایب

صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 144Hz

حافظه کم 256 گیگابایتی (قابل ارتقا)

باتری قدرتمند و پردازنده نسل دهمی

رم 8 گیگابایتی (قابل ارتقا)

لپ تاپ HP Victus 16

HP Victus 16

لپ تاپ HP Victus 16

یکی دیگر از بهترین انتخاب هایی که شما می‌توانید در بازه قیمتی زیر 30 میلیون تومان انجام بدهید، انتخاب لپ تاپ گیمینگ HP مدل HP Victus 16 است. این لپ تاپ نیز دقیقا همانند ایسر نیترو 5 است با این تفاوت که پردازنده آن کمی از پردازنده ایسر نیترو 5 قدرتمند تر بوده و همچنین یک نسل نیز جدید تر است. (پردازنده 11400H را داراست – در مقابل ایسر که پردازنده نسل دهمی 10300H را داراست.) از دیگر مزایای این لپ تاپ نیز می‌توان به ظاهر مهندسی آن اشاره کرد که یک ظاهر بسیار شیک را داراست. این لپ تاپ در اصل یک لپ تاپ مهندسی با کانفیگ قدرتمند گیمینگ است.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ HP Victus 16

مزایا

معایب

صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 144Hz

حافظه کم 256 گیگابایتی (قابل ارتقا)

ظاهر شیک مهندسی و پردازنده نسل یازدهمی

رم 8 گیگابایتی (قابل ارتقا)

لپ تاپ ایسوس TUF FX706

نمای پشتی لپ تاپ Asus FX706

نمای پشتی لپ تاپ Asus FX706

این لپ تاپ نیز مشابه لپ تاپ FX506 و FX516 بوده اما چندین تفاوت بزرگ دارد. اول که سایز صفحه نمایش 17.3 اینچی این لپ تاپ، آن را به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای مشاهده محتوا و مدیا های مختلف تبدیل می‌کند. همچنین این لپ تاپ از پردازنده نسل یازدهی CORE I5 11260H هم بهره می‌برد. نقطه قوت اصلی این لپ تاپ در کنار پردازنده و کارت گرافیکش، نمایشگرش است. نمایشگر Asus FX706 علاوه بر 17.3 اینچی بودن، رزولوشن 1080P و نرخ رفرش 144 هرتز را نیز داراست.

خرید لپ تاپ Asus مدل FX706

مزایا

معایب

باتری 90 وات بر ساعتی 3 سلولی

پردازنده می‌توانست Core i7 باشد

صفحه نمایش 17.3 اینچی

رم 8 گیگابایتی (قابل ارتقا)

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بین 30 تا 40 میلیون تومان

به دنبال یک راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ بین 30 تا 40 میلیون تومان هستید؟ حتما مقاله بهترین لپ تاپ های گیمینگ بین 30 تا 40 میلیون تومان را ببینید. در این مقاله لپ تاپ های جدیدتر در این بازه قیمتی به همراه ویژگی ها و سخت افزارشان معرفی شدند.

در این بازه قیمتی شما دست بازی در انتخاب لپ تاپ های مختلف دارید. عمدتا لپ تاپ های بالای 35 میلیون تومان از مشخصات خوبی بهره می‌برند و کارت گرافیک های RTX 3050 Ti و RTX 3060 در آنها به وفور دیده می‌شود. پردازنده لپ تاپ های بالای 35 میلیون نیز معمولا Ryzen 7 یا Core i7 است. در پایین چندین مدل از بهترین لپ تاپ های بین 30 تا 40 میلیون تومان را معرفی کرده ایم.

لپ تاپ ایسوس FX516

Asus TUF DASH F15 - FX516

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل Asus TUF DASH F15 – FX516

به جرئت می‌توان گفت ایسوس FX516 یکی از پرطرفدار ترین لپ تاپ های ایسوس و مخصوصا لپ تاپ های سری TUF است. این لپ تاپ در 3 کانفیگ و 3 نسخه مختلف عرضه شده است. هر 3 کانفیگ دارای پردازنده قدرتمند نسل یازدهمی Core i7 یعنی اینتل Core i7 11300H هستند. تفاوت نسخه های مختلف این لپ تاپ دقیقا بر سر کارت گرافیکشان است. جایی که هر 3 کارت گرافیک RTX 3050 Ti و RTX 3060 و RTX 3070 در دسترس هستند. جدای از این به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خرید این لپ تاپ را هم ندارید سری به صفحه آن بزنید زیرا از مشخصات و ویژگی های آن نا امید نخواهید شد.

مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ ایسوس FX516

در پایین نیز شما مشخصات هر 3 کانفیگ این محصول را در یک جدول به صورت کلی خواهید دید. قضاوت اینکه نقاط ضعف و قوت این لپ تاپ کدامند بر عهده شما! در کامنت ها پذیرای نظر شما هستیم!

ASUS Tuf Dash F15 FX516

پردازنده (CPU)

  •       Intel Core i7-11375H 

  •        Intel Core i7-11370H

  •        Intel Core i5-11300H

کارت گرافیک (GPU)

  •        NVIDIA GeForce RTX 3070 (Laptop, 85W)

  •        NVIDIA GeForce RTX 3060 (Laptop, 85W)

  •        NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti (Laptop, 75W)

  •        NVIDIA GeForce RTX 3050 (Laptop, 75W)

نمایشگر

  •        15.6”, Full HD (1920 x 1080), 144 Hz, IPS

  •        15.6”, Full HD (1920 x 1080), 240 Hz, IPS

  •        15.6”, QHD (2560 x 1440), 165 Hz, IPS

حافظه (SSD / HDD)

