بازار لپ تاپ

جدیدترین قیمت لپ تاپ در بازار ایران

2020 09 14 115410

رشد ۱۰۶ درصدی قیمت‌های لنوو

براساس آمار‌های ارائه‏ شده از سوی فروشگاه‌های آنلاین، لنوو دومین برند پرفروش در بازار لپ‏‌تاپ ایران پس از برند ایسوس است. بررسی قیمت‌های ۶۳ محصول این برند نشان می‌دهد میانگین قیمت این ۶۳ محصول حدود ۱۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بوده و همچنین طی مدت پنج ماه اخیر (۲۲ فروردین تا ۲۲ شهریور) به‏‌طور میانگین قیمت‌های برند لنوو افزایش ۱۰۶ درصدی داشته است.

در ادامه در جدول «شماره دو»، تغییرات قیمت پنج ماه اخیر ۶ محصول منتخب مقایسه شده است که نتایج آن نشان می‌دهد محصولی (Lenovo IdeaPad۳۳۰) که در فروردین سال جاری حدود ۴.۵ میلیون تومان بوده، با افزایش ۹۴ درصدی، قیمت آن به ۸.۷ میلیون تومان در روز‌های اخیر رسیده است. محصول دیگر این گروه (Intel i۵، ۸۲۶۵U) در فروردین حدود ۱۲ میلیون تومان قیمت داشته که با افزایش ۱۰۷ درصدی آن، حالا حدود ۲۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. در این گروه نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین افزایش قیمت‌ها در طیف قیمتی پایین‌تر از ۱۵ میلیون تومان رخ داده و قیمت اغلب محصولات این رده رشدی بیش از صددرصد را در پنج ماه اخیر تجربه کرده‌اند.
2020 09 14 104223
گرانی ۹۳ درصدی و خداحافظی با ارزان‌های اچ‌پی
طبق آمار‌های ارائه ‏شده در گزارش فروشگاه‌های آنلاین ازجمله دیجی‎کالا، پس از برند‌های ایسوس و لنوو، اچ‌پی سومین برند پرفروش در بازار لپ‎تاپ ایران طی سال گذشته و نیمه اول امسال بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود کاهش تقاضا در ماه‌های اخیر، محصولات این برند از تنوع کمتری در بازار ایران برخوردار بوده و کاهش عرضه به‎ویژه در محصولات پرتقاضا و ارزان‌تر این برند، حالا در افزایش قیمت‌ها نیز چندان بی‌تاثیر نبوده است.

بررسی‌ها از قیمت ۱۴ محصول این برند بدون درنظر گرفتن اقلام لوکس و گران، نشان می‌دهد میانگین قیمت محصولات HP درحال‎حاضر نزدیک به ۲۳ میلیون تومان است. همچنین قیمت‌های این برند طی پنج ماه اخیر به‎طور متوسط ۹۳ درصد رشد داشته است. برای نمونه یکی از محصولات این گروه (HP ۱۵T DA۲۱۸۹NIA) در فروردین سال جاری حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت داشته که حالا این محصول طی این مدت با افزایش ۹۰ درصدی بیش از ۱۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دیگر محصول این برند (HP ۲۵۵ G۷ Ryzen ۵، ۲۵۰۰U) نیز طی مدت پنج ماه اخیر با افزایش ۱۰۲ درصدی، قیمت آن از ۷.۸ میلیون تومان در فروردین به حدود ۱۶ میلیون تومان در روز‌های اخیر رسیده است.

2020 09 14 104141

رشد ۱۱۲ درصدی پرتقاضا‌های ایسر
بررسی‌ها نشان می‌دهد ایسر در سال گذشته و نیمه اول امسال چهارمین برند پرتقاضای فروشگاه‌های آنلاین بوده است. بررسی قیمت‌های ۳۲ محصول این گروه نشان می‌دهد درحال‏ حاضر ارزان‌ترین محصول این گروه که قابلیت استفاده از تحقیقات و پژوهش و پروژه‌های دانشجویی داشته باشد، حدود ۹ میلیون تومان و گران‎ترین محصول این گروه در بازار ایران نیز بین ۴۷ تا ۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

بررسی قیمت‌های ۳۲ محصول موجود در بازار از این برند نشان می‌دهد میانگین قیمت محصولات ایسر حدود ۱۶ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان بوده و بیشترین فراوانی محصولات عرضه‎شده این برند عمدتا در طیف قیمتی ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. همچنین مقایسه قیمت‌های این برند طی پنج ماه اخیر نشان می‌دهد محصولات این گروه بدون درنظر گرفتن اقلام لوکس و گران، حدود ۱۱۲ درصد گران شده‌اند و عمده این افزایش قیمت‌ها در محصولات پرفروش و پرتقاضای بازار دیده می‌شود که در طیف قیمتی کمتر از ۱۵ میلیون قرار دارند.

2020 09 14 104100

درخصوص افزایش قیمت‌ها برای نمونه یکی از محصولات این برند (AcerPredatorHelios۳۰۰) در فروردین حدود ۲۶ میلیون تومان قیمت داشته که حالا این محصول به قیمت نزدیک به ۴۱ میلیون تومان عرضه می‌شود. دیگر محصول این گروه (Acer Aspire۳ A۳۱۵) بهار سال جاری حدود چهار میلیون تومان عرضه می‌شد که در روز‌های اخیر قیمت آن به حدود ۱۲ میلیون تومان رسیده و افزایش ۱۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

 

به این پست امتیاز دهید:

مشاوره رایگان به شرط خرید!

مشاوره رایگان تلفنی فقط قبل از خرید از دیجی 63.

ما افتخار آن را داریم که در بلاگ دیجی 63 طی سال های 1400 تا 1402 یکی از کامل ترین بلاگ های حوزه لپ تاپ را با موضوعاتی همانند بررسی لپ تاپ، راهنمای خرید، بهترین ها و…  پوشش دادیم. اما متاسفانه ممکن است بسیاری از مقالات دیر به دیر آپدیت شوند.

ما به شدت علاقه مند هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به شما راهنمایی ممکن را قبل از خرید ارائه بدهیم، بنابراین می‌توانید با ما در  شبکه های اجتماعی یا تماس مستقیم در ارتباط باشید. سعی داریم پاسخگوی زیر 48 ساعت سوالات شما در بخش کامنت ها نیز باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare توافق حریم خصوصی و شرایط استفاده ضروری است.

من با این قوانین موافقم.