پشتیبانی از 2 SSD تا حداکثر 8000 گیگابایت

درگاه M.2 SSD

2x 2280 PCIe NVMe 3.0

رم

پشتیبانی از 2 اسلات رم تا حداکثر 64 گیگابایت

باتری

یون لیتیوم 4 سلولی - 76 وات بر ساعت

شارژر و شارژ دهی

شارژر و آداپتور 200W بر ساعتی

سیستم عامل

  •       دارای نسخه با ویندوز 10 Home یا Pro

  •       دارای نسخه با ویندوز 11 Home یا Pro

  •       دارای نسخه بدون سیستم عامل

ابعاد

  •       طول 360 میلیمتر

  •       عرض 252 میلیمتر

  •       ارتفاع 20 میلیمتر

وزن

2 کیلوگرم بدون شارژر

جنس بدنه

پلاستیک / پلی کربنات

پورت ها

  • 3x USB Type-A 3.2 Gen 1 (5 Gbps)

  • 1x USB Type-C Thunderbolt 4, Power Delivery

  • HDMI 2.0b

  • Ethernet LAN 10, 100, 1000 Mbit/s

  • Wi-Fi 802.11ax

  • Bluetooth 5.1

  • Audio jack 3.5mm Combo Jack

قابلیت ها

  • Microphone Array Microphone

  • Speakers 2x 2W, DTS: X Ultra

  • Security Lock slotKensington Lock

لپ تاپ گیمینگ MSI Sword 15

لپ تاپ MSI Sword یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت زیر 40 ملیون

لپ تاپ MSI Sword یک لپ تاپ گیمینگ زیر 40 میلیون

اگر از اینکه ما مدام در حال معرفی لپ تاپ های ایسوس هستیم خسته شده اید، بفرمایید: لپ تاپ MSI مدل Sword 15. این لپ تاپ یکی از بهترین انتخاب های شما محسوب می‌شود اگر که به دنبال لپ تاپ گیمینگ هستید و می‌خواهید در بازه قیمتی بین 30 تا 40 میلیون یک لپ تاپ انتخاب کنید.

از اصلی ترین مشخصه های اون می‌تونیم به پردازنده قدرتمند CORE I7 11800H و کارت گرافیک RTX 3050 Ti به همراه صفحه نمایش 144HZ هرتز و 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه پر سرعت SSD اشاره کنیم. این لپ تاپ به نوعی رقیب اصلی لپ تاپ Lenovo Legion 5 نیز محسوب می‌شود با این تفاوت که نرخ رفرش این لپ تاپ از 165Hz کمتر است. همچنین پردازنده لنوو لجیون 5 که در پایین معرفی شده است Ryzen 7 5800H است نه پردازنده Intel. به هر حال MSI Sword 15 یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان است.

خرید لپ تاپ MSI Sword 15

مزایا

معایب

صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 144Hz

باتری 54 وات بر ساعتی می‌توانست بهتر باشد

پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند (Core i7 - 3050TI)

باتری 3 سلولی

لپ تاپ گیمینگ لنوو لجیون 5

پورت های Legion 5

شاید تعجب کنید و از خودتان بپرسید که چرا ما برای عکس لنوو Legion 5 تصویر درگاه ها و پورت های آن را انتخاب کرده ایم؟ پاسخ بسیار واضح است. 95% از لپ تاپ ها 6 پورت USB ندارند! این لپ تاپ از 6 درگاه USB و 3 درگاه ارتباطی دیگر همانند HDMI و Lan و… بهره می‌برد. جدای از درگاه ها این لپ تاپ یکی از بهترین لپ تاپ ها در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان است. کارت گرافیک RTX 3050 Ti، پردازنده Ryzen 7 5800H و صفحه نمایش 165 هرتز از اصلی ترین مزیت های این لپ تاپ هستند. شاید تنها عیب این لپ تاپ وزن 2.4 کیلوگرمی آن باشد که با شارژرش تا 3 کیلوگرم نیز می‌رسد.

خرید لپ تاپ لنوو Legion 5

مزایا

معایب

پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند (R7 & 3050TI)

باتری 60 وات بر ساعتی می‌توانست بیشتر باشد

صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 165Hz

وزن 2.4 کیلوگرمی + شارژر 700 گرمی


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بین 40 تا 50 میلیون تومان

از آنجایی که ما به کاربرانی که نیاز به لپ تاپ گیمینگ دارند اهمیت بسیاری می‌دهیم و از آنجایی که همچنین در بازه 40 تا 50 میلیون تومان می‌توان لپ تاپ های گیمینگ متعددی پیدا کرد، ما یک مقاله تحت عنوان بهترین لپ تاپ های گیمینگ بین 40 تا 50 میلیون تومان تدارک دیده ایم که می‌توانید آن را ببینید.

در این بازه قیمتی 2 سری ROG Zephyrus و ROG Strix از ایسوس را به شما معرفی می‌کنیم. خود واژه ROG به معنای Republic Of Gamers یا جمهوری گیمر ها است. ایسوس برای جامعه گیمر خود بالا ترین ویژگی ها و امکانات را مدنظر می‌گیرد که حال با خواندن مشخصات سری ROG Strix و ROG Zephyrus متوجه آنها خواهید شد. در پایین 3 لپ تاپ معروف به شما معرفی خواهند شد:

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16

لپ تاپ ایسوس مدل Asus-rog-m16

نمای جلو از لپ تاپ Zephyrus M16 GU603

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس در بازه قیمت 40 تا 50 میلیون می‌باشد. این لپ تاپ ایسوس از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی بهره می‌برد. این لپ تاپ را در مقاله بهترین لپ تاپ ها برای تدوین یکی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین معرفی کرده ایم. این لپ تاپ از صفحه نمایش با کیفیت UHD(2K) و نرخ رفرش 165HZ بهره می‌برد! دارای 2 نسخه و 2 کانفیگ متفاوت نیز هست که هر 2 کانفیگ را برای شما عزیزان در پایین لینک کرده ایم:

خرید لپ تاپ ایسوس Zephyrus M16 (با پردازنده Core i7 و RTX 3050 Ti)

خرید لپ تاپ ایسوس Zephyrus M16 (با پردازنده Core i9 و RTX 3060 MAX-Q)

نقاط قوت لپ تاپ Zephyrus M16

صفحه نمایش UHD با نرخ رفرش 165Hz

کارت گرافیک قدرتمند RTX سری 3000 

پردازنده قدرتمند Core i7 & i9 نسل یازدهمی

باتری قدرتمند 90 واتی و ظاهر زیبا

لپ تاپ ایسوس TUF F15 FX507zr

Asus TUF F15 FX507

لپ تاپ ایسوس مدل FX507

آیا در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ به دنبال یک لپ تاپ نسل 12 با پردازنده و کارت گرافیک و یک اسمبل به طور کلی فوق العاده هستید؟ بیایید که مدل TUF FX507zr را به شما معرفی کنیم. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس مشخصات فوق العاده خوبی دارد. پردازنده این لپ تاپ 14 هسته و 20 ترد دارد! همچنین این لپ تاپ از کارت گرافیک RTX 3070 و صفحه نمایشگری با نرخ رفرش 300 هرتز بهره می‌برد! بازه قیمتی این لپ تاپ نیز بسیار فوق العاده است و یکی از بهترین انتخاب های شما محسوب می‌شود.

مشخصات این لپ تاپ فوق العاده:

  • CPU :Intel® Core™ i7-12700H
  • RAM :16GB DDR5
  • SSD:1TB NVMe
  •  VGA: RTX 3070 8GB DDR6 85W
  • DISPLAY: 15.6 FHD 300Hz

ضمن اینکه جعبه گشایی و آنباکس این لپ تاپ فوق العاده را می‌توانید در صفحه آنباکس لپ تاپ ببینید.

مزایا

پردازنده 14 هسته ای  i7-12700H

1 ترابایت حافظه SSD NVME نسل 4

کارت گرافیک RTX 3070 8GB DDR6

حافظه رم DDR 5 و نمایشگر 300 هرتز!

خرید لپ تاپ ایسوس TUF FX507zr

لپ تاپ ایسوس سری G15 G513

ROG-Strix-G15 G513-1080p

لپ تاپ ایسوس g513

سری ROG Stix ایسوس دارای مدل های مختلفی می‌باشد. به نوعی گل سر سبد لپ تاپ های گیمینگ ایسوس سری G513 می‌باشد. لپ تاپ های این سری از بالاترین کانفیگ های موجود در بازار بهره می‌برند. صفحه نمایش هایی با نرخ رفرش بالا، کارت گرافیک ها و پردازنده های قدرتمند و هر چیزی را که بخواهید می‌توانید در سری لپ تاپ های ایسوس ROG Strix G513 ببینید. برای دیدن مدل های مختلف و کانفیگ های این لپ تاپ به صفحه آن مراجعه کنید.

لپ تاپ های ایسوس سری G513 از 35 میلیون تومان تا 70 میلیون تومان و حتی بیشتر تنوع مدل دارد. در وبسایت خود ما فقط 4 مدل از این لپ تاپ موجود است! به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به صفحه این لپ تاپ سری بزنید.

خرید لپ تاپ ایسوس G513

مزایا

صفحه نمایش با نرخ رفرش 300Hz😐

32 گیگابایت رم با فرکانس 3200MHz

کارت گرافیک RTX 3070 8GB

پردازنده فوق قدرتمند Ryzen 9 5900H

ایسوس زفیروس G14 GA401

ایسوس-زفیروس-G14-GA401iU

ایسوس زفیروس G14 GA401

سری Zephyrus در سال 2021 با تمرکز بر روی 2 مورد عرضه شد. مورد اول وزن سبک و استایل مهندسی لپ تاپ است، به شکلی که این لپ تاپ با وزن باور نکردنی 1.67 کیلوگرم عرضه شده است. چنین وزنی برای یک لپ تاپ گیمینگ با مشخصاتی همانند پردازنده فوق العاده قدرتمند Ryzen 9 4900HS و کارت گرافیک GTX 1660TI همراه شده است. علاوه بر این زفیروس GA401 دارای نسخه های متعدد است که در پایین 2 مدل از آن لینک شده است. این لپ تاپ همچنین از ویژگی AniME Matrix نیز بهره می‌برد.

خرید لپ تاپ ایسوس زفیروس GA401 (با پردازنده Ryzen 9)

خرید لپ تاپ ایسوس زفیروس GA401 (با پردازنده Ryzen 7)

لپ تاپ گیمینگ برای افراد خاص

در بالاتر به شما گفتیم که اگر جز 4 دسته زیر هستید به پایین بیایید و لپ تاپ مخصوص خودتان را انتخاب کنید. حال اگر گیمر هستید، طراح هستید، نیاز به یک لپ تاپ برای پردازش های بالا دارید و می‌خواهید با کمی آینده نگری اقدام به خرید لپ تاپ گیمینگ کنید توضیحات پایین را حتما بخوانید. برسیم بر سر سوال اینکه چه افرادی لپ تاپ گیمینگ می‌خرند؟

گیمر ها | برای بازی کردن!

خوب بهتر است در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ کمی حرفه ای تر به لپ تاپ های مخصوص بازی بپردازیم. چند نکته در ابتدای این بخش باید خدمت شما بگوییم:

  1. بازی یکی از سنگین ترین کارهایی است که می توان با یک لپ تاپ یا کامپیوتر انجام داد. (مخصوصا در سال 2022)
  2. بازی مدت زمان زیادی سیستم شما را در حالت حداکثر توان استفاده از قطعات قرار میدهد پس باید به کولینگ لپ تاپ خود اهمیت دهید.
  3. در سیستم بازی ها هر چقدر کیفیت بالاتر و نرخ فریم بیشتر برای لذت بازی کردن بخواهیم باید سخت افزار قدرتمند تر داشته باشیم پس: «هر چقدر پول میدهیم آش میخوریم😅»

اگر بودجه محدودی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت را حتما بخوانید. همچنین در ادامه نیز توضیحاتی خدمت مخاطبین عزیزی که محدودیت بودجه رو به رو هستند ارائه شده است. در ابدا شاید پیش خود فکر کنید که پس چرا در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ چرا قبل از گیمرها در مورد انیمیشن کارها صحبت نکردیم؟ استفاده آنان نیز مانند گیمرها می باشد و چند نکته دارد که در اخر بحث به آن میپردازیم.

چند لپ تاپ گیمینگ مخصوص بازی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم:

The-best-gaming-laptops

طراحان | برای طراحی و ادیت

آن دسته از طراحانی که نیاز به لپ تاپ هایی با کارت گرافیک مجزا دارند بسته به نرم افزار هایی که با آن تولید تصاویر سه بعدی می کنند. در بعضی از نرم افزار ها CPU و GPU به شدت درگیر می‌شوند. نرم افزار Aftter Effect یکی از این نرم افزار هایی است که مثال می‌زنیم. این نرم افزار به حداقل 16GB رم و یک CPU 8 هسته ای برای اجرا نیاز دارد! حداقل مشخصات سخت افزاری این نرم افزار را در مقاله بهترین لپ تاپ ها برای تدوین و ادیت فیلم توضیح داده ایم. حال بسته به نرم افزار مورد نظر خود برای طراحی می‌توانید تصمیم بگیرید که به سراغ لپ تاپ گیمینگ بیایید یا نه.

البته تمامی نرم افزار های طراحی نیاز به چنین سیستم سخت افزاری قدرتمندی ندارند اما اگر می‌خواهید که مطمئن شوید. این نرم افزار ها بر روی لپ تاپ شما به بهترین شکل اجرا می‌شوند و از اجرای راحت و روان چنین نرم افزار هایی بر روی لپ تاپ خود لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به لپ تاپ های گیمینگ بزنید. همانطور که میدانید نسل های جدید کارت گرافیک ها بیشتر به خاطر پیشرفت نرم افزار های سه بعدی سازی و به طبع بازی ها پیشرفت می‌کنند.

چند لپ تاپ گیمینگ مناسب طراحی:

افرادی که قصد خرید لپ تاپ مناسب تدوین دارند حتما باید به لپ تاپ های گیمینگ توجه کنند.

افرادی که قصد خرید لپ تاپ مناسب تدوین دارند حتما باید به لپ تاپ های گیمینگ توجه کنند.

برنامه نویسان پردازشی | نیاز به پردازش های گسترده دارند

در این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ما افرادی را برنامه نویس پردازشی می نامیم که محاسبات عددی سنگین مانند مش گیری یا پردازش تصویر و یا محاسبات سیالات در نرم افزار هایی همچون متلب و میپل را انجام می‌دهند. این دسته از برنامه نویس ها و مخاطبینی که نیاز به لپ تاپ گیمینگ دارند، عموما افرادی هستند که همواره عموم کار آنها بر رویه آرایه های چند بعدی یا دیتابیس های بسیار بزرگ می باشد که پردازش ان های نیاز به زمان های طولانی مدت دارد.

یا کسانی که کار های virtualization (ویرچوالزیش) یا همان چند سیستم عاملی انجام میدهند و به تعداد نخ زیادی (Threads) احتیاج دارند. در کل میتوان گفت آن سری از برنامه نویسانی که مدت زمان طولانی پردازنده لپ تاپ آنها در گیر کارهای محاسباتی است برای دوام بیشتر بهتر است که لپ تاپ گیمینگ تهیه نمایند.

البته در کارهای پردازشی نقش کارت گرافیک را هم نباید نادیده گرفت زیرا پردازش های فلوتینگ یا همان اعشاری بیشتر توسط کارت گرافیک لپ تاپ انجام میشود. اگر شما جزء دسته بالا هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری هم به مقاله خرید بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی نیز بزنید. در این مقاله معیار های دیگری به جز CPU لپ را نیز مدنظر گرفتیم.

چند لپ تاپ گیمینگ مناسب پردازشی:

قطعات مهم و مورد تاکید یک لپ تاپ گیمینگ کدامند؟

نه تنها در لپ تاپ های گیمینگ بلکه حتی در لپ تاپ های مهندسی نیز 5 قطعه است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. 2 جز سخت افزاری از این 5 قطعه نیز بسیار از دیگر قطعات مهم ترند. این 5 قطعه عبارتند از:

  1. کارت گرافیک یا GPU
  2. پردازنده مرکزی یا CPU
  3. صفحه نمایش یا Display
  4. حافظه رم
  5. حافظه داخلی

کارت گرافیک در لپ تاپ های گیمینگ

به کارت گرافیک اصلاحاً VGA نیز گفته می‌شود اما عبارت صحیح تر آن GPU به معنای Graphics Processing Unit یا واحد پردازش گرافیکی است. در لپ تاپ های گیمینگ کارت گرافیک حرف اول را می‌زند؛ در بسیاری از کاربرد ها پردازنده به عنوان قلب و مغز لپ تاپ یا هر سیستم کامپیوتری نقش اصلی را ایفا می‌کند اما در بازی ها داستان متفاوت است. در بازی ها برای رندر تمامی تصاویر گرافیکی و اجرای روان بازی ها نیاز به کارت گرافیک قدرتمند است. از آنجایی که کارت گرافیک بسیار مهم می‌باشد ما در وبسایت خودمان یک بنچمارک کارت گرافیک نیز ساخته ایم که در آن رده بندی کارت گرافیک های لپ تاپ و نکات بسیار مهمی را ذکر کرده ایم.

در مقاله راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بیشتر سعی کرده این تا در مورد حداقل های صحبت کنیم مثلا شما سیستم های قدرتمند تر را نیز میتوانید انتخاب کنید. یک کارت گرافیک 65 تا 90 واتی برای کار شما کاملا کافی است و احتیاج به بیشتر از نخواهید داشت حال هر چقدر سری کارت گرافیک بالاتر اینده نگری بیشتری را به ارمغان می آورد اما باز هم نگران نباشید چون هنوز هم کارت گرافیک های نسل 8 و 9 در این حیطه کارایی دارند . حتی اگر بودجه خرید لپ تاپ های با گرافیک RTX را هم ندارید GTX 1650 یا GTX 1660TI هم به خوبی جواب گوی شما خواهد بود ولی از فناوری VRAY هایی با ورژن جدید پشتیبانی نخواهند کرد.

Laptop Hardware
آیا قدرت کارت گرافیک های لپ تاپ کم است؟

سوالی که در اینجا به آن پاسخ می‌دهیم سوال بسیاری از مخاطبین ما می‌باشد. در ادامه و در بحث تخصصی TDP لپ تاپ، کمی به آن پرداخته ایم اما به طور کلی نه. قدرت کارت گرافیک های لپ تاپ ها مخصوصا در سری RTX اصلا کم نیست. این سری کارت گرافیک ها قدرت اجرای بازی ها و برنامه ها به بهترین شکل ممکن و با نرخ فریم بالا را دارند. در پایین برای شما بنچمارک کارت گرافیک های سری RTX 3000 را گذاشته ایم. این بنچمارک ها در کیفیت 1080p گرفته شده اند.

بازی GTA V

نام گرافیک

نرخ فرم در حداقل کیفیت

نرخ فریم در حداکثر کیفیت

Nvidia GeForce RTX 3050 (Laptop)

180

42

Nvidia GeForce RTX 3050 Ti (Laptop)

126

40

Nvidia GeForce RTX 3060 (Laptop)

178

58

Nvidia GeForce RTX 3070 (Laptop)

144

65

بازی Red Dead Redemption 2

نام گرافیک

کیفیت low

کیفیت Medium

کیفیت High

Nvidia GeForce RTX 3050 (Laptop)

86

52

28

Nvidia GeForce RTX 3050 Ti (Laptop)

94

57

30

Nvidia GeForce RTX 3060 (Laptop)

105

76

45

Nvidia GeForce RTX 3070 (Laptop)

94

74

48

بازی Apex Legends

نام گرافیک

نرخ فرم در حداقل کیفیت

نرخ فریم با کیفیت حداکثر

Nvidia GeForce RTX 3050 (Laptop)

178

93

Nvidia GeForce RTX 3050 Ti (Laptop)

212

117

Nvidia GeForce RTX 3060 (Laptop)

271

149

Nvidia GeForce RTX 3070 (Laptop)

242

158

پردازنده در لپ تاپ های گیمینگ

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ برای کار های طراحی و یا کار های پردازشی دارید از CPU یا پردازنده مرکزی به هیچ وجه غافل نشوید. نه تنها در لپ تاپ ها، بلکه در هر سیستم کامپیوتری که دارای سیستم عامل باشد، تمامی دستورات را ابتدا CPU اجرا می‌کند. از قدرت CPU همین را بگویم که امروزه حتی ضعیف ترین CPU ها قدرت بیش از 2 گیگاهرتز را دارند. این بدان معناست که یک پردازنده مرکزی قابلیت اجرای 2 میلیارد دستور در ثانیه را دارد. حال شاید سوال پیش بیایید که «آیا CPU مهم تر است یا GPU؟» پاسخ سوال باز می‌گردد به نیاز شما. شما باید مطمئن شوید که قرار است با چه نرم افزار هایی قصد دارید کار کنید.

با آنها کار کنید نیاز به کارت گرافیک قدرتمند تر دارند یا پردازنده قدرتمند تر؟ در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید رده بندی پردازنده های لپ تاپ را ببینید و بفهمید که کدام CPU از دیگری قوی تر است، حتما سری به بنچمارک CPU بزنید. قدرت و دیگر معیار های یک پردازنده همانند فرکانس کاری، تعداد هسته و.. هر چقدر بالاتر باشد حتما عملکرد بهتر و روانتری را تجربه خواهیم کرد . اما بسته به محدوده بودجه پردازنده های i7 یا i5 را به شما پیشنهاد می‌کنیم و البته در پردازنده های AMD نیز سری های رایزن دوش تا دوش اینتل و حتی بیشتر از اینتل برای شما کارایی خواهند داشت. نمونه پردازنده Ryzen 7 5800H که امتیاز بنچمارک و عملکرد آن مشابه Core i7 11800H می‌باشد.

بنچمارک CPU - رده بندی پردازنده های لپ تاپ

آیا نمایشگر، رم حافظه داخلی و… مهم نیستند؟

جدای از CPU و GPU باید به شما بگوییم که قطعات مهم دیگری نیز در بحث پردازش ها و اجرای بازی ها و برنامه ها دخیل هستند. تمامی تعامل شما با لپ تاپ تان بر اساس 3-4 جزء است: صفحه نمایش و بلندگویی که از آنها تصاویر و صدا دریافت می‌کنید و کیبورد و تاچ پدی که با آن به لپ تاپ دستورات را می‌دهید. بنابراین مهم است که لپ تاپ شما از صفحه نمایش با کیفیت و با پشتیبانی از نرخ رفرش بالا داشته باشید، تا از تعامل با لپ تاپتان بیشترین بهره را ببرید.

همچنین اگر نخواهیم عمیق شویم و به طور کلی بگوییم حافظه RAM و SSD هر 2 بر سرعت سیستم شما بسیار تاثیر گذارند. حال یکی بر روی سرعت اجرای نرم افزار ها و مولتی تسکینگ سیستم شما و دیگر بر روی سرعت ذخیره سازی فایل ها و لودینگ بازی ها. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز به این بحث علاقه مند هستید، مقاله معرفی قطعات سخت افزاری لپ تاپ را از دست ندهید.

نکاتی تخصصی در مورد خرید لپ تاپ برای گیمر ها

خوب خدا روشکر گیمرها با هر نسل کارت گرافیکی می‌تونن بازی کنند ولی کیفیت بالا و نرخ فریم پایین موجب لگ خوردن و خرابی زود هنگام لپ تاپ باعث میشه که در اینجا ما توصیه می‌کنیم گیمر های عزیز سعی کنند بهینه ترین لپ تاپ ها را برای خود انتخاب کنند. با توجه به این که لپ تاپ ها امروزه خیلی گران شده اند پس حتی رعایت چند نکته نیز می‌تونه چندین میلیون پول رو تو جیب ما نگه داره پس سعی می‌کنیم در مقاله راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ این نکات طلایی رو خدمتتون بگیم.

ظرفیت رم کارت گرافیک آنچنانی مهم نیست

شاید کسایی که خیلی با کارت گرافیک آشنایی نداشته باشند فکر کنن ظرفیت رم کارت گرافیک هرچقدر بالاتر باشه خوب این گرافیک قویتر هستش این تصور فقط برای گرافیک های هم نسل صدق میکنه مثلا یک گرافیک RTX3050TI 4GB از یک گرافیک RTX 3060 6GB ضعیف تر عمل میکنه تا اینجای کار این رو میپذیریم. اما همه گرافیک ها رو شما نمی‌تونید با یک چوب بزنید😅؛ به عنوان مثال RTX 3050TI عملکردی کمی بهتر از RTX 2060 6GB یا حتی GTX 1070 8GB داره با اینکه 2 یا 4 گیگابایت هم ظرفیت رم کارت گرافیک کمتری هم داره.

و جالب تر اینکه قیمت این گونه لپ تاپ ها به مراتب پایین تر از 2060 یا 1070 هستش. حتما از خودتون می پرسین این قویتر و ضعیفتر رو از کجا تشخیص بدم؟ بفرمایید رده بندی و بنچمارک کل کارت گرافیک ها رو از اینجا میتونین مشاهده کنید. خوب بهتره یکم بحث رو تخصصی تر کنیم تا حالا دقت کردین مثلا ایسوس های سری راگ خیلی گرونتر از سری FX هستن و بعضی از ما با یک چهره پیروز مندانه میریم اون FX یا نیترو 5 یا IP3 رو میخریم. در خیلی موارد کلاه سرمون رفته چون هیچ ارزونی بی حکمت نیست.

Nvidia GPU

TDP در کارت گرافیک

یک مبحث مهم دیگری در کارت گرافیک وجود دارد به نام TDP مقدار جریانی که سازنده یک لپ تاپ برای آن لپ تاپ در نظر گرفته است. اگر بخواهم یک مثال واضح برای شما بیان کنم باید موتور یک ماشین رو مثال بزنم فرض کنید دو موتور با قدرت یکسان به یکی 2000 سی سی در ثانیه سوخت برسونیم به دیگری 3000 سی سی. پس مثلما اونی که بیشتر بهش سوخت رسیده سریع تر حرکت میکنه پس اگر یک موتور قویتر سوخت کمتری به نسبت ضعیفتر بهش برسه شاید عملکرد ضعیف تری هم داشته باشه.

این مثال در دنیای کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر هم کاملا صدق میکنه مثلا دوستانی که دنبال لپ تاپ های گیمینگ با گرافیگ گردن کلفت میگردن بدونن گرافیک RTX 2070 SUPPER فقط از گرافیک RTX 3070 145 واتی ضعیفتره و قیمت لپ تاپش هم خیلی ارزونتره . خوب حتما میپرسین مگر شرکت بیماره که این برق رسانی رو محدود میکنه؟ بزاره گرافیک کارش رو بکنه. ولی خوب هرچقدر برق رسانی بالاتر بره مصرف انرژی بیشتر و کولینگ حرفه ایی تری نیاز هست…

خوب اگر دارین لپ تاپی با گرافیک بالای 110 وات بر میدارین احتمال خییلی زیاد پردازنده شما هم TDP 45 واتی داره یا از پردازنده های رده بالای سال ساخت خودش مثل i7 11800h استفاده میکنه و اگر زیر 90 وات بر میدارین احتمالا 35 واتی هستش یا پردازنده های سری ضعیف تر مثل i7 11370h بر روی این لپ تاپ ها قرار گرفته است . البته لازم به ذکر هست دمای پردازنده ها قابل کنترل تر از کارت گرافیک هستش و این حرفی که میزنیم قطعیت صد در صد نداره فقط میگیم تا بهش دقت کنید.

خوب پس گرافیک و پردازنده قوی تر باعث میشه کمی سرعت رفریش صفحه ما در بازی بالا بره وپنل led 60 هرتزی باعث بشه تصاویر رو با یک تاخیر خیلی کمی مشاهده کنیم. به همین منظور پنل های 120 144 هرتز بر روی خیلی از دستگاه های گیمینگ قرار گرفته تا این مشکل خیییلی کوچیک رو هم بر طرف کنند. البته بر روی لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای تر پنل های 240 300 و حتی جدیدا 360 هرتز قرار داده شده پس الان متوجه شدیم سری راگ هلیوس یا لژیون الکی هم گرون نیستن. تا اینجا چیز هایی رو که گفتیم حداقل نیاز های یک لپ تاپ گیمینگ بودن در کاربرد های مختلف یک لپ تاپ بالا رده.

به وزن لپ تاپ توجه داشته باشید

اگر لپ تاپ را فقط برای گیمینگ و بازی کردن نیاز داشته باشید و نخواهید که آن را دائماً به جا های مختلف ببرید، شاید اینکه بگوییم باید حتما به وزن توجه داشته باشید کمی اشتباه به نظر برسد اما باور داشته باشید که حمل کردن یک لپ تاپ گیمینگ با وزن 1.8 کیلوگرم بسیار آسان تر از حمل یک لپ تاپ گیمینگ با وزن 2.8 کیلوگرم است.

شاید در اینجا بگویید که این فقط 1 کیلوگرم تفاوت است و این همه آشوب و غوغا برای چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شارژر اکثر لپ تاپ های گیمینگ به دلیل پردازش قوی پردازنده از توان بالایی (اکثرا بالای 180 وات) بهره می‌برند و خود شارژر ها نیز حداقل 0.4 کیلوگرم وزن دارند. حال بیایید تصور کنیم که یک لپ تاپ 2.8 کیلوگرمی + 0.4 کیلوگرم شارژر را به همراه موس و کول پد و… را بخواهید به همراه خود حمل کنید. کمی سخت به نظر می‌رسد اینطور نیست؟

تعدادی از منابع

برای نوشتن این مقاله تجربیات چندین و چند سال فعالیت در بازار لپ تاپ گیمینگ و همچنین 17 سال سابقه تعمیرات و فعالیت در حوزه انواع لپ تاپ و… مدنظر گرفته شده است.

نیاز شما و سوالاتی که در طی این سال ها گیمر ها و مخاطبینی که نیاز به لپ تاپ گیمینگ داشتند، از مهم ترین منابع این مقاله به شما می‌آید. جدای از این منابع زیر نیز می‌توانند به شما در مورد راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ کمک کنند:

سوالات متداول

در این بخش به تعدادی از سوالات متدوال شما عزیزان در مورد لپ تاپ های گیمینگ پاسخ داده ایم. اگر هر سوال دیگری داشتید می‌توانید در بخش کامنت ها از مشاوره و راهنمایی رایگان بهره ‌ببرید.

چه کسانی بیشتر به لپ تاپ گیمینگ نیاز دارند؟

گیمر های علاقه مند به بازی، گرافیست ها و طراحان، برنامه نویسان پردازشی و هر شغل و حرفه ای که در آن نیاز به لپ تاپ با کارت گرافیک و CPU قدرتمند وجود داشته باشد. این افراد به اضافه افرادی که آینده نگری دارند و به هر دلیلی می‌خواهند لپ تاپ گیمینگ بخرند بیشتر به لپ تاپ گیمینگ نیاز دارند.

چرا قیمت لپ تاپ گیمینگ بالاست؟

پاسخ این به عوامل بسیاری باز می‌گردد. سیاست شرکت ها به همراه کمبود چیپ های پردازشی در سال های اخیر و افزایش قیمت ارز از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت لپ تاپ های گیمینگ هستند.

چگونه یک لپ تاپ گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟

بسته به نیاز های خودتان و بودجه مورد نظرتان ما در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به شما کمک کردیم که یک لپ تاپ گیمینگ را انتخاب و اقدام به خرید آن کنید. 2 عامل بودجه مورد نظر و نیاز اصلی شما از مهم ترین عوامل انتخاب لپ تاپ گیمینگ هستند.

مهم ترین قطعه لپ تاپ های گیمینگ کدام است؟

در لپ تاپ های گیمینگ کارت گرافیک حرف اول را می‌زند. سپس به ترتیب پردازنده، صفحه نمایش و حافظه رم و حافظه SSD بیشترین اولویت را دارند. برای اجرای بازی ها در بهترین حالت و رندر گرفتن گرافیکی نقش کارت گرافیک و پردازنده بسیار پر رنگ است.

اصلی ترین برند لپ تاپ های گیمینگ کدامند؟

برند های ایسوس، MSI و ریزر اصلی ترین بازیگران دنیای لپ تاپ های گیمینگ هستند. لنوو، ایسر و HP نیز محصولاتی را به بازار لپ تاپ های گیمینگ عرضه می‌کنند. در مقاله «بهترین برند لپ تاپ های گیمینگ | کدام مارک گیمینگ خوبه؟» توضیحات کاملی در مورد برند لپ تاپ های گیمینگ ارائه دادیم.

سخن نهایی در مورد راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

در مقاله راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ گیمینگ سعی کردیم طیف گسترده ای از افراد رو که ممکنه لپ تاپ گیمینگ مورد استفادشون قرار بگیره رو مخاطب خودمون قرار بدیم ولی خوب مسلما خیلی افراد در ذهن ما نبودند یا حداقل برخوردی با نیازهاشون رو نداشتیم. ولی در کل خیلی از افراد هستند که برای آینده نگری یا اینکه هزینه آن برای آنها مهم نیست برای خرید این گونه لپ تاپ ها اقدام می‌کنند. مثلماً لپ تاپ های گیمینگ از کیفیت، استحکام و قدرت تعمیر پذیری بیشتری نسبت به لپ تاپ های خانگی و مهندسی برخوردارند.

یکی از چالش های اصلی مخاطبین ما این است که برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC؟ در مقاله لینک داده شده کاملا این مورد را برای شما عزیزان بدون جهت گیری به سمت و سوی خاصی توضیح داده ایم و به شدت پیشنهاد می‌کنیم اگر با محدودیت بوجه رو به رو هستید لپ تاپ گیمینگ بخرید نه PC. قیمت تمام شده یک لپ تاپ گیمینگ همانند FX516 که در بالاتر معرفی شد، بسیار کمتر از یک PC با کانفیگ مشابه خواهد شد.

در همینجا نیز جا دارد که ذکر کنیم یکی از بزرگترین معایب لپ تاپ های گیمینگ وزن آنها برای حمل و نقل و همچنین بحث خنک سازی آنها در بازی ها می‌باشد که به همه آنها نیز در مقاله لینک شده پرداخته ایم. امید واریم که در مقاله راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ گیمینگ توانسته باشیم گوشه ای از نیاز های شما را براورده کرده باشیم. نظرات و سوالات خودتان را حتما برای ما کامنت کنید. نوشتن این مقاله حاصل تجربیات چندین و چند ساله و فعالیت و فروش در حوزه لپ تاپ گیمینگ بوده است.

مشتاقانه منتظر سوالات و نظرات شما هستیم امیدواریم که توانسته باشیم با این مقاله به خرید شما کمک کرده باشیم.🌹🙏

4.7/5 - (4 امتیاز)

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

author-avatar

درباره محمد‌علی عصایی

محمد علی عصایی هستم، یکی از هزارن علاقمه مند به دنیای تکنولوژی. فعالیت حرفه ای من بر روی تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و SEO است، اما علاقه شدیدی به دنیای لپ تاپ و موبایل هم دارم. بیشتر از 5 سال فعالیت توی حوزه موبایل، لپ تاپ و تکنولوژی!

21 نظر در “راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ + مشاوره و معرفی بهترین مدل ها

  1. بازتاب: معرفی 9 تا از ارزان ترین لپ تاپ های ایسوس - دیجی 63
  2. بازتاب: قبل از خرید لپ تاپ چه کنیم؟ نکات تجربی خرید لپ تاپ - دیجی 63
  3. hamed گفت:

    سلام از کجا می‌تونم مشاوره قبل از خرید بگیرم؟ لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 مدنظرم هست. ممنون

    1. محمد‌علی عصایی گفت:

      سلام و عرض ادب، بسیار هم عالی لپ تاپ بسیار خوبیه.
      برای گرفتن مشاوره قبل از خرید می‌تونید در بخش کامنت ها سوالات خودتون رو مطرح کنید و همچنین در بخش آنباکس لپ تاپ ویدیوی جعبه گشایی و بررسی تخصصی لپ تاپ مدنظرتون رو ببینید.
      در آخر باید به شما عرض کنم که اگر قبل از خرید مجددا سوالی براتون پیش اومد می‌تونید با شماره 36473360-071 | بخش فروش تماس بگیرید.

  4. احسان گفت:

    سلام ببخشید بین FX506HI و ROG Zephyrus G14 کدوم رو پیشنهاد میدید؟ پردازنده و نمایشگر برام خیلی مهمه.

    1. محمد‌علی عصایی گفت:

      سلام احسان جان، اگر نسخه های هم قیمت این 2 لپ تاپ رو مدنظر بگیریم، ایسوس FX506Hi ارزش خرید بیشتری داره. با این وجود انتخاب نهایی بر عهده شماست؛ حتی شما می‌تونید صبر کنید تا نسل جدید هر کدوم از سری ها یعنی GA402 و FX507 هم به بازار به طور کامل عرضه بشوند.

  5. بازتاب: بهترین لپ تاپ گیمینگ 20 تا 30 میلیون تومان کدامند؟ - دیجی 63
  6. بازتاب: بهترین برندهای لپ تاپ گیمینگ - دیجی 63
  7. بازتاب: اصلا لپ تاپ گیمینگ بخریم یا نه؟ چرا لپ تاپ گیمینگ بخریم؟
  8. بازتاب: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 30 تا 40 میلیون تومان - دیجی 63
  9. محمد مهدی گفت:

    سلام بین لپ تاپ لنوو یوگا 6 و لنوو Gaming 3 کدوم رو پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما لپ تاپ هایی با پردازنده های AMD ارزش خرید دارند؟

    1. محمد‌علی عصایی گفت:

      سلام برای مصارف گیمینگ قطعا لپ تاپ Ideapad Gaming 3 بهتر هست (کارت گرافیک GTX 1650). اما اگر قطعه CPU برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار هست و به دنبال الترابوک یا لپ تاپ مهندسی هستید می‌تونید به Yoga 6 لنوو هم فکر کنید. در جواب بخش دوم سوالتون هم باید بگم بله ارزش خرید دارند (مخصوصا برای لپ تاپ های سال 2021 و 2022).

  10. علیرضا گفت:

    سلام بین لپ تاپ HP Victus 16 و ایسر نیترو 5 توی بازه 30 میلیون تومان کدوم رو پیشنهاد می‌دید؟ بیشتر از 30 میلیون نمی‌تونم هزینه کنم. بیشتر استفاده ام برای گیمینگ و بازی کردن هست. مرسی

    1. محمد‌علی عصایی گفت:

      سلام و عرض ادب. اگر انتخاب شما فقط بین این 2 لپ تاپ باشه، لپ تاپ HP Victus 16 حداقل روی کاغذ از پردازنده بهتر (11400H در مقابل i5 10300H) بهره می‌بره. جدای از این مشخصات هر 2 لپ تاپ نزدیک به هم دیگه هست. شما می‌تونید از بخش مقایسه سایت استفاده کنید و با هم این 2 رو مقایسه هم کنید.

  11. بازتاب: قدرتمندترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 - دیجی 63
  12. بازتاب: بهترین لپ تاپ های گیمینگ بین 40 تا 50 میلیون + ویدیو
  13. بازتاب: راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021 - دیجی 63
  14. بازتاب: لپ تاپ گیمینگ گران می شود - دیجی 63
  15. بازتاب: معرفی و خرید لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت 🎮 - دیجی 63
  16. بازتاب: بهترین لپ تاپ ها برای تدوین و ادیت فیلم 🎞️- دیجی 63
  17. بازتاب: راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی در سال 2022 👨‍🎓- دیجی 63

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.